AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Broren min skal gifte seg nå snart. I den anledning har vi fått barnevakt til barnet vårt på 15 mnd. Da jeg sa det til dem, ble svigersøsteren min ekstremt sur/irritert og nærmest krevde at vi skulle ha barnet med i bryllupet. For det var ekstremt viktig for henne, og de hadde bestemt at barnet vårt var en av gjestene som SKULLE være med i bryllupet.Dette visste ikke jeg om før nå... Men hva blir riktig å gjøre? 1-åringen er ekstremt aktiv og lager mye lyd. Er både høyt og lavt til enhver tid, så for min del blir jeg til å måtte løpe rundt. Må sannsynligvis gå ut når det er taler, barnet kommer til å lage uro rundt middagen og det har vanligvis blund i den tiden kirka skal være (våkner fort av forstyrrelser, så kommer garanterttil å våkne i kirka og være grinete resten av dagen). For barnets del kan jeg ikke se at det er noen grunn til å skulle være med. Barnet har det mye bedre med trygg barnevakt som kan være ute å gå på tur, leke og hygge seg. Barnet har mer igjen for det, enn å bli tvunget til å sitte stille, bli "hysjet" på, ikke få noe utetid eller "nei" hele dagen. Svigersøsteren min har ikke barn, så tror ikke hun vet hva det innebærer at vi tar barnet med. Bryllupet er et stykke unna, så er meningen at besteforeldre skal ha barnet to netter. Hvis vi tar barnet med, har vi ingen anledning for barnevakt og jeg må dra tidlig for at mini skal sove. For vår del ser jeg ingen positive sider med å ha barnet med. Men er helt sikker på at dette kan være nok til å faktisk ødelegge dagen til bruden (litt psykiske greier i bildet- som vi alle sliter med å forholde oss til). Og hun kommer til å slite med å tilgi oss! Har visst leid bryllupsfotograf til nesten 40.000 kr, så dette var visst også en viktig faktor for å ta barnet med... What to do? (Vanskelig med mellomting da vi må reise bort). Anonymkode: e0411...8a9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 Du lar ettåringen og besteforeldrene kose seg ilag, og så drar du og mannen i bryllupet! Her må du sette både ettåringen og dere foreldre foran en gal bridezilla som ikke helt vet hva hun ønsker når hun vil ha en ettåring med på alt rett og slett! Anonymkode: c653a...589 33 13
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #3 Skrevet 12. oktober 2022 At hun har leid en fotograf til førti tusen er forresten ikke et godt argument for at ettåringen skal være med! Anonymkode: c653a...589 11 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #4 Skrevet 12. oktober 2022 Tar med barnet og lar det få fritt spillerom 😅 Om bridezilla klager i etter tid kan hun takke seg selv. Anonymkode: 18ba5...34f 10
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #5 Skrevet 12. oktober 2022 Er det en mulighet å ta med barnevakt/besteforeldre til der bryllupet skal være? Anonymkode: bac48...a55 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tar med barnet og lar det få fritt spillerom 😅 Om bridezilla klager i etter tid kan hun takke seg selv. Anonymkode: 18ba5...34f TS vil kanskje bli med på festen, og ikke behøve forlate alle kl 18/19 Sikkert ikke feil med par netter barnefri også! Anonymkode: 2a003...85e 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #7 Skrevet 12. oktober 2022 Og hva har fotografen med dette å gjøre? Skulle babyen være en dekorasjon? Anonymkode: 2a003...85e 3 1 2
Gjest supernova_87 Skrevet 12. oktober 2022 #8 Skrevet 12. oktober 2022 Du sier "Åja, hm. Det var dumt at du hadde bestemt det. Nå blir det sånn at barnet har barnevakt, det blir bedre for både barnet og oss. Og siden barnet er veldig aktivt, så blir det mye bedre for alle siden det ikke forstyrrer taler. Har dere bestemt meny enda?" Og hvis hun sutrer mer over det så sier du "Du nå blir det sånn. Kan jeg bidra med noe?"
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #9 Skrevet 12. oktober 2022 Det ærligste må jo være å forklare dette ovenfor bruden. Hvilken alder barnet er i, hva barnet kommer til å gjøre, hva du vil måtte gjøre og at det derfor, for alle, er best at barnet ikke er med. Ikke bare gå utfra at bruden forstår det du tenker - snakk med henne! Anonymkode: 7597e...066 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #10 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er det en mulighet å ta med barnevakt/besteforeldre til der bryllupet skal være? Anonymkode: bac48...a55 Vi har sett på alternativ, men det blir både styrere og litt mer kostbart. Må isåfall kjøre på to biler og leie ekstra hotellrom. Koster oss fort 4.000 kr fant vi ut. Så vet ikke om det er verdt det for et par timer for å blidgjøre bruden. Har snakket med broren min og han har full forståelse for at barnet ikke blir med. Han sier derimot at hun har låst seg, men at vi ikke skal måtte ta hensyn til det. Men han sier også at dette er noe hun kommer til å klage på og ikke glemme 😕 ts Anonymkode: e0411...8a9 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #11 Skrevet 13. oktober 2022 Ta med barnet og la henne få ansvaret for å løpe etter og passe på det hele kvelden😄 Anonymkode: a45d9...936 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #12 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det ærligste må jo være å forklare dette ovenfor bruden. Hvilken alder barnet er i, hva barnet kommer til å gjøre, hva du vil måtte gjøre og at det derfor, for alle, er best at barnet ikke er med. Ikke bare gå utfra at bruden forstår det du tenker - snakk med henne! Anonymkode: 7597e...066 Jeg prøvde forklare det for henne, men virker ikke til at hun har forståelse? Veldig usikker! Hun feide det hvertfall litt under bordet at det er så krevende å ta 1-åringen og mener at det ikke blir noe problem... Ts Anonymkode: e0411...8a9
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #13 Skrevet 13. oktober 2022 Han kommer til å ødelegge hele bryllupet for gjestene. Ikke hør på bruden. Anonymkode: 065b8...116 5 1
Gjest vilkåret Skrevet 13. oktober 2022 #14 Skrevet 13. oktober 2022 (endret) Deres barn, deres avgjørelse. Si at dere allerede har barnevakt og bestemt dere og dere er ferdig å snakke om saken Ikke gå innpå argumenter eller lignende, det drar bare ut konlikten. Dere har bestemt dere og ferdig med det. Punktum. Så får hun være sur om hun vil det. Alle voksne personer forstår at hun er urimelig. Endret 13. oktober 2022 av vilkåret
Elle Melle Skrevet 13. oktober 2022 #15 Skrevet 13. oktober 2022 Kanskje barnet kan få "omgangssyke" og måtte bli hjemme? Og det må nok du også, siden du ikke kan overlate sykt barn til barnepasser. Når du da strekker deg og kommer likevel, blir bruden glad i stedet for sur. Neida, bare gjør som dere vet er best. Man kan ikke ta hensyn til uopplyste folk som prøver å bestemme over andre, det kan de ikke få lov til. 2
GammelKaktus Skrevet 13. oktober 2022 #16 Skrevet 13. oktober 2022 Herlighet, tror hun at barnet blir sittende som en statue i bryllupet klar for å være med på søte bilder...🤣 Hadde latt barnet få være hjemme å kose seg ikke bli påtvunget en rolle barnet ikke har bedt om. 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #17 Skrevet 13. oktober 2022 Skal flere barn bli med? Anonymkode: f5470...ff6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #18 Skrevet 13. oktober 2022 Min svigerfar giftet seg nylig, og de hadde et sterkt ønske om at deres første barnebarn skulle være med i kirken og litt av fotograferingen. Nå bor vi alle så tett på kirken og festlokalet at det ikke var noe problem. Vår var også 7 mnd, så selv om hun testet stemmen godt i kirken så var hun jo ikke like urolig som hun ville vært hvis hun var eldre og mobil. Hele kirkedelen var veldig tilpasset dette, og hadde mye fokus på dine og mine barn, barnebarnet osv. Det var veldig fint! Hadde hun vært helt rabiat så hadde de sikkert også forstått at jeg måtte ta henne med ut. De hadde også en fotografering i umiddelbar nærhet rett etter kirken, slik at vi fikk henne hjem til barnevakten mens de reiste videre til fotograferingen. Da ble ikke våkentiden for lenge, og hun var blid som ei sol. Jeg hadde nok ikke reist bort uten datteren min på 7 mnd for å dra i bryllup, da hadde jeg enten hatt med mamma som barnevakt, eller dratt tidlig fra bryllupet. Jeg var med som barnevakt da min søster skulle i bryllup, men da lå vi på samme rom, og barnet var ikke med i bryllupet i det hele tatt. hun var vel 8 mnd eller noe. Dette var bare fordi de ikke ville være borte fra barnet hele helgen, I deres tilfelle forstår jeg godt at det passer dårlig når dere må reise bort, og ikke har mulighet til å ta med barnevakt. Broren din høres fornuftig ut, og da tenker jeg at dere gjør helt rett i å la barnet være hjemme. Du skal selvfølgelig få muligheten til å være en del av hele kvelden, det er jo broren din! Bruden får bare være litt sur, eller så får hun legge ut for rom til barnevakten deres. Anonymkode: 851dd...df9 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #19 Skrevet 13. oktober 2022 supernova_87 skrev (9 timer siden): Du sier "Åja, hm. Det var dumt at du hadde bestemt det. Nå blir det sånn at barnet har barnevakt, det blir bedre for både barnet og oss. Og siden barnet er veldig aktivt, så blir det mye bedre for alle siden det ikke forstyrrer taler. Har dere bestemt meny enda?" Og hvis hun sutrer mer over det så sier du "Du nå blir det sånn. Kan jeg bidra med noe?" Veldig enig i det første avsnittet! Men hadde droppet det med å tilby å bidra med noe, når hun er så gal pga en ettåring er det ikke godt å si hva hun kan finne på at ts må gjøre... Anonymkode: c653a...589 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #20 Skrevet 13. oktober 2022 Urimelig kommende svigersøster ja. Men skjønner ikke helt hvorfor det er DU som hadde blitt springende etter barnet når det er din brors bryllup? Burde vel heller være faren til barnet/din partner som tok seg av det under taler/i kirken osv. også dele på å underholde barnet i pauser osv. Så tenker det burde bli løsningen om svigersøster klikker fullstendig om dere ikke tar det med. Men ville uansett ikke hatt med barnet i en sånn setting. Barnet får ingenting ut av det, det blir mye ekstra styr for dere. Tenk så heldig barnet er som får kose seg en hel helg med sine besteforeldre ❤️ Anonymkode: 30d38...2f0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå