Gå til innhold

Jeg er så sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er utmattet hele tiden, og finner ikke ut hva som feiler meg. Alt har blitt så tungt, og det føles ut som at jeg aldri får pause, fordi det er slitsomt å bare eksistere.. 
Sliter med innsovningen, også(uansett hvor sliten jeg er), og det gjør alt mye verre. Vil ha faste tider på når jeg legger meg og står opp, men blir mer deppa av å tenke på at jeg får lite søvn, når jeg i tillegg er sliten. 

Hvordan holder man ut?😞 

Anonymkode: e3744...7a3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det akkurat som deg. Føler jeg aldri får ordentlig innvendig ro selvom jeg prøver å sette av tid til meg selv. Føler jeg bare eksisterer om dagen, og bare det er slitsomt. Nå følte jeg meg sutrete, men man mister den gnisten og motivasjonen når denne tilstanden varer. Holder du deg opptatt med noe om dagen da? :)

Føler med deg ❤️

Anonymkode: 3fb3e...d8b

• Hjerte 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Har det akkurat som deg. Føler jeg aldri får ordentlig innvendig ro selvom jeg prøver å sette av tid til meg selv. Føler jeg bare eksisterer om dagen, og bare det er slitsomt. Nå følte jeg meg sutrete, men man mister den gnisten og motivasjonen når denne tilstanden varer. Holder du deg opptatt med noe om dagen da? :)

Føler med deg ❤️

Anonymkode: 3fb3e...d8b

❤️ Føler meg så sutrete, jeg også..! 

Prøver å ta opp et fag fra vgs (er i begynnelsen av 20-årene), og trener litt. Og det er egentlig det eneste, akkurat nå.. Det tar ofte flere timer å komme meg opp fra senga, og jeg blir ofte så sliten, at jeg må legge meg ned igjen, etter frokosten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

❤️ Føler meg så sutrete, jeg også..! 

Prøver å ta opp et fag fra vgs (er i begynnelsen av 20-årene), og trener litt. Og det er egentlig det eneste, akkurat nå.. Det tar ofte flere timer å komme meg opp fra senga, og jeg blir ofte så sliten, at jeg må legge meg ned igjen, etter frokosten. 

Høres ut som du er inne i enn depresjon. Har du vurdert psykolog eller henvisnibg til psykiater? 😊

Anonymkode: af474...a4f

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Høres ut som du er inne i enn depresjon. Har du vurdert psykolog eller henvisnibg til psykiater? 😊

Har prøvd, men føler ikke at det hjelper noe særlig. Føler at jeg hadde hatt det mye bedre, hvis jeg bare hadde hatt mer overskudd. For jeg har jo egentlig lyst til å gjøre ting, og føler ikke at livet er meningsløst heller. Men jeg synes at det er ganske meningsløst å leve på den måten jeg gjør nå..

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal snakke om i terapien. Det er ikke noe særlig som plager meg psykisk, utenom at jeg er utmattet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har prøvd, men føler ikke at det hjelper noe særlig. Føler at jeg hadde hatt det mye bedre, hvis jeg bare hadde hatt mer overskudd. For jeg har jo egentlig lyst til å gjøre ting, og føler ikke at livet er meningsløst heller. Men jeg synes at det er ganske meningsløst å leve på den måten jeg gjør nå..

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal snakke om i terapien. Det er ikke noe særlig som plager meg psykisk, utenom at jeg er utmattet. 

Det må fremdeles ligge en grunn bak til at du ikke har overskudd.

Regner med du har avklart og gjort prøver for å kunne luke ut somatisk sykdom? 

Hvis ikke ville jeg ha bedt om en rutinekontroll, sjekket for vanlige sykdommer som stoffskifte, blodsukker, vitaminer.

For kan være greit å finne ut om den mangelen du har på energi skyldes somatiske eller psykiske plager :) 

• Liker 1
Skrevet

Første steg er jo fastlegen. Har du pratet med ham/henne om dette? 

Anonymkode: 8e51b...ecb

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det må fremdeles ligge en grunn bak til at du ikke har overskudd.

Regner med du har avklart og gjort prøver for å kunne luke ut somatisk sykdom? 

Hvis ikke ville jeg ha bedt om en rutinekontroll, sjekket for vanlige sykdommer som stoffskifte, blodsukker, vitaminer.

For kan være greit å finne ut om den mangelen du har på energi skyldes somatiske eller psykiske plager :) 

Ja, har tatt blodprøver, men de var helt normale.
Men jeg føler fremdeles at det er noe fysisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...