Gå til innhold

Ny jobb og ønsker et barn til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har et barn som er 5 år og det sitter langt inne å få nummer 2. Likevel kjenner vi på at vi snart må ta et valg og heller mot å gå for en til av flere grunner men mest for å få et søsken som er etterlengtet fra vårt barn sin side. Jeg er 37 år men jeg startet ny jobb i mai og kjenner på at det er litt for tidlig å komme å si at man er gravid. Er dette gammeldags og helt akseptert eller ville dere ventet slik at jeg hvertfall har jobbet der et år før vi setter liv i planene?

Anonymkode: d66b1...554

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn før jobb. Alle ledere vet at kvinner blir gravide fra tid til annen. Om dere vil ha barn nå så kjør på, dere kan ikke la tiden gå bare fordi du har en ny jobb. 

Anonymkode: 55225...2f6

• Liker 1
Skrevet

Støtter hun over. Jobben er der når du er tilbake, og da har du 35 år til du kan jobbe. Mens mulighet for barn er ikke evig. 

Anonymkode: f96d0...280

• Liker 4
Skrevet

Man vet aldri hvor lett det vil gå. Hadde ikke venta lenge. 

Anonymkode: c889f...0ea

• Liker 2
Skrevet

Syns du skal gå for det når du er klar 😊 Mest sannsynlig vil det jo ta noen mnd før det klaffer, men om du skulle være heldig og bli gravid med en gang så har du jo uansett jobbet der en stund før permisjon😊 Det går så fint så. Jeg ble gravid mellom ansettelse og jobbstart. Litt kleint å snakke med leder men ble møtt profesjonelt og med gratulasjoner. Har ikke dårlig samvittighet heller,  vi utsatte det allerede noen mnd mtp jobbmuligheten. Så de kunne risikert å ansette en som var 3mnd ved intervju og 6mnd ved oppstart 😅 Men det er jo også noe man har rett til - å ikke si man er gravid på intervju. Så tenker du er godt innenfor når du har jobbet der 5mnd allerede

Anonymkode: d9d19...fd9

• Liker 1
Skrevet

Enig med hun over. Og jeg var i samme situasjon som henne. Var akkurat blitt gravid da jeg startet i den nye jobben 🙈 men det gikk fint, og jeg har nå fått vist etterpå hva jeg er god for likevel.

Anonymkode: 0609a...290

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb i februar. Vi har sagt hele tiden at vi ønsker nr 2 når førstemann er 3-4, og han ble 3 i juni. Startet å prøve i mars, fordi man vet aldri hvor lang tid det tar. Tok kun 1 mnd, i motsetning til førstemann som tok 6 mnd med prøving. Ble litt overrasket selvom det var planlagt 😅

Har kun fått positive tilbakemeldinger fra arbeidsgiver, de vet jo at jeg kommer tilbake og at det bare er snakk om en kort periode 

Skrevet

Min nr 2 ble unnfanget den uka jeg startet i ny jobb. Skjønner hva du tenker. Det er ubehagelig å skulle komme så kort tid inn i ny jobb med beskjed om at man er grsvid, men sånn er det. 

Anonymkode: e254d...97c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...