Gå til innhold

Ser ikke egne feil / sier ikke unnskyld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til at han jeg bor sammen med aldri tar skyld, ser ingen egne feil, og aldri noen gang sier unnskyld. Det er alltid andres feil, og om jeg setter grenser eller påpeker noe så blir alt snudd tilbake til meg. Dvs det er min skyld at han sier eller gjør det han gjør, andre feils osv. Om feks han blir sint , eksploderer i sinne osv så er det liksom helt greit. Det å bli alt alt for sint er ifølge han helt ok, og ingenting han trenger å be om unskyldning for.  Hva tenker dere? Personlighetsforstyrrelse?

Anonymkode: 24cf2...993

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Narsissistisk trekk, uten at det nødvendigvis betyr at han er narsissist. Vi er alle narsissistiske som små barn, men de fleste blir heldigvis korrigert av foreldrene og omgivelsene, så de lærer seg å se ting fra flere sider, og også å se og innrømme egne feil. 

Ikke alle lærer dette, og færre menn enn kvinner blir tilstrekkelig korrigert i slikt til at de fungerer optimalt som voksne. Uansett, det er ikke noe særlig å leve med, så du bør jo vurdere om flere tiår med slikt er en bra fremtid. 

Anonymkode: c2567...36b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva tenker dere? Personlighetsforstyrrelse?

Jeg tenker at dette er et menneske jeg ikke hadde ønsket å bo med.

• Hjerte 1
Skrevet

Sånn var eksen min å ja det er psykisk vold. Både jeg og barna har fått det bedre etter at det ble slutt! 

Anonymkode: 59292...67b

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ble selv utsatt for psykisk vold av samboer i 2 år, og det du beskriver var noen av personlighetstrekkene hans. For meg ville dette vært blodrøde flagg. Forstyrrelse eller ikke, det er ikke grei oppførsel!

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med alle her! Jeg har også bodd med en slik mann, ingen hadde fortalt meg eller lært meg om narsissisme engang så tok jo litt tid før jeg innså hvilke trekk han hadde som ikke var sunt. Deriblant ydmyket, fantes ikke.. overhodet. Og ble nesten komisk til slutt, hvor «cocky» han var, men med null selvinnsikt og selvtillit. Gjett om jeg ønsker meg en snill mann neste gang da. Han hadde heller ikke så gode empatiske evner, jeg kunne kommer hjem etter jobb og være sliten eller lei meg, men han kunne aldri se det på meg og gi meg det jeg trengte.. han kunne ikke lese ansiktet mitt! Sjokkerende oppdagelse, på mange plan 

Anonymkode: 81cb4...f64

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Høres ut som eksen min. Mega narsissist 

Anonymkode: ad194...091

• Liker 1
Skrevet

Kjenn på hvordan du har det nå. Det kommer ikke til å bli bedre. Han kan ikke endre seg for i hans øyne så er han jo perfekt, og alle problemer i forholdet er din feil, så da er det DU som må skjerpe deg.

Huff. Er dette fremtiden din?

Anonymkode: 43e06...dfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...