Gå til innhold

Alex Jones dømt til å betale 965 millioner dollar for ærekrenkelser mot Sandy Hook-etterlatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 10 387 800 400 kroner, etter dagens kurs. 💰

Hva tenker dere? Fortjent, etter å ha hevdet at Sandy Hook-skytingen aldri skjedde, og at foreldrene til de avdøde er skuespillere?

Kommer (amerikanske) konspirasjonsteoretikere til å tenke før de kaster ut påstander fra nå av?

https://www.pbs.org/newshour/nation/alex-jones-ordered-to-pay-965-million-to-sandy-hook-families

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

👏👏👏👏👏

Dessverre kommer det ikke til å endre på noe som helst. De som tror på Jones og andre av det kaliberet lager seg sin egen sannhet. Dommen er feil, retten er korrupt, osv osv. 

Jeg koser meg stort hver gang konspihoder får svi. 🙂

Skrevet

He is a hoax.

Kan han ikke betale, får han sitte i fengsel i 50 år istedet da.

• Liker 2
Skrevet

Han får det han fortjener. Vi kan ikke annet enn å le av disse konspikråkene, som kaster rundt seg med alle mulige slags tåpelige "sannheter", som er så langt fra sannheten som en kan komme.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet etter aktuelles retningslinjer.

Sciurus, mod

• Liker 1
Skrevet

Hvor ble det av ytringsfriheten og pressefriheten?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Drizzt skrev (På 15.10.2022 den 17.56):

Kan han ikke betale, får han sitte i fengsel i 50 år istedet da.

Sitte i fengsel resten av livet for å ha ytret sine meninger. Er det et slik samfunn du ønsker å leve i?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
LeveMannen skrev (3 timer siden):

Sitte i fengsel resten av livet for å ha ytret sine meninger. Er det et slik samfunn du ønsker å leve i?

50 år i fengsel ikke fordi han ytret sin mening, men fordi han gjorde noe kriminelt. 

Jeg vil leve i et samfunn hvor bedragere sitter i fengsel, ja. Selv om, for å være helt ærlig, så mener jeg at han er mer egnet som psykiatrisk pasient et sted.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Drizzt skrev (5 timer siden):

50 år i fengsel ikke fordi han ytret sin mening, men fordi han gjorde noe kriminelt. 

Jeg vil leve i et samfunn hvor bedragere sitter i fengsel, ja. Selv om, for å være helt ærlig, så mener jeg at han er mer egnet som psykiatrisk pasient et sted.

Hva for en kriminell handling var det han gjorde?

• Liker 2
Skrevet
LeveMannen skrev (6 minutter siden):

Hva for en kriminell handling var det han gjorde?

Gjør deg kjent med hva saken handler om. Du kan starte med å lese lenken øverst. 

Da det ble rettssak og han skjønte at han sitter i egenprodusert dritt helt opp til halsen, innrømte han at skytingen fant sted og at ofrene faktisk døde. Han prøve å slippe unna ansvar, men heldigvis lot retten ham ikke slippe unna. Han har forårsaket altfor mye lidelse med sine løgn.

Les artikkelen, det er godt forklart. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

Gjør deg kjent med hva saken handler om. Du kan starte med å lese lenken øverst. 

Da det ble rettssak og han skjønte at han sitter i egenprodusert dritt helt opp til halsen, innrømte han at skytingen fant sted og at ofrene faktisk døde. Han prøve å slippe unna ansvar, men heldigvis lot retten ham ikke slippe unna. Han har forårsaket altfor mye lidelse med sine løgn.

Les artikkelen, det er godt forklart. 

Så han mente først at skytingen ikke fant sted og ytret denne meningen på sin plattform. Også senere har han ombestemt seg og mener nå at skytingen fant sted og har også ytret denne meningen på sin platform. Fortell meg som ikke forstår dette hvordan dette ikke er å straffes for å ha ytret sin mening?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
LeveMannen skrev (8 minutter siden):

Så han mente først at skytingen ikke fant sted og ytret denne meningen på sin plattform. Også senere har han ombestemt seg og mener nå at skytingen fant sted og har også ytret denne meningen på sin platform. Fortell meg som ikke forstår dette hvordan dette ikke er å straffes for å ha ytret sin mening?

Nei.

Han ombestemte seg først da rettssaken startet og han skulle forklare seg i retten. Da skjønte han alvoret i det han drev med. 

Før det hadde han hisset opp gjentatte ganger sine følgere ved å spre konspirasjonsteorien sin og pårørende til de drepte barna fikk gjennomgå trusler uten like.

Leste du artikkelen eller vil du bare kverulere uten å vite hva som egentlig skjedde?

Jeg håper denne saken er en lærepenge ikke bare for ham, men også for andre fake-news-spredere som tror de kan si hva de vil uten konsekvenser. 

Endret av Drizzt
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Drizzt skrev (12 minutter siden):

Nei.

Han ombestemte seg først da rettssaken startet og han skulle forklare seg i retten. Da skjønte han alvoret i det han drev med. 

Før det hadde han hisset opp gjentatte ganger sine følgere ved å spre konspirasjonsteorien sin og pårørende til de drepte barna fikk gjennomgå trusler uten like.

Leste du artikkelen eller vil du bare kverulere uten å vite hva som egentlig skjedde?

Jeg håper denne saken er en lærepenge ikke bare for ham, men også for andre fake-news-spredere som tror de kan si hva de vil uten konsekvenser. 

Jeg ser fremdeles ikke hvordan han gjorde noe annet enn å ytre sine meninger. Man har vel ikke ansvar for hva noen av ens millioner av fans kan komme til å gjøre på bakgrunn av sine meningsytringer? I så fall så må vel de aller fleste offentlige personer med store tilhengerskarer kastes i fengsel for resten av livet og gis en milliard dollar i bot... For jeg tror ikke akkurat det finnes mange av disse som ikke har en eneste tilhenger som har trakassert eller truet eller det som verre er noen etter å ha lest noe av sitt forbildes uttalelser.

• Liker 2
Skrevet
LeveMannen skrev (1 time siden):

Jeg ser fremdeles ikke hvordan han gjorde noe annet enn å ytre sine meninger. Man har vel ikke ansvar for hva noen av ens millioner av fans kan komme til å gjøre på bakgrunn av sine meningsytringer? I så fall så må vel de aller fleste offentlige personer med store tilhengerskarer kastes i fengsel for resten av livet og gis en milliard dollar i bot... For jeg tror ikke akkurat det finnes mange av disse som ikke har en eneste tilhenger som har trakassert eller truet eller det som verre er noen etter å ha lest noe av sitt forbildes uttalelser.

Beklager, men jo - du har faktisk ansvar for hva millioner av fans kan komme til å gjøre når du bevisst sprer informasjon som maner til hatefulle ytringer og trusler...

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
LeveMannen skrev (2 timer siden):

Du ser det ikke, fordi du tror det er bare en mening. Helt uskyldig mening, ikke sant? 

Heldigvis er loven og retten uenige med deg og han fikk en veldig saftig straff. Helt fortjent.

Vi er faktisk alle ansvarlige å ikke lage konspirasjonsteorier og spre fake news som kan ramme uskyldige. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
LeveMannen skrev (5 timer siden):

Han ble dømt for æreskrenkelser, som ikke er beskyttet av ytringsfriheten. Hans uttalelser og handlinger var en direkte årsak til trussler og trakasering som han selv var med å heiet frem.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Forhåpentligvis en tankevekker for de som titulere seg som "våkne". Jones har jo vært en talsmannen for disse i en årrekke.

Skrevet
sofiemyr skrev (4 timer siden):

Beklager, men jo - du har faktisk ansvar for hva millioner av fans kan komme til å gjøre når du bevisst sprer informasjon som maner til hatefulle ytringer og trusler...

Så hvis jeg inspirert av Drizzt sine utalelser mot Alex Jones i denne tråden oppsøker og trakasserer Infowars sine stabs medlemmer så skal retten dømme Drizzt til å betale en fantasilion kroner til Infowars sine stabs medlemmer på grunn av mine handlinger inspirert av en eller annen far out tolkning av Drizzt sine uttalelser som jeg har drømt sammen i mitt hode?

Drizzt skrev (3 timer siden):

Du ser det ikke, fordi du tror det er bare en mening. Helt uskyldig mening, ikke sant? 

Heldigvis er loven og retten uenige med deg og han fikk en veldig saftig straff. Helt fortjent.

Vi er faktisk alle ansvarlige å ikke lage konspirasjonsteorier og spre fake news som kan ramme uskyldige. 

Hvor mange av de utallige offentlige personene som spredde "fake news" om Covington Catholic High School ungene slik at de ble trakassert har blitt dømt til å betale fantasibeløp til de for trakasseringen de ble utsatt for inspirert av deres uttalelser (eller i den saken ikke bare inspirert av, men mange av disse kjendisene og politikerne kom også med trakassering og til og med drapstrusler selv)? Hvor er likhet for loven her?

Imariuz skrev (30 minutter siden):

Han ble dømt for æreskrenkelser, som ikke er beskyttet av ytringsfriheten. 

Og det syns du er en bra ting? Vi skal ikke like så godt gjeninnføre blasfemilovene igjen da slik at religiøse ikke skal føle seg ærekrenket?

Imariuz skrev (30 minutter siden):

Hans uttalelser og handlinger var en direkte årsak til trussler og trakasering som han selv var med å heiet frem.

Ja vel. Du får gi noen eksempler på disse oppfordringene til trussler og trakassering han har kommet med da.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
LeveMannen skrev (Akkurat nå):

Og det syns du er en bra ting? Vi skal ikke like så godt gjeninnføre blasfemilovene igjen da slik at religiøse ikke skal føle seg ærekrenket?

Å føle seg krenket og æreskrenkelse er ikke det samme, æreskrenklese er et juridisk begrep som fører til skade på en persons navn og rykte, og er derfor ikke beskyttet av ytringsfriheten.

LeveMannen skrev (3 minutter siden):

Ja vel. Du får gi noen eksempler på disse oppfordringene til trussler og trakassering han har kommet med da.

Du greide ikke engang å google dette selv? Ok. https://apnews.com/article/shootings-school-connecticut-conspiracy-alex-jones-3f579380515fdd6eb59f5bf0e3e1c08f

Å hevde at de var betalte skuespillere og at hele skytingen var oppdiktet går under æreskrenkelse og førte til trakasering og hat mot ofrene.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
4 minutter siden, LeveMannen said:

Så hvis jeg inspirert av Drizzt sine utalelser mot Alex Jones i denne tråden oppsøker og trakasserer Infowars sine stabs medlemmer så skal retten dømme Drizzt til å betale en fantasilion kroner til Infowars sine stabs medlemmer på grunn av mine handlinger inspirert av en eller annen far out tolkning av Drizzt sine uttalelser som jeg har drømt sammen i mitt hode?

Hvor mange av de utallige offentlige personene som spredde "fake news" om Covington Catholic High School ungene slik at de ble trakassert har blitt dømt til å betale fantasibeløp til de for trakasseringen de ble utsatt for inspirert av deres uttalelser (eller i den saken ikke bare inspirert av, men mange av disse kjendisene og politikerne kom også med trakassering og til og med drapstrusler selv)? Hvor er likhet for loven her?

Ekte infowarrior her altså. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...