Gå til innhold

Toalettpapir dugnad. Kan ikke bidra

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 ganger pr år har klubben toalettpapir dugnad. Vi har bidratt med dette i 8 år. Men i år klarer vi ikke. Har prøvd å få solgt. Men pga høye priser på mat, bensin og strøm har ikke alle råd til toalettpapir til 350 kr pr sekk.  Mange kjøper det selv, men det har vi ikke råd til. Synes det er flaut å fortelle det til lagleder. Hva bør jeg si? 

Anonymkode: 57d0a...67c

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Si at det er ingen som vil kjøpe i år og at dere ikke har mulighet til å kjøpe selv.

Anonymkode: 61a18...890

• Liker 28
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

2 ganger pr år har klubben toalettpapir dugnad. Vi har bidratt med dette i 8 år. Men i år klarer vi ikke. Har prøvd å få solgt. Men pga høye priser på mat, bensin og strøm har ikke alle råd til toalettpapir til 350 kr pr sekk.  Mange kjøper det selv, men det har vi ikke råd til. Synes det er flaut å fortelle det til lagleder. Hva bør jeg si? 

Si det som det er? Det er så trist at man føler skam på slik, og jeg forstår deg godt, hadde synes det var ubehagelig selv.. Men det MÅ bli takhøyde for sånt. 

Dugnad skal ikke være tvang så han bør vise forståelse for det. 

Anonymkode: 4642c...8bb

• Liker 21
Skrevet

de sekkene selges til 400 kr hos oss... 😕 Ja, tror det blir dårlig med salg i år.

Anonymkode: 3700f...0e1

Skrevet

Jeg deltar aldri på salgsdugnad. Det er jo bare en lite del av det en selger for som faktisk går til klubben. Størstedelen går til de som står for produktene.

Så jeg ber alltid om beløpet som tilsvarer det klubben tjener på det mitt barn må selge, så overfører jeg det.

Da slipper jeg å plage kjente med dritt og jeg sitter heller ikke igjen med et lager av produkter jeg ikke trenger.

Anonymkode: be34c...84b

• Liker 19
  • Nyttig 11
Skrevet

Spør hva det koster å kjøpe seg ut av dugnaden.  

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fortell det som det er!

Selv synes jeg det er pinlig å måtte si nei til naboer som er på døra for å få solgt dugnadsprodukter.  For det er ikke bare en, men flere.

Hittil i år har vi hatt 8 henvendelser på døra om dugnadssalg:

Jonas og Morten går på fotballen og ville selge toalettpapir, Henriette og Trine går på håndballen og ville selge mikrofiberkluter, Søren går i korpset og ville selge bambussokker, Truls går på bandy og ville selge julekaker, og Anette og Siri går på turn og ville selge lodd.

Lodd kjøpte vi, for de kostet 10 kr stykket, men resten måtte vi takke nei til.

Det hadde kostet oss minst 3 000 kr om vi skulle støttet alle, og det har vi faktisk ikke råd til.

Anonymkode: 6fe42...9f3

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet

For noen er sikkert ikke dette ett problem. Men vi har ikke besteforeldre eller onkler og tanter som kan kjøpe. Så må da spørre venner og naboer. Og vennene vi har har også barn i samme klubb. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det sånn at dere MÅ selge en viss mengde produkter? Eller er det sånn at det kun er den mengden dere allerede har solgt som kjøpes inn? 

Vi har kun gjennomført dugnader der det ikke er "tvangssalg", men der vi har fått solgt på forhånd og at klubben bare bestiller og betaler for det som faktisk er solgt. Mange selger jo over minimum, mens andre bare selger litt. Og gjennomsnittet er til slutt gjerne helt ok. 

Dugnader med "minimumssalg" er en uting. For det er egentlig ikke en dugnad, men en "skjult kontigent". 

Anonymkode: f1898...b89

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det sånn at dere MÅ selge en viss mengde produkter? Eller er det sånn at det kun er den mengden dere allerede har solgt som kjøpes inn? 

Vi har kun gjennomført dugnader der det ikke er "tvangssalg", men der vi har fått solgt på forhånd og at klubben bare bestiller og betaler for det som faktisk er solgt. Mange selger jo over minimum, mens andre bare selger litt. Og gjennomsnittet er til slutt gjerne helt ok. 

Dugnader med "minimumssalg" er en uting. For det er egentlig ikke en dugnad, men en "skjult kontigent". 

Må selge 5 sekker 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må selge 5 sekker 

Da ville jeg spurt om, som en over her sa, å få vite hva klubben vil tjene på salget av de 5 sekkene, og bedt om å få betale dette beløpet direkte, istedenfor å selge sekker.

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Da ville jeg spurt om, som en over her sa, å få vite hva klubben vil tjene på salget av de 5 sekkene, og bedt om å få betale dette beløpet direkte, istedenfor å selge sekker.

Men selv om klubben kanskje tjener 200 kr pr sekk, så må jeg betale 1000 kr. Det er mye 

• Liker 2
Skrevet

Nei det er billigere på obs. Selger ikke overprisede produkter, det er å utnytte familie og venner som prøver å være greie. Prinsippsak for oss. 

Anonymkode: 28fcd...e9a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor mange ruller er det i en sånn sekk? Det kan jo bli billigere enn å kjøpe mindre pakninger i butikken?

Anonymkode: dafad...c95

Skrevet

Ring og si at "Beklager, men i år kan vi dessverre ikke delta" - Ferdig snakka.

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men selv om klubben kanskje tjener 200 kr pr sekk, så må jeg betale 1000 kr. Det er mye 

Jeg forstår at det kan være mye for noen, ,men det er nok penger klubben trenger for å drive aktivitet, alternativet er høyere treningsavgift. Du kan møte opp på årsmøte og komme med forslag til andre måter klubben kan tjene penger på. 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det er billigere på obs. Selger ikke overprisede produkter, det er å utnytte familie og venner som prøver å være greie. Prinsippsak for oss. 

Anonymkode: 28fcd...e9a

Det er klart og det vet da alle som kjøper, de vet at en del av det de betaler går til klubben. Dette er ingen hemmelighet.  

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må selge 5 sekker 

Her må vi selge 14 sekker (7 pr barn) 

i tillegg har de satt opp prisen fra i fjor fra 350kr til 450kr.  Det er faktisk helt krise. Måtte betale på forhånd også. Vi har fått solgt 5 sekker (takk og lov for besteforeldre og tanter/onkler og en til kollega mot at vi kjøper tørkerull av henne neste måned.)

sitter igjen med 9 sekker.. det er liksom begrenset hvor ofte man får folk til å handle dette når det alltid selges.  Jeg har verken plass eller råd til å sitte med dette så hvis vi ikke kan slippe dette neste år kan ikke mine barn fortsette i den idretten.

Anonymkode: 1128a...9c9

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg kjøpte en sånn sekk av russen, ble mye billigere enn å handle småpakker på butikken, vi har ikke coop obs og slikt her. Jeg ville kjøpt igjen. 400 er ikke dyrt og klubben trenger det for å holde det gående. Må dere selge 5 sekker hver? 

Anonymkode: b040d...6f7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her må vi selge 14 sekker (7 pr barn) 

i tillegg har de satt opp prisen fra i fjor fra 350kr til 450kr.  Det er faktisk helt krise. Måtte betale på forhånd også. Vi har fått solgt 5 sekker (takk og lov for besteforeldre og tanter/onkler og en til kollega mot at vi kjøper tørkerull av henne neste måned.)

sitter igjen med 9 sekker.. det er liksom begrenset hvor ofte man får folk til å handle dette når det alltid selges.  Jeg har verken plass eller råd til å sitte med dette så hvis vi ikke kan slippe dette neste år kan ikke mine barn fortsette i den idretten.

Anonymkode: 1128a...9c9

Fy faen ja ser problemet

Anonymkode: b040d...6f7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...