AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg (38) og mannen min (40) har vært sammen i 17 år. For 13 år siden, etter at vi fikk barn, begynte sexlivet vårt å dabbe av. Først ble det annenhver uke, så hver tredje uke, og nå har vi kun sex 5-6 ganger i året. Jeg har prøvd å snakke med ham om det utallige ganger, men han blir bare sint. Vi har utelukkende sex når han har drukket alkohol, så det skjer kun på lørdager. Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut dette lenger. Jeg føler meg så utrolig uattraktiv, så lite elsket og bare trist og lei meg. Venninnene mine klager på at mennene deres alltid vil ha sex, og jeg blir bare lei meg av å høre det. Mannen min vil ikke ta i meg en gang, og det får meg til å føle meg som den ekleste på jord. Jeg har giftet meg med han, og dermed lovet å ikke ha sex med noen andre enn ham. Samtidig vil ikke han ha sex med meg... Har noen vært i samme situasjon? Jeg har på en måte akseptert at det aldri kommer til å endre seg,, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å leve med det. Skilsmisse er ikke aktuelt- vi har det fint ellers og har to barn sammen. Anonymkode: 19d02...672 2 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 I følge mange her på KG da burde du gjøre mer husarbeid. Da blir alle problemer som gjelder sex og samliv fikset automatisk. Anonymkode: f85dc...81e 9 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #3 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg ville ikke akseptert at hele sexlivet forandra seg og at han ikke ville snakke om det/foreta seg noe. Ville også vært lite interessert i fyllasex. I et forhold må man kunne ta opp ting. Anonymkode: e7969...3ed 8 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #4 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg hadde nok ikke godtatt dette. Jeg hadde nok ønsket at vi eller han snakket med noen. Jeg regner med han ikke ønsker det, men da hadde jeg nok truet med flytting. Anonymkode: 53f33...bb6 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #5 Skrevet 12. oktober 2022 Du avtaler om ett åpent forhold , har sex med andre. Eller du går, valget er ditt. Anonymkode: 8f9a6...7fc 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde nok ikke godtatt dette. Jeg hadde nok ønsket at vi eller han snakket med noen. Jeg regner med han ikke ønsker det, men da hadde jeg nok truet med flytting. Anonymkode: 53f33...bb6 Man skal aldri true med noe man ikke følger opp. Ellers enig. Må kreve samtaler om dette. Anonymkode: 787fd...d4a 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #7 Skrevet 12. oktober 2022 Spørre han hva han synes du bør gjøre? En frisk mann på 40, som ikke vil ha sex, høres rart ut. Du kan ikke fortsette å leve slik, ikke pga sølibatet, men det bryter deg deg. Ingen mann er verdt dette Anonymkode: 2ac52...b1f 6
Jane Eyre Skrevet 13. oktober 2022 #8 Skrevet 13. oktober 2022 Når du sier at dere har det fint ellers, kan du utdype hva fint betyr for deg/dere? 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #9 Skrevet 13. oktober 2022 Var i svært lik situasjon. Men her var det absolutt ingen sex de siste 13 årene. Jeg ba om skilsmisse for noen mnd siden. Beste jeg har gjort! Har ny kjæreste og masse sex nå. Trodde ikke jeg kom til å klare å gå fra han, men til slutt så gjorde jeg det faktisk, og tenkte at jeg kunne gjort det mye tidligere. Alt har gått kjempefint med bolig, barn, økonomi osv. Livet er for kort til å leve uten noe så viktig som sex.... Anonymkode: 7141b...668 7 2
exictence Skrevet 13. oktober 2022 #10 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg hadde en mann som ikke ville kose. Han ville ha sex. Men når han ikke ville omtrent røre meg ellers, og sa stygge ting til meg, følte ikke jeg noe lyst på sex. Han sa til og med at jeg var ubrukelig. Og jeg fikk en avsky for meg selv med hensyn til sex, og hadde ikke sex på mange år. Vi skilte oss til slutt, og da oppdaget jeg livet som helt annerledes. Så kan jo ikke sammenligne meg med din situasjon. Utenom det at jeg vet at det er forferdelig å ikke føle seg god nok på sex området. Da vi ble skilt, og jeg traff andre, var det fantastisk for meg å oppleve oppmerksomheten på alle måter. Men det er ikke menn som gir meg selvtillit, og i hvert fall ikke sex fra et ikke kjæresteforhold. Mange ser på sex som noe mekanisk teknisk, og skiller det fra følelser. Og i hvert fall når det er sex før følelser oppstår. Jeg oppdaget at jeg ikke er en person som skiller sex med følelser. Derfor skal jeg nå finne meg en kjæreste før jeg innleder forhold. Anbefaler det veldig til sånne som meg. Det at han ikke vil ha så mye sex, handler om han og ikke deg. Han er bare sånn. Han kan elske deg veldig høyt. Mulig han skiller sex fra følelsene sine, eller at han rett og slett ikke kan eller har mindre sexbehov og lyster. Det handler IKKE om deg. Husk det. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #11 Skrevet 13. oktober 2022 Skjønte ikke helt denne. Overskriften til tråden sier «sexløst forhold», men i innlegget skriver du at dere har sex 5-6 ganger i året? Vet ikke helt hva du burde gjøre jeg🤷🏼♀️. Selv syntes jeg 5-6 ganger i året er mer en nok, men hadde aldri giddet å ha sex med alkohol involvert. Drikker han hver Lørdag? Om han får hjelp med alkoholproblemer sitt, så kanskje han forandrer seg på andre områder også? Anonymkode: 9be53...0e5 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #12 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønte ikke helt denne. Overskriften til tråden sier «sexløst forhold», men i innlegget skriver du at dere har sex 5-6 ganger i året? Vet ikke helt hva du burde gjøre jeg🤷🏼♀️. Selv syntes jeg 5-6 ganger i året er mer en nok, men hadde aldri giddet å ha sex med alkohol involvert. Drikker han hver Lørdag? Om han får hjelp med alkoholproblemer sitt, så kanskje han forandrer seg på andre områder også? Anonymkode: 9be53...0e5 De har sex 5-6 ganger i året, kun når han har drukket alkohol. Høres det da ut som om han drikker hver lørdag? 🤔 Anonymkode: 94e97...cff 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #13 Skrevet 13. oktober 2022 Søk hjelp, der dere kan snakke om det. Med en tredjeperson. Sex er limet i et forhold, er dette noe som ikke fungerer så går det ikke. Slik er det bare, man må være kompatibel seksuellt. Venner har jeg ellers i livet, en mann skal ikke bare være vennen min. Men også en sexpartner, derfor jeg ble skilt etter 13år. På slutten hadde vi sex 1 gang pr mnd kanskje. For meg er 3-4 ganger i uken passe, dette ville han ikke uansett. Vi prøvde alt av samtaleterapi etc. Uten hell, alt kan ikke reddes. Så ikke prøv for mye. Det er naturlig å skli fra hverandre, da er det bare å gå videre i livet. Jeg skal ALDRI leve i et forhold igjen der jeg må inngå kompromiss. Anonymkode: a51d6...ab8 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #14 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønte ikke helt denne. Overskriften til tråden sier «sexløst forhold», men i innlegget skriver du at dere har sex 5-6 ganger i året? Vet ikke helt hva du burde gjøre jeg🤷🏼♀️. Selv syntes jeg 5-6 ganger i året er mer en nok, men hadde aldri giddet å ha sex med alkohol involvert. Drikker han hver Lørdag? Om han får hjelp med alkoholproblemer sitt, så kanskje han forandrer seg på andre områder også? Anonymkode: 9be53...0e5 Sex 10-12 ganger i året er helt på grensen av sexløst forhold følge Thuen. Måtte sjekke fordi kona mener at det er helt normalt og jeg er nærmest psyko for å ville ha det oftere enn 1 gang pr.mnd og hun referer til venninner som har mindre sex enn oss igjen. Gashlighter meg til å tro at det JEG som har et problem og trenger hjelp. Dessverre er "sunken cost fallacy" det som holder meg igjen. Har håpet det skulle bli bedre gjennom flere år, men gir mer og mer opp. Og til dere som snakker om husarbeid og dobbeltarbeidene kvinner osv. Vi har store selvstendige barn, deler på husarbeid og jobber omtrent like mye. Ingen kjefting eller krangling, rus, vold osv. Det er tusen grunner til å ikke ha sex akkurat i kveld, men ingen initiativ fra henne. Jeg mener INGEN. Jeg har sluttet å prøve mer en en lørdag pr.mnd fordi jeg virkelig ikke orker flere avvisninger. Og ja, hun får orgasme først HVER gang. Jeg er ikke en egoist i senga. Utrolig frustrerende. Anonymkode: 39fc8...c92 6 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #15 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De har sex 5-6 ganger i året, kun når han har drukket alkohol. Høres det da ut som om han drikker hver lørdag? 🤔 Anonymkode: 94e97...cff Huh? Nei. Det ville vært en logisk feilslutning. Jeg blir våt når det regner. Det betyr ikke at det regner hver gang jeg er våt. Anonymkode: 9be53...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #16 Skrevet 13. oktober 2022 Forstår at man etter 17 år ikke ivrer etter å ha sex. Dette er prisen man betaler når man blander sosial monogami med seksuelt monogami. Anonymkode: bab2f...d38
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #17 Skrevet 13. oktober 2022 Hva med å foreslå åpent sexforhold da? Anonymkode: 740b9...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #18 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): . Sex er limet i et forhold Anonymkode: a51d6...ab8 Nei det er det ikke. For mange er sex et hyggelig resultat fordi man har et bra forhold, og begge vil ha sex. Er ikke uvanlig å ha et veldig fint forhold der sexen ikke er en viktig komponent. Det som er viktig er er du sier om kompabilitet. At begge er fornøyd. Da spiller det ingen rolle i det hele tatt om man har sex 1 gang i året eller 1 gang i uken. Sex er da alt annet en «limet i forholdet». Anonymkode: 9be53...0e5 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #19 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å foreslå åpent sexforhold da? Anonymkode: 740b9...3f2 Huff.. jeg ville mistet følelser for en kjæreste/ektefelle som hadde sex med mange andre... Anonymkode: 2fcdd...674 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #20 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg (38) og mannen min (40) har vært sammen i 17 år. For 13 år siden, etter at vi fikk barn, begynte sexlivet vårt å dabbe av. Først ble det annenhver uke, så hver tredje uke, og nå har vi kun sex 5-6 ganger i året. Jeg har prøvd å snakke med ham om det utallige ganger, men han blir bare sint. Vi har utelukkende sex når han har drukket alkohol, så det skjer kun på lørdager. Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut dette lenger. Jeg føler meg så utrolig uattraktiv, så lite elsket og bare trist og lei meg. Venninnene mine klager på at mennene deres alltid vil ha sex, og jeg blir bare lei meg av å høre det. Mannen min vil ikke ta i meg en gang, og det får meg til å føle meg som den ekleste på jord. Jeg har giftet meg med han, og dermed lovet å ikke ha sex med noen andre enn ham. Samtidig vil ikke han ha sex med meg... Har noen vært i samme situasjon? Jeg har på en måte akseptert at det aldri kommer til å endre seg,, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å leve med det. Skilsmisse er ikke aktuelt- vi har det fint ellers og har to barn sammen. Anonymkode: 19d02...672 Jeg tror dere to hadde hatt godt av å gått til en psykolog evt. en sexolog. Dere må ha en åpen kommunikasjon om forventningene dere har ovenfor hverandre. Være åpne om følelsene rundt forholdet, og være åpen om det er noe man går rundt å tenker på. Noen ganger trenger man hjelp til å få dette til. Du sier han blir sur om du prøver å snakke til han, det betyr kanskje at han har et problem som han ikke er åpen om. Da kan en tredje part være til hjelp. Anonymkode: b7764...c88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå