AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg var nylig på jobbintervju til en jobb hvor de både ville ha VGS-vitnemål og vitnemål fra masteren og hvor de skrev de så etter kandidater som hadde svært gode karakter fra VGS og universitetet. Jeg hadde ingen av delene. Jeg har 4 i snitt fra VGS og C i snitt fra universitetet. Men kom likevel til jobbintervju. Hva er egentlig poenget med å be om svært gode karakterer, om man er villig til å ansette middelmådige studenter? De må vel ende med å skremme vekk kvalifiserte søkere når de skriver slikt. Kanskje er det mange langt mer kvalifiserte søkere enn meg som droppet å søke fordi de var litt mer ydmyke enn meg. Anonymkode: 512be...33b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 Det at man i tillegg måtte legge ved VGS-karakterne forsterker jo også inntrykket av at de har høyt karakterfokus. TS Anonymkode: 512be...33b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #3 Skrevet 12. oktober 2022 Mulig de siktet litt høyt når de skrev annonsen. Drømmekandidaten kan ha A og 6 i snitt, men er sjeldent disse folka faktisk dukker opp. Mest sannsynlig har de en god jobb allerede! AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kanskje er det mange langt mer kvalifiserte søkere enn meg som droppet å søke fordi de var litt mer ydmyke enn meg. Anonymkode: 512be...33b Veldig sannsynlig! De som har lite å by på er ofte de mer vågale om man kan si det sånn. De som er kvalifiserte føler seg nok ikke bra nok til alt, "jeg har B og ikke A i snitt, så da søker jeg ikke", mens den med E i snitt tar sjansen. Man taper tross alt ingenting på å søke på jobber man syns virker interessante selv om man ikke kan krysse av på alt. Har selv hørt om mange som legger til høye krav, men som ansetter en helt tilfeldig "fra gata" som ikke kan krysse av noe særlig fra lista. Synes heller de burde skrive noe mer realistisk enn drømmekandidaten for å ikke skremme bort folk! Anonymkode: 151a0...fc5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #4 Skrevet 12. oktober 2022 Så utrolig merkelig at de vil ha vgs-vitnemål fra søkere som har master. 🙄 Anonymkode: a56cf...ba6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #5 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Så utrolig merkelig at de vil ha vgs-vitnemål fra søkere som har master. 🙄 Anonymkode: a56cf...ba6 Synes jeg også. I hvilken sammenheng gir det mening å legger vekt på VGS karakterene når kandidaten har master? Anonymkode: 3fbd1...edf 1
Taluno Skrevet 13. oktober 2022 #6 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg var nylig på jobbintervju til en jobb hvor de både ville ha VGS-vitnemål og vitnemål fra masteren og hvor de skrev de så etter kandidater som hadde svært gode karakter fra VGS og universitetet. Jeg hadde ingen av delene. Jeg har 4 i snitt fra VGS og C i snitt fra universitetet. Men kom likevel til jobbintervju. Hva er egentlig poenget med å be om svært gode karakterer, om man er villig til å ansette middelmådige studenter? De må vel ende med å skremme vekk kvalifiserte søkere når de skriver slikt. Kanskje er det mange langt mer kvalifiserte søkere enn meg som droppet å søke fordi de var litt mer ydmyke enn meg. Anonymkode: 512be...33b Uansett hvordan annonsen skrives, eller hvilke krav, så vil det nesten garantert være bedre kvalifiserte som dropper søke. Og at man ønsker de med høye karakterer betyr ikke at det er noe de MÅ ha. Du har jo helt tydelig skrevet en søknad og/eller har en CV som vekker nysgjerrigheten deres nok til at de anser deg som en potensiell kandidat. Men at de ønsker karakterene fra VGS etter du har tatt en master er veldig merkelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå