AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Har hatt løs og oppblåst mage i over en måned.. Må akutt på toalettet, konstant oppblåst og ekstremt vond fiselukt🥲 Jeg gremmes, dette er grusomt. Det hele startet med en matforgiftning og min ektefelle hadde det i 3-4 dager, så var det over. Jeg derimot føler jeg virkelig er stuck med denne tilværelsen. Passer meg dårlig siden jeg ikke verken går på do-do på jobb, offentlige steder eller på besøk! Typ jeg drar hjem fra jobb om det brenner på dass. Var hos lege etter to uker, hun ba meg komme tilbake om det fortsatte en uke til. Sitter så langt inne å ta med avføringsprøve, så håper heller noen her har gode tips 😃😃 Mirakelkur for å bedre magen? Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: 2bbd7...d19
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 Gå til legen. Kanskje du må ha antibiotika eller noe. Avføringsprøve er ikke noe stress. Det tar du hjemme. Anonymkode: 45fbe...c99
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #3 Skrevet 12. oktober 2022 Du må bare lære deg til å ha avfø Anonymkode: d3a00...4ad
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #4 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må bare lære deg til å ha avfø Anonymkode: d3a00...4ad Oi, den ble bare publisert. Skulle stå at du må bare lære deg til å ha avføring andre steder enn hjemme. Det er helt naturlig og noe man kan lære seg. Det er en psykisk sperre du må overkomme rett og slett. Slike problemer i etterkant av magevirus kan skyldes at magen er i ulage med bakteriefloraen. Du kan prøve å ta melkesyrebakterie og da anbefaler jeg ProbiMage da den har vitenskapelig dokumentert effekt noe mange andre typer melkesyrebakterier ikke har. Og så bør du spise yoghurt, drikke biola og gjerne kjøpe deg en flaske eller to med kombucha fra helsekost. Ellers virker blåbærsaft og risvann bindende for magen, så ta vare på vannet når du koker ris. Anonymkode: d3a00...4ad
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #5 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg hadde en slik runde for mange år siden, ordnet seg med en runde Imodium. Probiotika i tillegg for å hjelpe bakteriefloraen. Men gå uansett til legen og få sjekket opp i saken, selvmedisinering er ikke alltid lurt. Anonymkode: 567be...39a
Egvilværeanonym Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 Når jeg har sånne perioder så har jeg funnet ut at ris og pasta alene hjelper. Samt hjelper biola mye og activa yoghurt 🙏🏻 Har du andre symptom enn løs mage/avføring anbefales selvsagt lege da.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #7 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg ville absolutt tatt den prøven hos legen. Det er ikke uvanlig at salmonella-infeksjon varer flere uker. Og det kan jo være greit å vite om man har en infeksjon som potensielt kan være smittsom i lang lang tid... Anonymkode: 88978...b2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå