AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Selv elsker jeg det litt nostalgiske / klassiske uttrykket 🎄 Anonymkode: b8908...fe4 3
Arkana Skrevet 13. oktober 2022 #2 Skrevet 13. oktober 2022 Tenker du på hvordan vi dekker bordet til julemiddagen? Vi bruker rød duk og har hvitt penservice og så finner jeg noen fine juleservietter. Så har jeg et fat midt på bordet med litt pynt på (noen små trær, kongler, en dådyrfamilie) og levende lys rundt omkring. 1
sommermor Skrevet 13. oktober 2022 #3 Skrevet 13. oktober 2022 På julaften er det dekket på til 5 til middag med service og glass og servietter. Jeg pynter ikke bordet noe særlig da jeg plasserer maten på ulike serveringsfat på bordet. Men mulig det er plass til en bolle med lys og pynt.
Lea Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg bruker rød duk og røde lys. Kanskje noen nisser i midten hvis det er plass. Røde brikker. Bruker bare ett hvitt service og noen glass til.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #5 Skrevet 13. oktober 2022 Hvit duk, masse røde lys og rød pynt (sløyfer på lysene osv). Gjerne elektrisk lys også dandert rundt omkring. Finserviset mitt er hvitt og blått, så det bruker jeg siden det er det jeg har (selv om det egentlig ikke passer). Legger også litt granbar og sånt på bordet, små julekuler og glorete glitter 😛 Helt kaotisk! Og barna elsker det 😄 Anonymkode: fed44...f12 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #6 Skrevet 13. oktober 2022 Gullduk og hvitt penservise, enkle servietter og levende lys. Anonymkode: 1d5a0...b64
skreppamedleppa Skrevet 13. oktober 2022 #7 Skrevet 13. oktober 2022 Call me crazy and put a bow on it...🎀 Men jeg er ikke spesielt glad i julen, det jeg derimot er glad i, er farger så jeg har måtte gjøre julen om til en fargefest for i det hele tatt orke å ha et forhold til jul. Det har resultert i f.eks et rosa juletre og fargerikt julebord på min måte. Nå er det bare meg og min særboer som feirer jul sammen, ikke det at det er noe bare bare for det er virkelig helt fantastisk❤ Nå har jeg ikke noen spesifikke bilder av mitt bord til jul men stilen er sånn noenlunde slik som dette (funnet litt her og der på nettet men det er meget likt min typ stil.. Vi har en hvit duk med gullstjerner, kongeblått finservise, men det er en del fargerikt pynt her og der på bordet, blomster, fargerike julekuler, et lilla glitrende reinsdyr som på bilde under, lyslenker, levende lys, rosa og turkise små juletrær... Det er I det hele tatt en herlig, fargerik, rar sammensetning som jeg virkelig elsker (og jeg kan tenke meg at det ikke er alt for mange som synes slikt er fint, men jeg både trenger det for å overleve julen og jeg elsker det..😍) 1 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #8 Skrevet 13. oktober 2022 Vi er bare tre(når jeg ikke har jobbet i jula eller endt opp i karantene 🙄), så det blir duken bestemor har sydd, service som mine foreldre fikk i bryllupsgave, sølvtøy etter bestemor, lysestaker med julemotiv og røde lys, og det er det. Ikke plass til så mye mer heller. Lite kjøkken hos oss alle tre. Anonymkode: 0949d...190
Daryl Dixon Skrevet 13. oktober 2022 #9 Skrevet 13. oktober 2022 Spørs hvilket tema jeg går for, og farger. I fjor gikk jeg for grønt, litt skogtema med granbar og litt div, menge enkle lysestaker med lange tynne lys. Ikke for mye, men ikke for lite heller.
MarianneE Skrevet 13. oktober 2022 #10 Skrevet 13. oktober 2022 @skreppamedleppa ELSKER det!! Jeg er veldig julete selv, men ditt bord og fargevalg er bare fantastisk!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #11 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg pynter ikke bordet til middagen. Har en rød duk med en del mønster på langs, både på kanten og midt på. Og så har jeg serviset Gammeldags jul fra firkløveren, sølvbestikk, servietter i vakre serviettringer og fine glass. Når maten er kommet på bordet, i skåler og fat av Gammeldags jul, er det ikke plass til pynt. Tenner lys i krystallkrona over bordet, og syns selv at vi har perfekt julestemning.😊 Alt dette har vært brukt av oss i over 25 år nå, og jeg har hverken ønsker eller planer om å bytte det ut.❤️ Anonymkode: 5c744...8f6 1
skreppamedleppa Skrevet 14. oktober 2022 #12 Skrevet 14. oktober 2022 MarianneE skrev (14 timer siden): @skreppamedleppa ELSKER det!! Jeg er veldig julete selv, men ditt bord og fargevalg er bare fantastisk! Hee hee, ja det er litt hummer og kanari🤪 som jo livet ellers er igrunn, men veldig koselig å høre at selv om det ikke er 'norsk tradisjon's tro' pyntet at andre også kan synes det kan være ganske fabelaktig og fint.
Arkana Skrevet 15. oktober 2022 #13 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg synes også det var skikkelig fine og kule bord du viste fram @skreppamedleppa. Særlig det første likte jeg veldig godt. Jeg liker at det er litt farger i jula og har aldri forstått de som pynter til jul med bare hvitt og sølv eller annet nøytralt som ikke er det minste julete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå