AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Hei! Håper noen kan hjelpe. Jeg har ikke kjørt bilen min på ca 3 uker, og idag når jeg skulle kjøre en tur, lyser kjølevæskelampen rødt med en gang jeg begynner å kjøre. Jeg stopper selvsagt, og slår av motoren. Venter en stund, mens jeg vurderer en tlf til nærmeste bensinstasjon. Men så prøver jeg å starte bilen en gang til, og da går det bra. Ingen lampe lyser, så jeg kjører det lille stykket jeg hadde planlagt. Lampen lyste heller ikke senere på dagen når jeg skulle kjøre hjem igjen. Kan varsellampen har lyst fordi bilen har stått stille så lenge? Kan jeg regne med at alt er bra nå, siden lampen ikke lyste igjen? Anonymkode: 003e5...693
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 Sjekk kjølevæskenivået da... Anonymkode: 92776...401 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #3 Skrevet 12. oktober 2022 Åpnet du panseret og så på kjølevæske nivået? Hvis ikke, ut og sjekk det NÅ Anonymkode: 198e1...a1f 1
Maskinfører Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 Tror du bør sjekke kjølevæske nivå og evt etterfylle da jeg kjørte ut en tur ca 06:00 på morran i går måtte jeg skrape rutene om det evt hjelper og ringe en bensinstasjon og spørre vet jeg ikke skulle ha skjøtehylser til en 12V ledning det valpen kom med var startkabler 🙄
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #5 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Åpnet du panseret og så på kjølevæske nivået? Hvis ikke, ut og sjekk det NÅ Anonymkode: 198e1...a1f Nei jeg gjorde ikke det, men skal få gjort det idag. Trodde lite kjølevæske evt kunne føre til overoppheting av motoren? Men i dette tilfelle var jo bilen kald etter å ha stått urørt i flere uker. Kan derfor ikke tenke meg at det er for lite væske? Men skal sjekke! Jeg lurte på om den lampen kunne lyse feilaktig hvis bilen hadde stått for lenge, fordi motorene lenge hadde stått kald? Og ville høre her med dere som har peiling, om det er trygt å kjøre når lampen ikke lenger lyser? Anonymkode: 003e5...693
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #6 Skrevet 13. oktober 2022 Maskinfører skrev (10 timer siden): Tror du bør sjekke kjølevæske nivå og evt etterfylle da jeg kjørte ut en tur ca 06:00 på morran i går måtte jeg skrape rutene om det evt hjelper og ringe en bensinstasjon og spørre vet jeg ikke skulle ha skjøtehylser til en 12V ledning det valpen kom med var startkabler 🙄 Det er jo litt typisk på bensinstasjoner til enkelte tider, det der.. ungdommer på vakt i kiosken, og ingen med peiling på bil er på jobb, kjedelig.. Anonymkode: 003e5...693
GrønnNellik68 Skrevet 13. oktober 2022 #7 Skrevet 13. oktober 2022 Sjekk kjølevæske nivå, husk å kjøpe riktig kjølevæske tror det er flere typer. Etterfyll. Forrige bil jeg kjørte var sånn. Skoda superb den var det en feil på de aldri fant ut av så måtte etterfylle litt innimellom.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #8 Skrevet 13. oktober 2022 Maskinfører skrev (10 timer siden): Tror du bør sjekke kjølevæske nivå og evt etterfylle da jeg kjørte ut en tur ca 06:00 på morran i går måtte jeg skrape rutene om det evt hjelper og ringe en bensinstasjon og spørre vet jeg ikke skulle ha skjøtehylser til en 12V ledning det valpen kom med var startkabler 🙄 Herregud, du skriver som en ape. Anonymkode: 8d2ef...b3b
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 13. oktober 2022 #9 Skrevet 13. oktober 2022 Maskinfører skrev (11 timer siden): Tror du bør sjekke kjølevæske nivå og evt etterfylle da jeg kjørte ut en tur ca 06:00 på morran i går måtte jeg skrape rutene om det evt hjelper og ringe en bensinstasjon og spørre vet jeg ikke skulle ha skjøtehylser til en 12V ledning det valpen kom med var startkabler 🙄 Har du hørt om punktum og stor bokstav i ny setning? Dette kan deles opp i utallige setninger som ikke henger på greip.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #10 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Herregud, du skriver som en ape. Anonymkode: 8d2ef...b3b Anonym Brukar0 skrev (2 minutter siden): Har du hørt om punktum og stor bokstav i ny setning? Dette kan deles opp i utallige setninger som ikke henger på greip. Ingen grunn til å bli ufin, man skjønner jo hva som står der. Anonymkode: 003e5...693 2 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 13. oktober 2022 #11 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen grunn til å bli ufin, man skjønner jo hva som står der. Anonymkode: 003e5...693 Hva er ufint med det jeg skrev?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #12 Skrevet 13. oktober 2022 Maskinfører skrev (11 timer siden): Tror du bør sjekke kjølevæske nivå og evt etterfylle da jeg kjørte ut en tur ca 06:00 på morran i går måtte jeg skrape rutene om det evt hjelper og ringe en bensinstasjon og spørre vet jeg ikke skulle ha skjøtehylser til en 12V ledning det valpen kom med var startkabler 🙄 De som jobber på bensinstasjonen i dag er ikke som det en gang var. Husker i barndommen så kunne de både hjelpe med å skifte lys, fylle på væsker, skifte viskere, sjekke enkle ting og hadde kunnskap. I dag har kunnskapen forsvunnet parallellt med økning av avanserte biler. Anonymkode: 198e1...a1f
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #13 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo litt typisk på bensinstasjoner til enkelte tider, det der.. ungdommer på vakt i kiosken, og ingen med peiling på bil er på jobb, kjedelig.. Anonymkode: 003e5...693 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De som jobber på bensinstasjonen i dag er ikke som det en gang var. Husker i barndommen så kunne de både hjelpe med å skifte lys, fylle på væsker, skifte viskere, sjekke enkle ting og hadde kunnskap. I dag har kunnskapen forsvunnet parallellt med økning av avanserte biler. Anonymkode: 198e1...a1f Altså, å sjekke og fylle på frostvæske er da noe alle som har lappen kan? Trodde jeg.. Det er utrolig enkelt og er en obligatorisk del av kjøreopplæringen. Anonymkode: f0f31...77e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #14 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså, å sjekke og fylle på frostvæske er da noe alle som har lappen kan? Trodde jeg.. Det er utrolig enkelt og er en obligatorisk del av kjøreopplæringen. Anonymkode: f0f31...77e Er det? Jeg tok lappen i 2010 (voksen alder) og vi lærte ikke noe om det. Min eksmann som er mekaniker lærte meg grunnleggende bilstell og vedlikehold, pluss litt til. Anonymkode: 198e1...a1f
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #15 Skrevet 13. oktober 2022 Det løste seg, det var for lite kjølevæske, men nå er det påfylt👌 Anonymkode: 003e5...693 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #16 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det løste seg, det var for lite kjølevæske, men nå er det påfylt👌 Anonymkode: 003e5...693 Du bør finne ut hvorfor det har forsvunnet, hvis du har en lekkasje eller mangler trykk i tanken så kan du blåse hele toppakningen og alt til skit. Anonymkode: 198e1...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #17 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du bør finne ut hvorfor det har forsvunnet, hvis du har en lekkasje eller mangler trykk i tanken så kan du blåse hele toppakningen og alt til skit. Anonymkode: 198e1...a1f Det er veldig lenge siden jeg sjekket hvor mye kjølevæske jeg har, og lenge siden jeg har fylt på, så forhåpentligvis er det bare det. Men jeg skal sjekke nivået jevnlig fremover, for å se om det forsvinner fort eller om det holder seg stabilt. Anonymkode: 003e5...693 1 1
Maskinfører Skrevet 13. oktober 2022 #18 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De som jobber på bensinstasjonen i dag er ikke som det en gang var. Husker i barndommen så kunne de både hjelpe med å skifte lys, fylle på væsker, skifte viskere, sjekke enkle ting og hadde kunnskap. I dag har kunnskapen forsvunnet parallellt med økning av avanserte biler. Anonymkode: 198e1...a1f Det er helt riktig er det noe de er gode på så er det å steke hamburgere og servere pølse men jeg skal ikke si at noen der ikke klarer noe i Tønsberg har vi noe som heter Grøstad de driver Shell+verksted det må du gjøre har bilen gått langt kan det være begynnende toppakningsproblem
Maskinfører Skrevet 13. oktober 2022 #19 Skrevet 13. oktober 2022 Anonym Brukar0 skrev (11 timer siden): Har du hørt om punktum og stor bokstav i ny setning? Dette kan deles opp i utallige setninger som ikke henger på greip. Jeg vokste opp under barnevernet på 1990 tallet og ble plassert på en avdeling der man ikke fikk ordinær skolegang dvs skolen som dere har gått på skal du drite meg ut yttligere kan jeg også innrømme at jeg heller ikke kan engelsk og bare skrive blokkbokstaver derfor endte jeg i gravemaskin og ikke på kontor Varsler om dårlig utdanning for barnevernsbarn (nettavisen.no)
Maskinfører Skrevet 13. oktober 2022 #20 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er jo litt typisk på bensinstasjoner til enkelte tider, det der.. ungdommer på vakt i kiosken, og ingen med peiling på bil er på jobb, kjedelig.. Anonymkode: 003e5...693 Ja det er veldig kjedelig eneste jeg får er pølser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå