Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg trenger desperat råd/historier fra dere. Jeg og kjæresten (30 år begge to) har vært sammen i ett år, og har bodd sammen felleseid leilighet siden mai. Jeg har trust issues og oppdaget at min forrige kjæreste tekstet og sendte bilder med andre jenter, jeg tilga han og vi var sammen i to år til før jeg gjorde det slutt. Jeg klarte liksom aldri å glemme hva han hadde gjort, og det gjorde at jeg ble mer sjalu enn jeg hadde vært fra før. Jeg har vært veldig åpen om dette med min nye kjæreste, og fortalt at det å bryte tillit/gjøre noe lignende som det eksen gjorde mot meg, er det verste man kan gjøre mot meg… Jeg vil heller bli slått, for å si det sånn. Jeg blir så ødelagt av slike tillitsbrudd, og tenker at jeg ikke er bra nok, digg nok, pen nok, osv osv. Min nye kjæreste lovet at han aldri skulle gjøre noe sånt mot meg.

Meeen nå har det seg slik at det er nettopp det han har gjort. Jeg hadde en dårlig følelse lenge og spurte han om det var noe galt mange ganger, men han sa alt var fint. Så til slutt sjekket jeg telefonen hans… Dårlig, jeg vet… Men vi har vært veldig åpne med telefonene våre og begge vet hverandres koder. Så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke prøvde å skjule det bedre engang… Men han har sextet på Messenger med en jente, og det har foregått i lengre tid. Han har beskrevet hva han vil gjøre med henne, og at det hadde vært veldig vanskelig å stå imot henne om hun hadde dukket opp på leilighetsdøren… Jeg ble helt kvalm og fra meg av å lese meldingene (leste bare noen og det holdt…), og konfronterte han med det. Han lover at det aldri har skjedd noe mer, at de aldri har møttes, og at han angrer masse og vil gjøre alt for at vi skal holde sammen. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg er så såret og ødelagt av dette. Jeg kommer aldri til å klare å stole ordentlig på han igjen, og kommer alltid til å være redd for at noe mer har skjedd, og at han ikke forteller det, fordi han vet at det hadde vært spikeren i kista. Vi bor fremdeles sammen og prøver å finne ut av det, men jeg sliter. Hver gang vi klemmer eller kysser kan jeg plutselig komme på hva som har skjedd og huske ordrett en av meldingene han skrev til henne, og da vil jeg trekke meg vekk fra han og klarer ikke tenke på annet. Det er som brent inn på hjernen min…

Kan noen som har vært i lignende situasjoner fortelle deres historie? Om hva dere gjorde? Og om dere klarte å tilgi/gå videre, og hvordan det gikk? Er det mulig å «glemme»? Jeg trenger virkelig råd… 😭

Anonymkode: 5a6a1...2a9

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gå videre, uten ham. Han har gjort akkurat det som eksen din har. Dette er en form for utroskap og det er desto verre fordi han vet sviket du allerede har vært gjennom og det stoppet ikke ham å gjøre nøyaktig det motsatte mot deg. Forstår du hvilken grad av ego vi snakker her da? Du holdt ut 2 år med han forrige før du gikk, hvor lenge skal du pine deg gjennom å prøve å gå videre med han her? 

Hvis jeg fortalte deg at dette er slik forholdet deres kommer til å være resten av livet, blir du da? For det er jævlig stor sjans for at han ikke forandrer seg. 

Anonymkode: b2c23...0ea

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tenker om du vil tilgi så må du vurdere det opp mot det og ikke kunne stole på han igjen. Hvordan vil det være om han er ute med gutta og du er hjemme. Han sitter med mobilen osv. Tilitt er så viktig, og det er lett man sliter seg helt ut når man er usikker (noe du har god grunn til). 

En annen ting ved å tilgi er da å stole på igjen, det betyr at du etter hvert må legge dette bak deg og ikke ta det opp i tide og utide. Tenker ikke nå, men når det har gått en tid. 

Jeg vil ikke råde deg til annet enn å tenke hva som er best for deg  

Anonymkode: b356d...c6c

Skrevet

Din reaksjon er jo 100% naturlig, så hvorfor skal du tilgi en som går bak ryggen din slik når han til og med vet at du har opplevd lignende før og allikevel gir blaffen i hva det gjør med deg å oppleve det engang til.

Tilgi ? Hell no, behold selv respekten din. For den har du, derfor du reagerer på oppførselen slik du gjør.

Anonymkode: 913c3...b2e

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Stor forskjell på å tilgi noe som den andre parten innrømmer, vs som de blir tatt i etter å ha løyet over lengre tid.. Da hadde jeg nok ikke klart å stole på dem igjen, og alltid gått og lurt på hva de eventuelt fortsatt måtte skjule. Ærlighet er veldig viktig i et forhold. Beklager at det nok ikke er det du vil høre nå. ❤️ 

Anonymkode: 74527...e78

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker om du vil tilgi så må du vurdere det opp mot det og ikke kunne stole på han igjen. Hvordan vil det være om han er ute med gutta og du er hjemme. Han sitter med mobilen osv. Tilitt er så viktig, og det er lett man sliter seg helt ut når man er usikker (noe du har god grunn til). 

En annen ting ved å tilgi er da å stole på igjen, det betyr at du etter hvert må legge dette bak deg og ikke ta det opp i tide og utide. Tenker ikke nå, men når det har gått en tid. 

Jeg vil ikke råde deg til annet enn å tenke hva som er best for deg  

Og ja har opplevd utroskap. For meg gikk det ikke. Noe jeg er glad for i dag. Jeg slet meg helt ut perioden jeg faktisk prøvde. Der gjorde faktisk fysisk vondt. For meg var løgnere verst. At han kunne lyve så ufattelig lett til meg. Skal si man føler seg verdsatt da...

Skrevet

Kom deg vekk. Og lær deg til neste gang at du ikke flytter sammen med noen så raskt. Bruk litt bedre tid på å bli kjent. 

Anonymkode: 3d10f...147

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hei. Jeg trenger desperat råd/historier fra dere. Jeg og kjæresten (30 år begge to) har vært sammen i ett år, og har bodd sammen felleseid leilighet siden mai. Jeg har trust issues og oppdaget at min forrige kjæreste tekstet og sendte bilder med andre jenter, jeg tilga han og vi var sammen i to år til før jeg gjorde det slutt. Jeg klarte liksom aldri å glemme hva han hadde gjort, og det gjorde at jeg ble mer sjalu enn jeg hadde vært fra før. Jeg har vært veldig åpen om dette med min nye kjæreste, og fortalt at det å bryte tillit/gjøre noe lignende som det eksen gjorde mot meg, er det verste man kan gjøre mot meg… Jeg vil heller bli slått, for å si det sånn. Jeg blir så ødelagt av slike tillitsbrudd, og tenker at jeg ikke er bra nok, digg nok, pen nok, osv osv. Min nye kjæreste lovet at han aldri skulle gjøre noe sånt mot meg.

Meeen nå har det seg slik at det er nettopp det han har gjort. Jeg hadde en dårlig følelse lenge og spurte han om det var noe galt mange ganger, men han sa alt var fint. Så til slutt sjekket jeg telefonen hans… Dårlig, jeg vet… Men vi har vært veldig åpne med telefonene våre og begge vet hverandres koder. Så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke prøvde å skjule det bedre engang… Men han har sextet på Messenger med en jente, og det har foregått i lengre tid. Han har beskrevet hva han vil gjøre med henne, og at det hadde vært veldig vanskelig å stå imot henne om hun hadde dukket opp på leilighetsdøren… Jeg ble helt kvalm og fra meg av å lese meldingene (leste bare noen og det holdt…), og konfronterte han med det. Han lover at det aldri har skjedd noe mer, at de aldri har møttes, og at han angrer masse og vil gjøre alt for at vi skal holde sammen. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg er så såret og ødelagt av dette. Jeg kommer aldri til å klare å stole ordentlig på han igjen, og kommer alltid til å være redd for at noe mer har skjedd, og at han ikke forteller det, fordi han vet at det hadde vært spikeren i kista. Vi bor fremdeles sammen og prøver å finne ut av det, men jeg sliter. Hver gang vi klemmer eller kysser kan jeg plutselig komme på hva som har skjedd og huske ordrett en av meldingene han skrev til henne, og da vil jeg trekke meg vekk fra han og klarer ikke tenke på annet. Det er som brent inn på hjernen min…

Kan noen som har vært i lignende situasjoner fortelle deres historie? Om hva dere gjorde? Og om dere klarte å tilgi/gå videre, og hvordan det gikk? Er det mulig å «glemme»? Jeg trenger virkelig råd… 😭

Anonymkode: 5a6a1...2a9

Gå , bare pakk sakene dine å gå. Du har fortjent så mye bedre. Lykke til! 

Anonymkode: 208fb...631

• Hjerte 2
Skrevet

Det er en ting å tilgi, men å glemme er mye vanskeligere som regel. Min erfaring er at når tilliten er ødelagt, så er forholdet også ødelagt. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har tilgitt, men vi hadde ikke den historien og hadde vært sammen mye lengre. Jeg tror det vil være mye vanskeligere med mange år på å tilgi og godta når dere har så få gode år i forhold til hvis det hadde vært mange flere år. 

Anonymkode: d7d49...fd1

Skrevet

Han sier at det ikke har skjedd noe mer, men det er vel bare fordi hun ikke har troppet opp på døra ennå.

Anonymkode: 8ff82...457

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du avslutter forholdet. Det er dødt. Dere har vært sammen i ett år........og han er allerede utro 🤷‍♂️

Så neste gang bruker du lang tid på å bli kjent med personen før du flytter inn og gor alt. Jobb med deg selv. Man har aldri noen garanti for hva andre gjør, så du må stole på deg selv og stå støtt i deg selv før du raser inn i et forhold igjen. 

Anonymkode: 225bb...955

• Nyttig 2
Skrevet

Kom deg vekk, og oppsøk helsevesenet,  be om terapi for det du sliter med. 
Du må ha hjelp før du inngår i noe nytt forhold. Det vil aldri funke før du får ryddet opp innvendig 

Anonymkode: 7b22c...728

• Nyttig 1
Skrevet

Se deg selv uten i fra. Vil du identifisere deg som en kvinne som godtar søppel og er sammen med moralløse menn? 

Anonymkode: 8f7a3...91b

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville avsluttet forholdet. Dere har kun vært sammen i 1 år. Han er ikke til å stole på. 

Jeg har valgt å bli i forholdet fordi vi har barn sammen. Vi har vært sammen i mange år. Er fremdeles glad i han og jobber med forholdet. 

Det er kjempe tøft og kjenner at jeg sliter med å stole på han. 

Menn som er utro innrømmer som regel kun det de blir tatt i. 

Anonymkode: 7efd8...040

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor skal du tilgi? Hvorfor ble du med han andre i to år til? Du mp jo dra når noe tråkker på deg og forholdet ditt? 

Ja, noen av oss tilgir. Meg inkludeet, men da var meningene mye mindre eksplisitte enn dette og vi hadde et langt liv sammen før hvor jeg aldri hadde tvilt på ham. 

I et forhold hvor man IKKF har et helt langt liv sammen (uten utroskap), hus, barn osv så går man så enkelt er det! Lar du deg tråkke på skjer det igjen og igjen. Og jeg tror mennene også merker at du nok kanskje vil komme til å tilgi, så da er det ikke sååå farlig lissom

Anonymkode: 71aa0...750

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke noe du skal tilgi. Det er selvutslettende å tilgi svik. Tilliten kommer aldri ordentlig tilbake.

Ja, jeg tilga. Jeg led i tre år til med en mann jeg ikke kunne stole på, raste ned i vekt og mistet hår av stresset, selvfølelsen min forsvant helt fordi jeg ikke hadde selvrespekt nok til å gå og var mer bekymret over om jeg var god nok og pen nok så han ikke var utro igjen enn å sette grenser og gå, jeg ble en sjalu, overvåkende og usikker person jeg ikke lenger kjente igjen. Var ikke lenger med venninner en gang fordi jeg bare satt med tanken om at tenk om han er utro nå eller skriver med noen nå mens jeg ikke er hjemme. 

Å endelig gjøre det slutt var en enorm lettelse og sakte men sikkert fikk jeg tilbake meg selv. Aldri i livet om jeg godtar noen sånne tendenser igjen! 

Anonymkode: ed718...533

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du sier dere har vært sammen i ett år og flyttet sammen i mai i felleseid leilighet.. så dere hadde vært sammen i 6 mnd når dere flyttet inn ca, men prosessen med å kjøpe må jo ha startet en stund før. Hvor lenge var dere sammen før det? Hvor lenge har du kjent ham? Jeg må si at dette har gått veldig fort frem, og at du kanskje ikke helt kjenner personen du sitter der med egentlig.

Anonymkode: b2c23...0ea

• Liker 1
Skrevet

Det vil nok gjenta seg , så gå du.. Vær din egen lykkes smed og lev livet uten han. Det vil bare tære deg skinnløs om du blir. Det finnes så mange andre med bedre intensjoner enn han du er sammen med nå. Tydeligvis er du heller ikke nok for han siden han søker andre for spenning.  Vil du ditt eget beste så gå videre uten han . Lykke til. 

Anonymkode: c2d5f...e16

Skrevet

Eksen min gjorde typ det samme. Jeg oppdaget det først en gang, da han hadde vært inne på Tinder og fått kontakt med 2 damer. Jeg klikka, og blokka han med en gang fordi jeg tenkte han var en ekkel gris. Dagen etter dukka han opp på døra mi(han venta utenfor til jeg våkna faktisk), så prata vi om det og kom frem til å prøve på nytt.

verste valget jeg noen gang har gjort! Jeg fant ut at han hadde møtt en fra omgangskretsen vår, og klådd på hun osv. Jeg kasta bort et år til med han tullingen der, så rådet mitt er ikke å tilgi. Det er å bare snu ryggen til å gå. Han kommer til å gjøre det igjen dessverre.. Bruk tiden på deg selv!

Anonymkode: b0cc5...9ac

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...