Gå til innhold

Inspirert. Hva slags konsekvenser er ok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om barnet ikke tar på setebeltet, eller tar det av under biltur. Hva sier eller gjør du? 

Om barna bare krangler på vei til lekeland, hva sier eller gjør du? 

Om barnet bare gråter etter isen inne på butikken. Hva sier eller gjør du? 

Kom gjerne med flere eksempel..Hva er rett og galt her?

Anonymkode: 44632...de5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Om barnet ikke tar på setebeltet, eller tar det av under biltur. Hva sier eller gjør du? Det skjedde en gang, etter masse mas og surmuling fra da fireåringen. Jeg kjørte inn til siden og gikk bak til henne og forklarte veldig strengt hva som kom til å skje om vi kræsja. Tar hun det av, må vi bytte til bakovervendt. (og ja, det var alt for tidlig å snu henne ved fire år og dette viste at hun ikke var moden nok, men det visste jeg ikke på den tid) 

Om barna bare krangler på vei til lekeland, hva sier eller gjør du?

Den oppførselen gjør at vi ikke drar til lekeland. Så vi får snu. Og det vet de. 

Om barnet bare gråter etter isen inne på butikken. Hva sier eller gjør du? 

Viser forståelse. Spørs hva slags gråt, er det sutring gjør vi handleturen fort ferdig og jeg forklarer etterpå at det er ikke riktig å oppføre seg slik. Grining og masing generelt fører ikke til at de får viljen sin og det hjelper ikke. Er det lei seg gråt, forstår jeg det og vi kan ha is en annen dag eller til dessert eller noe..

Kom gjerne med flere eksempel..Hva er rett og galt her?

Tenker følelser skal tas på alvor og gis anerkjennelse for, men oppførsel er også viktig. Og det er alltid en grunn til at de har den oppførselen de har så lurt å finne ut av det før man blir sur og streng. Begynner de å krangle før lekeland fordi de er sultne, så drar man jo dit og spiser først.. Men er det dårlig oppførsel på måfå så synes jeg man kan være litt hard på det.

Anonymkode: 44632...de5

Anonymkode: 9ab3b...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...