Gå til innhold

Kan jeg leie ut borettslagsleiligheten som jeg leier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov?

Skal reise bort for en stund, men ønsker gjerne å forsatt leie leiligheten. Kan jeg leie bort hele leiligheten utenom ett rom?

Anonymkode: eeb98...035

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du spør eier og borettslaget om. Reglene varierer fra sted til sted.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det lov?

Skal reise bort for en stund, men ønsker gjerne å forsatt leie leiligheten. Kan jeg leie bort hele leiligheten utenom ett rom?

Du må høre med huseier, og / eller sjekke i kontrakten om framleie er lov.

Skrevet

De fleste borettslag har et krav om at du skal ha bodd i leiligheten minst et år selv før du kan leie ut, og så har du lov til maks 3 års fremleie etter det. Ville sendt en mail eller tatt en telefon til styret eller forretningsfører for å sjekke hva som gjelder i diet borettslaget du bor.

Anonymkode: abec0...3f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste borettslag har et krav om at du skal ha bodd i leiligheten minst et år selv før du kan leie ut, og så har du lov til maks 3 års fremleie etter det. Ville sendt en mail eller tatt en telefon til styret eller forretningsfører for å sjekke hva som gjelder i diet borettslaget du bor.

Når jeg leier? Jeg eier ikke leiligheten.

Skrevet

De aller fleste borettslag har vel regler for det meste, og disse pleier å deles ut som en del av innkallingen til generalforsamling en gang i året. 
Vil tippe at du har en sånn bok, eller at den finnes på nett. 

Anonymkode: 4a0d0...2b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er for de som eier leilighet i borettslag.

Skrevet

Fremleie vil jeg tro ikke er lov. Men da får du høre med den du leier av.

Anonymkode: 4a0d0...2b0

• Liker 1
Skrevet
Blizz1 skrev (Akkurat nå):

Det er for de som eier leilighet i borettslag.

Hva menes med frameie i 3 år? Har jeg ikke lov å bo her mer enn 3 år? Har bodd her 2,5 nå.

Skrevet

Beklager, jeg leste ikke godt nok ser jeg. Da har jeg ikke noe fornuftig innspill annet enn at du må avtale med den du leier av.

• Liker 1
Skrevet

Beklager, jeg leste ikke godt nok ser jeg. Da har jeg ikke noe fornuftig innspill annet enn at du må avtale med den du leier av.

Leier av min far, og vi er ikke på talefot. Ikke pratet på 2,5 år. Familiekonflikt

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Leier av min far, og vi er ikke på talefot. Ikke pratet på 2,5 år. Familiekonflikt

Da tror jeg jeg hadde gått stille i dørene og ikke gjort noe som gav ham grunn til å ville kaste deg ut 

Anonymkode: 95178...7bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du ikke er på talefot med din far som eier leiligheten så blir det vanskelig med framleie. 

Anonymkode: fdea2...187

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da tror jeg jeg hadde gått stille i dørene og ikke gjort noe som gav ham grunn til å ville kaste deg ut 

Anonymkode: 95178...7bb

Det hadde egentlig ikke brydd meg sånn sett. Jeg har sendt han mld, ringt han, får ikke svar. Han vil ikke ha noe kontakt med meg. 

Skrevet

Svært uvanlig at det er lov ja. Så unngå å fucke opp noe.

Må uansett ALLTID avtales med eier, den du leier av.

Anonymkode: d06b6...2dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...