Gå til innhold

Fermentering av grønnsaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som driver med fermentering av grønnsaker? 

Jeg har tenkt å prøve meg på fermentering av kål. Har selvfølgelig googlet og lest en hel del, men lurer fortsatt på noen ting. Når den er ferdig og klar til å spises, hvor lang holdbarhet har den etter at jeg har begynt å spise av den? Blir holdbarheten kortere etter at jeg har åpnet glasset. Må jo uansett åpne den og slippe ut trykk hver dag.

Beklager rotete forklaring. 

Anonymkode: f81ff...21a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Jeg har lagd kimchi noen ganger. Stod på benken bare 2-4 dager, så satte jeg den i kjøleskapet. Kimchi skal visstnok være spisbar med en gang om man vil, men smaker bedre etter noen dager. Det varierer hvor lenge folk lar den stå på banken virker det som. Finnes veldig mange tilnærminger og metoder, så det virker egentlig som om man kan gjøre omtrent som man vil.

Jeg har ikke merket noe problem med å åpne lokket og smake på. Man kan smake på hver dag om man vil, og sette den i kjøleskapet når man liker smaken

Holdbarhet etter du har satt den i kjøleskapet, vet jeg ikke. Men du kan nok regne med flere uker og sikkert måneder. Her bir kimchien spist opp relativt kjapt når jeg lager den.

Anonymkode: 2e988...831

Skrevet

Tusen takk for svar😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...