AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Går det ann å forandre på forfallsdato? Leia forfaller 2 dager før lønn... Anonymkode: ff908...802
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 Hos oss kan vi ikke det (obos). Anonymkode: c096e...181
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #3 Skrevet 12. oktober 2022 Nei, borettslaget har også regninger som forfaller, der resultatet av at folk betaler for sent blir purringer til borettslaget og økt husleie for alle for å dekke noe så teit som purregebyrer. Anonymkode: 4c8db...fc0
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #4 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg bor i sameie og vi betaler fellesutgifter samt var styreleder i borettslag tidligere. Datoen kan ikke endres, men det løses jo så enkelt ved å bare regne med trekket på lønna før. Anonymkode: ee697...5a7 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #5 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Går det ann å forandre på forfallsdato? Leia forfaller 2 dager før lønn... Anonymkode: ff908...802 Opprett en egen konto i tillegg til kontoen du har. Dagen du får lønning overfører du husleien dit. Så står pengene der klar og du får ikke brukt de. Altså, du får jo brukt de, men du har bedre oversikt økonomisk. Hjalp meg ihvertfall. Anonymkode: 26456...d2c 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Opprett en egen konto i tillegg til kontoen du har. Dagen du får lønning overfører du husleien dit. Så står pengene der klar og du får ikke brukt de. Altså, du får jo brukt de, men du har bedre oversikt økonomisk. Hjalp meg ihvertfall. Anonymkode: 26456...d2c Er det jeg gjør nå, men synes det hadde vært enklere med trekk direkte fra lønn. Anonymkode: ff908...802
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #7 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Går det ann å forandre på forfallsdato? Leia forfaller 2 dager før lønn... Anonymkode: ff908...802 Jeg bor i et lite og privat borettslag. Husleia skal betales innen 1. i hver måned. Flere er kommunalt ansatte og dem betaler husleia rundt den 12. Anonymkode: cc3f9...20f
Gjest Wolfin Skrevet 12. oktober 2022 #8 Skrevet 12. oktober 2022 Nå vet ikke jeg hvordan det fungerer i et borettslag. Men jeg har en kredittkort regning som forfaller den 15 hver måned, men betaler den normalt den 19, altså 4 dager for seint hver måned uten å ha hørt noe fra banken angående saken av den grunn...
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #9 Skrevet 12. oktober 2022 Kan du ikke bare ha trekk når du får lønn? Betales da en god stund på forhånd, altså at den betales måneden før. vi må betale inn den 1., men mitt trekk er 20. måneden før for det er da jeg får lønn. Så betaler på forhånd. Anonymkode: 8a10d...6f3 2
GammelKaktus Skrevet 13. oktober 2022 #10 Skrevet 13. oktober 2022 (endret) Har aldri gjort det selv men ser ikke for meg at det er noe stress og betale 2 dager for seint, mener å ha hørt at man kan betale regninger innenfor en uke etter forfallsdato og at det går fint, men har aldri prøvd det selv. Jeg må bare betale de iallfall en uke før forfallsdato for at jeg skal ha ro i sjelen... 😄 Kan være lurt å ha en egen regningskonto som du fører over til der alt som skal betales blir trukket fra og at du har det klart til neste gang. Endret 13. oktober 2022 av FrøkenMånestråle 1
Påkrevd Skrevet 13. oktober 2022 #11 Skrevet 13. oktober 2022 Da jeg bodde i borettslag fikk vi fakturaer for 6 mnd. av gangen. Jeg visste jo sånn ca. når de kom, så jeg sørget for å ha nok til å betale alle samtidig, så slapp jeg å tenke på det det neste halvåret. Egentlig ganske deilig, om man har den muligheten. Dette var USBL.
Boetica Skrevet 13. oktober 2022 #12 Skrevet 13. oktober 2022 Når du betaler 2 dager over forfall skjer det ikke noe annet enn at du muligens får en regning på forsinkelsesrenter med jevne mellomrom. Har du råd kan du betale husleien for to måneder slik at du kommer en måned i forkant.
Crazydoglady Skrevet 13. oktober 2022 #13 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 12.10.2022 den 23.29): Er det jeg gjør nå, men synes det hadde vært enklere med trekk direkte fra lønn. Anonymkode: ff908...802 Bare å sette opp auto trekk fra konto det så merker du jo strengt tatt ingen forskjell. Du trenger ikke å følge med/gjøre overføringen manuelt og trekket går akkurat den dagen du ønsker. Strengt tatt er det sikkert ikke forbudt å betale inn husleien før regningen kommer heller da, om man ønsker det. Antar det er ett fast beløp? Og fast kid? 🤷
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #14 Skrevet 14. oktober 2022 Crazydoglady skrev (3 timer siden): Bare å sette opp auto trekk fra konto det så merker du jo strengt tatt ingen forskjell. Du trenger ikke å følge med/gjøre overføringen manuelt og trekket går akkurat den dagen du ønsker. Strengt tatt er det sikkert ikke forbudt å betale inn husleien før regningen kommer heller da, om man ønsker det. Antar det er ett fast beløp? Og fast kid? 🤷 De fleste har vel faktura og da er det ikke fast kid. Og i disse dager med stadige remteøkninger er fast beløp også en utopi Anonymkode: b9821...33f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #15 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): De fleste har vel faktura og da er det ikke fast kid. Og i disse dager med stadige remteøkninger er fast beløp også en utopi Anonymkode: b9821...33f Men hvis du har avtalegiro dukker den opp i nettbanken i god tid før forfall, og da kan man jo betale med en gang den kommer. Innskuddsrenta er så lav at man taper lite på å betale på forskudd. Anonymkode: e06bb...d4b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #16 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 12.10.2022 den 22.58): Går det ann å forandre på forfallsdato? Leia forfaller 2 dager før lønn... Anonymkode: ff908...802 Du kan betale to dager for sent. Det blir ikke noe problem. Anonymkode: e06bb...d4b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå