Gå til innhold

Til dere med tung bagasje. Når i prosessen mot et nytt forhold sier dere noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp brent meg på å informere for tidlig. Trodde fyren ville tåle det, tåle meg. Det gjorde han ikke, han ble redd og stakk sin vei. 

Vi var på dating stadiet, hadde skrevet sammen i ukesvis via dating app og jeg valgte fortelle på tredje date. Syns det er greit å være ærlig. Men han tålte det ikke. 

Min bagasje er en eksmann som er fengslet for vold og at jeg har ptsd (nokså godt bearbeidet nå) etter det. Det er 4 år siden bruddet og jeg har fått mye hjelp. Likevel stakk fyren. 

Til en annen gang:når sier man slike dype tøffe ting? Aldri? 

Anonymkode: f86c3...f15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på deg, ts.

Det er DU som bestemmer hva slags partner du ønsker. Setter du lista høyt? Da må du vrake mange potensielle partnere. Setter du lista lavt? Da må du vrake få potensielle partnere. Jeg vil likevel påpeke at selv om en høy list øker mengden arbeid du må gjøre før du finner en ok partner så er en høy list å anbefale. Sjansen for et ok forhold øker nemlig ved at du stiller krav tilpasset deg.

Er ditt krav at din partner skal ønske å høre om din fortid tidlig? Da forteller du om den tidlig. Og så finner du tidlig ut hvem som ikke duger for deg.

For du ser på dette helt feil. Du er ikke en passiv part som skal «velges» av en mann som «tåler» din personlighet eller historie. Du er den aktivt velgende part. Du eksponerer menn for din personlighet, og de som ikke liker den eller du ikke lekser responsen til? De duger ikke. For deg. 

For hvorfor formulerer du deg som om du ble «vraket» av en mann som ikke liker deg som person? Som om du ville etablert et forhold med han om du bare kunne «latet som» om du var en annen type person? Legger du kravene til partner så lavt? En som du kan late som om du ikke er deg med, og aldri være fri med?

Målet med et forhold må være at du har det bedre i forholdet enn utenfor. Og du har erfart at det ikke på noe vis er gitt. Så sett kravene etter ditt forgodtbefinnende. Og ikke hør på innspill om at du må «senke krava». Folk som sier det har ikke godt i sinne.

Anonymkode: c89c6...59d

Skrevet

Du må være ærlig med evt kriminell bakgrunn, sykdommer og lidelser fra første stund av. For sannheten kommer alltid for en dag. Hvis du unnlater å fortelle om det negative og lyver så beviser det kun hvor upålitelig du er. Feighet og mangel på ryggrad er frastøtende. Finner du en som virkelig liker DEG så tåler kjemien alt. Og er man ærlig mot partner så stoler man mer på en slik person.

Anonymkode: 3fed2...3a2

Skrevet

Jeg tenker det kommer an på hvordan det påvirker deg i dag? Jeg har en ganske jævlig fortid, men jeg har bearbeidet mye og har ikke så mange triggere igjen, så jeg ser ikke poenget med å dele for mye eller detaljer med noen jeg ikke kjenner så godt. De kan gjøre seg opp et bilde på bakgrunn av hvordan de tror jeg har taklet det, fordi de ikke kjenner meg. 

Anonymkode: d430f...d24

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ganske tung bagasje med fysisk sykdom som fremdeles preger livet mitt mye og jeg fortalte det til han som ble kjæresten min etter første date. Tror ikke det finnes noe fasit på når man bør si sånt - er han riktig mann for deg og er interessert nok så har det ikke noe å si, han skal måtte tåle hele deg. 

Anonymkode: 92bd9...fe9

Skrevet (endret)

Helt ærlig TS syns jeg du skal se deg selv seom heldig som fant ut at denne potensielle ikke var en stayer, like greit å luke de ut med en gang og ikke kaste bort tid på å bli involvert i solskinnsmennesker som ikke klarer en regnværsdag! 

Du har ikke mistet noe, tvert imot har du blitt spart for en hel haug med greier tror jeg i en person som ikke takler motgang av ulik årsak - ærlig sak fra hans side å stikke, for all de - men jeg tror du er den heldige her! Du har jobbet med dine issues, du har lagt det bak deg, og du kan snakke om det på en åpen måte - da fortjener du en relasjon til noen som er like utrustet som deg til å ha denne dialogen og bygge videre deretter. 

Endret av Carrot
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har også bakgrunn som deg og bestemt meg for å ikke si noe. Kanskje etter noen år sammen eller den dagen ny kjæreste ser meg på flashbacks men ikke før. Altfor mye stigma mot kvinner som har vært I voldelig forhold og jeg vil ikke rippe opp i det vonde da år med terapi har lært meg å prøve å se på det som et tilbakelagt kapitell

Anonymkode: d76c6...cbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...