AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Del Skrevet 12. oktober 2022 Vi bor i et eldre hus, og nå som det er vinter, merker vi mye edderkopper innendørs. Jeg er imot å drepe de, men nå er det flere edderkopper hver dag, og de er ikke bare i kroker. De henger i døra, kaster seg fra taket, og de sitter med doen å venter på natta. Jeg er så redd edderkopper, men vil ikke drepe de eller bruke gift i huset. Vår taktikk fram til nå har vært å flytte de med papir til et mindre "sentralt" sted, eller tatt de ut. Da det ikke virket, prøvde jeg med lavenderolje, siden de er sagt å ikke like det. Så fant jeg ut at en blanding mellom sitron og eddik kan brukes til å spraye listene. Det funket et øyeblikk. Så har vi vasket grundig med grønnsåpe på lister og i tak og vegger for å fjerne eventuelle spindelvev. Men de bor i alle husets sprekker, og er svært aktive. Det er i første etasje problemet er verst, men huset er fra 46, så det har noen sprekker i lister osv. Vi har tenkt på å tette sprekkene, men det er svært mange, og vi leier bare huset. Jeg vil som sagt ikke bruke insektspray som er giftig og inneholder kjemikalier. Jeg lurer på om noen har bedre metoder, som kanskje skremmer de, istedenfor å drepe? Jeg vet edderkopper er nyttedyr, men jeg tror vi har et problem med mengden. Anonymkode: 4792e...3c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #2 Del Skrevet 12. oktober 2022 Edderkopper kommer inn i husene om høsten. Kanskje stenge ventiler, holde vinduer lukket osv. en liten stund? Anonymkode: db266...769 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #3 Del Skrevet 12. oktober 2022 Når huset er så gammelt bor nok edderkoppene i huset. Dette er ikke noen som kommer inn tror jeg. Det er forskjell på inne-edderkopper og ute-edderkopper. Noen typer ser man at slenger inn utenfra, fordi man ser den typen ute. Men så er det dem som man BARE ser inne, og helst bare i gamle hus. Jeg bodde i et sånt hus, og hadde problemer med å gå og legge meg fordi jeg har edderkoppskrekk, det var helt forferdelig. Det var et veldig gammelt tømmerhus. Hvilke edderkopper er dette? Er de store, små, har de lange eller korte bein? Er det samme type over alt? De jeg hadde i det huset var ikke så store, og hadde tykke kropper og korte bein. De eneste jeg kjenner til som er omtalt som inne-edderkopper der ute er husedderkoppen og kjelleredderkoppen, men de pleier det ikke å være så mange av. Det jeg har hørt skal funke er eterisk olje av peppermynte. Man må gjenta sprayingen ofte om det skal ha effekt. Vet ikke om det er noe bra å sette inn huset med slik olje heller.....jeg selv hadde faktisk flyttet. Anonymkode: 971a9...64b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #4 Del Skrevet 12. oktober 2022 Kanskje du kan prøve noe sånt? Ser det er litt blandede anmeldelser men.. https://www.clasohlson.com/no/Silverline-edderkoppjager/p/31-8578?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces Anonymkode: 971a9...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. oktober 2022 #5 Del Skrevet 12. oktober 2022 Har du edderkopper er det fordi du har mye fukt i huset. Skaff dere en avfukter. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #6 Del Skrevet 12. oktober 2022 Djungelvrål skrev (1 minutt siden): Har du edderkopper er det fordi du har mye fukt i huset. Skaff dere en avfukter. Det er en god ide faktisk, jeg ville fått en i kjelleren også. Anonymkode: 971a9...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå