Gjest forlovet Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 Hvordan ble du fridd til! Gikk partneren ned på kne? var det enoveraskelse i et selskap h*n gjorde det? fortell om din opplevelse hvis du vil dele den da
tommeline Skrevet 1. desember 2005 #2 Skrevet 1. desember 2005 Mannen min fridde på romantisk gammeldags måte ja. Vi var på skitur, og da vi var på toppen gikk han ned på kne og fridde, med en nydelig forlovelsesring Ikke vanskelig å si JA!
Lassie Skrevet 1. desember 2005 #3 Skrevet 1. desember 2005 Over msn Snuppen var nemlig i Kina på tur med sin familie, en reise som hadde vært planlagt i flere år før jeg kom inn i bildet. Da jeg satt hjemme i påsken mens han var på tur, fikk vi snakket litt på msn. Og han hadde da på denne turen funnet ut at han ikke kunne leve uten meg, så derfor fridde han. Han hadde egentlig tenkt å vente til han kom hjem, men klarte ikke da han fikk sjansen til å chatte med meg på msn Da han kom hjem en ukes tid etterpå, så gikk han ned på kne og gjorde det mer "skikkelig" og tradisjonelt da. Ikke verdens mest romantiske frieri å bli fridd til på msn, men så definitivt orginalt!
Arkana Skrevet 1. desember 2005 #4 Skrevet 1. desember 2005 Samboeren min fridde til meg på nyttårsaften for snart fire år siden. Vi feiret alene og det var rett før midnatt og vi gikk ut på balkongen for å se på fyrverkeriet. Han smetter inn en tur og når jeg snur meg står han på kne med en rose i hånden og spør om jeg vil gifte meg med ham. Han fortalte etterpå at han hadde planlagt en masse han skulle si, men ble så overveldet at han ikke klarte å si så mye likevel. Men det gjorde ingenting, for han sa jo det viktigste, og selvsagt svarte jeg ja.
Gjest Miloine Skrevet 1. desember 2005 #5 Skrevet 1. desember 2005 (endret) Jeg må si jeg ble fridd til på den gammeldagse måten! Vi var ute, samboeren min og meg + en vennegjeng. Samboeren min ble borte en stund, og jeg lurte jo så klart på hvor han var! Vel, etter en stund så kom han, og sa at han hadde snakket med foreldrene mine. Jeg ble litt paff, og var vel litt hysterisk fordi jeg trodde noe hadde skjedd med foreldrene mine. Han sa nei, nei - det har ikke skjeddd noe med dem, men han ville jeg skulle være med ut. Der satt hele gjengen(dette var på sommeren) Så gikk han ned på kne og fridde til meg med gjengen som tilskuere. Han sa samtidig at han hadde spurt pappa om lov pr. tlf. og han hadde sagt det var greit:) og mamma hadde samtykket. Jeg sa JA, og lo å gråt litt(gledestårer) om en annen - syntes det var så pent gjort! Folket på huset spanderte Champagne på oss, og dette vil jeg aldri glemme. Så gjennomtenkt og fint! Endret 1. desember 2005 av Miloine
Ms. Croft Skrevet 1. desember 2005 #6 Skrevet 1. desember 2005 Jeg ble fridd til da vi var på ferie i hjembyen min i sommer. Vi hadde vært ute på en særdeles vellykket kveld på byen, og plutselig falt han ned på kne og fridde. Hadde ikke ring eller noe, men det var spontant, romantisk og ekte!
~sikka~ Skrevet 1. desember 2005 #7 Skrevet 1. desember 2005 Han tok meg med til det stedet vi møttes for første gang og gikk ned på kne med en nydelig diamantring og fridde
Mati Skrevet 2. desember 2005 #8 Skrevet 2. desember 2005 Jeg ble ikke fridd til..... , det var jeg som gjorde det Til jul i fjor fikk min kjære en Londontur i julegave, og den turen var lagt til bursdagshelga hans midt i februar i år. Jeg har ei venninne som jobber på en flott restaurant der, og hun ordnet med bord til oss når vi skulle ut å feire bursdagen hans. "Lovetable", en liten innhuk helt avskjermet , der det kun var stearinlys som belysning. Trolig romantisk Vi spiste en nydelig middag, og mens vi ventet på desserten, kom servitøren med et brett med to glass champagne, ei lang og en liten eske... Min kjære ble ganske så forundret og skjønte ikke helt hva som skjedde, men da han åpnet eska, og så to nydelige ringer - ble han blank i øynene. Jeg spurte om han ville gifte seg med meg, og da sa klart "JA" Dette var skikkelig artig og jeg har planlagt det lenge. Først med julegaven, ringer osv. Han har sagt det mange ganger i ettertid, at han aldri kunne matche dette frieriet.
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2005 #9 Skrevet 2. desember 2005 Mannen min fridde til meg i fjor sommer på ett nedlagt fyr i vestfold-skjærgården. Vi hadde knallvær og hele øya for oss selv da han fridde. Han gikk ikke ned på kne men holdt hardt rundt meg og så meg dypt inn i øynene da han spurte om jeg ville gifte meg med han. Utvilsomt den mest romantiske helgen i mitt liv - helt uforglemmelig!
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2005 #10 Skrevet 3. desember 2005 Mannen min fridde til meg på julaftens kvelden, hjemme hos mine foreldre. Han gikk ned på kne, hadde tårer i øynene og hadde spurt mamma og pappa om "lov" først. Jeg fikk en nydelig diamantring, og halvannen time senere hadde vi fastsatt datoen. Nå har vi vært gift i halvannet år
kitekatt Skrevet 3. desember 2005 #11 Skrevet 3. desember 2005 Les tråden han startet når han rådførte seg med dere her inne Han sa vi skulle ut og spise på hans nye sjef sin regning. Vi kunne spise og drikke hva vi ville. Måtte pynte oss, så jeg fikk penger til å kjøpe nye støvletter og klær av han dagen før Sjefen skulle komme etter maten og diskutere betingelsene for jobben. Han kom aldri http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...4entry2333384
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #12 Skrevet 3. desember 2005 Ingen av oss fridde. Vi bestemte oss for å satse 100% på hverandre og da var det å gifte seg noe som lå i kortene.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #13 Skrevet 4. desember 2005 Mannen min gikk ned på kne ved siden av sengen jeg lå i på sykehuset. Det var mildt sagt overraskende - og veldig veldig koselig.
Augustbrud02 Skrevet 6. desember 2005 #15 Skrevet 6. desember 2005 Mannen min gikk ned på kne på god gammeldags måte. Vi var alene, men folk i rommet ved siden av. Her er historien fra vårt frieri: Da vi våknet opp 1.juledag var det bare en av oss som visste at dette ville bli en helt spesiell dag… Vi hadde bestemt oss for å feire julen sammen med foreldrene til min samboer. Vi hadde gledet oss lenge til denne julen og vi så fram til å komme bort noen dager. Siden de bor i nord-Norge og vi på østlandet, gledet vi oss til en skikkelig hvit jul. Vi koset oss virkelig dagene før julaften. Julestemningen kom stadig sigende innover oss, og da julaften endelig kom var alle i skikkelig god stemning. Dagen gikk som julaftener flest. Disneytegnefilmene surret på skjermen, lukten av lutefisk fylte huset og pyntede mennesker gledet seg til den gode middagen. Etter timer med middag og gaveåpning roet alt seg. Det hadde atter en gang vært en koselig julaften, og før vi sovnet om kvelden sa samboeren min forsiktig ”1.juledag er også en spesiell dag.”. Jeg rakk så vidt å svare ”Ja” før jeg sovnet. Da vi våknet neste dag pyntet min kjære seg fint. Selv har vi ingen tradisjoner med å pynte oss så veldig 1.juledag, men høflig som jeg er ville jeg følge hans families skikker. Vi nøt en lang og god frokost hvor vi snakket om gårsdagen og alle inntrykkene. Vi gikk alle mette fra bordet etter å ha spist masser av hjemmelaget kjøttrull og sursild. Etter frokosten ber samboeren min meg om å bli med inn på badet. Han viser frem en flekk på skjorten sin og huffer seg over at han har klart å søle på seg. Siden jeg liker å være en liten husmor trøster jeg ham med at jeg selvsagt skal vaske skjorten når vi kommer hjem. I det jeg tar en grundig titt på flekken, kjenner jeg handene hans rundt meg mens han ser meg i øynene og sier ”Du vet du gjør meg lykkelig?”. Jeg smiler fornøyd og sier ”Selvsagt vet jeg det.” Før jeg vet ordet av det sitter han på kne med to nydelige gullringer foran meg. Jeg klarer ikke helt å fatte situasjonen før han faktisk sier ”Vil du gifte deg med meg?”. Uten at jeg selv vet om det har jeg fått et måpende uttrykk som får samboeren min til å le litt av meg. Uten at jeg klarer å styre meg begynner tårene å renne mens jeg får stotret frem et bestemt ”Ja”. For meg har situasjonen ennå ikke helt gått opp, men med gledestårene strømmende nedover kinnene skjønner jeg sakte, men sikkert at foran meg står mannen som faktisk skal bli min ektemann. Da han setter ringen på fingeren min skjelver jeg litt, mens ennå flere gledestårer strømmer nedover kinnene mine. Aldri før har jeg vært så lykkelig som i akkurat dette øyeblikket og aldri før har jeg vært så sikker på at dette er mannen jeg ønsker å dele resten av livet mitt med. Etter mange minutter med både tårer og latter, kan vi dele nyheten med andre. Vi viser stolt frem ringene som min kjære i hemmelighet hadde fått kjøpt og gravert, og etter bare noen minutter er vi i gang med å planlegge brylluppet.
Gjest lilletroll Skrevet 6. desember 2005 #16 Skrevet 6. desember 2005 Hvordan ble du fridd til! Gikk partneren ned på kne? var det enoveraskelse i et selskap h*n gjorde det? fortell om din opplevelse hvis du vil dele den da ← Han tok meg med til stedet vi traff hverandre nøyaktig på dagen to år etter at vi traff hverandre - senket belysningen - gikk ned på kne - fridde
Gjest Markblomsten Skrevet 6. desember 2005 #17 Skrevet 6. desember 2005 Mannen min gikk ned på kne på god gammeldags måte. Vi var alene, men folk i rommet ved siden av. Her er historien fra vårt frieri: Da vi våknet opp 1.juledag var det bare en av oss som visste at dette ville bli en helt spesiell dag… Vi hadde bestemt oss for å feire julen sammen med foreldrene til min samboer. Vi hadde gledet oss lenge til denne julen og vi så fram til å komme bort noen dager. Siden de bor i nord-Norge og vi på østlandet, gledet vi oss til en skikkelig hvit jul. Vi koset oss virkelig dagene før julaften. Julestemningen kom stadig sigende innover oss, og da julaften endelig kom var alle i skikkelig god stemning. Dagen gikk som julaftener flest. Disneytegnefilmene surret på skjermen, lukten av lutefisk fylte huset og pyntede mennesker gledet seg til den gode middagen. Etter timer med middag og gaveåpning roet alt seg. Det hadde atter en gang vært en koselig julaften, og før vi sovnet om kvelden sa samboeren min forsiktig ”1.juledag er også en spesiell dag.”. Jeg rakk så vidt å svare ”Ja” før jeg sovnet. Da vi våknet neste dag pyntet min kjære seg fint. Selv har vi ingen tradisjoner med å pynte oss så veldig 1.juledag, men høflig som jeg er ville jeg følge hans families skikker. Vi nøt en lang og god frokost hvor vi snakket om gårsdagen og alle inntrykkene. Vi gikk alle mette fra bordet etter å ha spist masser av hjemmelaget kjøttrull og sursild. Etter frokosten ber samboeren min meg om å bli med inn på badet. Han viser frem en flekk på skjorten sin og huffer seg over at han har klart å søle på seg. Siden jeg liker å være en liten husmor trøster jeg ham med at jeg selvsagt skal vaske skjorten når vi kommer hjem. I det jeg tar en grundig titt på flekken, kjenner jeg handene hans rundt meg mens han ser meg i øynene og sier ”Du vet du gjør meg lykkelig?”. Jeg smiler fornøyd og sier ”Selvsagt vet jeg det.” Før jeg vet ordet av det sitter han på kne med to nydelige gullringer foran meg. Jeg klarer ikke helt å fatte situasjonen før han faktisk sier ”Vil du gifte deg med meg?”. Uten at jeg selv vet om det har jeg fått et måpende uttrykk som får samboeren min til å le litt av meg. Uten at jeg klarer å styre meg begynner tårene å renne mens jeg får stotret frem et bestemt ”Ja”. For meg har situasjonen ennå ikke helt gått opp, men med gledestårene strømmende nedover kinnene skjønner jeg sakte, men sikkert at foran meg står mannen som faktisk skal bli min ektemann. Da han setter ringen på fingeren min skjelver jeg litt, mens ennå flere gledestårer strømmer nedover kinnene mine. Aldri før har jeg vært så lykkelig som i akkurat dette øyeblikket og aldri før har jeg vært så sikker på at dette er mannen jeg ønsker å dele resten av livet mitt med. Etter mange minutter med både tårer og latter, kan vi dele nyheten med andre. Vi viser stolt frem ringene som min kjære i hemmelighet hadde fått kjøpt og gravert, og etter bare noen minutter er vi i gang med å planlegge brylluppet. ← Blir rørt jeg altså!
Augustbrud02 Skrevet 7. desember 2005 #18 Skrevet 7. desember 2005 Blir rørt jeg altså! ← Det er utrolig hyggelig å tenke tilbake på også!
Gjest Revenka Skrevet 8. desember 2005 #19 Skrevet 8. desember 2005 Jeg ble fridd til da han hentet meg på flyplassen etter at jeg hadde vært borte i en uke. Han holdt rundt meg og sa hvor mye han savnet meg, og plutselig kom det jeg hadde håpet på i laaang tid. Det var helt uvirkelig. Jeg sa ja, men det hørtes ikke ut som meg selv, jeg ble så overrasket. Alt virket uvirkelig. I bilen ventet champagnebrus og flotte champagneglass for å feire forlovelsen. I tillegg fikk jeg et nydelig perlekjede. Vi satte oss i bilen og hadde en 7 timers kjøretur fra Oslo til Trondheim. Pussig, men tiden gikk veldig fort. Hadde plutselig så mye å snakke om Ring plukket vi ut sammen dagen etter.
Lillekiwi Skrevet 10. desember 2005 #20 Skrevet 10. desember 2005 Ble fridd til for to uker siden jeg, og er temmelig i skyene enda gitt!!! Jeg og min kjære bor i utlandet, og her er det sommer nå. Jeg ble dermed fridd til i nyyydelig sommervær, bare oss to på et fabelaktig utsiktspunkt med utsikt over stillehavet. Vi sto der og nøt utsikten, holdt rundt hverandre og snakket om hvor fint vi har det sammen (vært sammen i 4 år), og dermed gikk han ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med han!!! Var ikke vanskelig å si ja nei!!!! Helt overraskende var det ikke, siden vi har snakket om det lenge, men det er vel slik at en er aldri helt forberedt alikevel når den du elsker står der på kne forran deg!!! For en dag!!! Resten av ferien ble nesten som en bryllupsreise!!! Nydelige strander, blå himmel, varmt og masse jordbær!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå