Gå til innhold

Har eksamen på tirsdag, dumt å dra på byen på lørdag?? De jeg bor med skal ha vors, så vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg uansett ikke får

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobbet…

Anonymkode: a6913...248

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er du vel såpass voksen nok til å bestemme selv 

Anonymkode: e6838...143

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er du vel såpass voksen nok til å bestemme selv 

Anonymkode: e6838...143

Vet ikke

Skrevet

.

Skrevet

De kan ikke ta såpass hensyn at de dropper vors rett før eksamen for deg? Noen kjøreregler må man ha.. Evt ville jeg satt meg på en lesesal å jobbet, eller tatt en rolig kveld med en venninne så du er i form til å jobbe søndag. Dumt å dra ut rett før eksamen syns jeg!

Anonymkode: def60...ffd

• Liker 9
Skrevet

Vors er jo bare 2-4 timer. Du kan vel lese før og etter

Anonymkode: 35bf0...d58

• Liker 3
Skrevet

Det har jeg gjort flere ganger. Men da har jeg alltid jobbet jevnt og trutt i løpet.

Anonymkode: 7e3a4...77d

• Liker 1
Skrevet

Sett deg på et bibliotek eller noe

• Liker 2
Skrevet

Ja det er veldig dumt. Drar du på byen lørdag så er søndagen og mandagen ødelagt så du ikke får pugga og tirsdag har du fortsatt nedsatt konsentrasjonsevne så du ikke får prestert som du hadde kunnet om du ikke drakk

Anonymkode: a81e7...9f5

• Liker 1
Skrevet

Kan du stoffet godt nok til at du kan droppe lese hele lørdagskvelden, og søndags morgen? Da er det greit ta en liten pause å ha det moro.

Om du føler du bør lese mer, så drar du en annen plass de få timene vors er.

Anonymkode: e952b...300

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det er veldig dumt. Drar du på byen lørdag så er søndagen og mandagen ødelagt så du ikke får pugga og tirsdag har du fortsatt nedsatt konsentrasjonsevne så du ikke får prestert som du hadde kunnet om du ikke drakk

Anonymkode: a81e7...9f5

Herregud om alle hadde reagert slik på Alkohol, er det mange arbeidsdager som  går tapt

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med det nei, men leser jevnt gjennom semesteret så ikke noe hardcore eksamenslesing på meg. 

Anonymkode: 6ea5e...a6f

Skrevet

Lenge siden jeg studerte, men jeg kan ikke akkurat huske at jeg drev med hvite helger før eksamen.

En skikkelig smell ødelegger dog for lesing søndag, du blir faktisk litt dummere av det, og det kan jo forstyrre søvnrytmen sånn at du potensielt ikke er så opplagt som du kunne vært tirsdag. Nå snakker jeg som en sliten 40-åring da, jeg husker at bakrus var et noe mindre problem som student 😅

Så lenge man er godt forberedt så tenker jeg det er null problem å ta en kveld fri fra lesning. Jeg ville bare kanskje ikke gjort noe som ødela søndagen også.

Du kan jo evt stikke på kino eller gå ut og spise med noen som ikke skal på fylla? 

Du vet jo best dette selv da, rart å spørre oss. Hovedsaken er jo om du kan stoffet eller ei. Har du ikke fått lest alt pensum enda engang så ville jeg satt meg på et rolig sted og  kommet meg gjennom det i stedet. Har du fått lest godt nok så gjør hva du vil. Jeg satt aldri og leste masse i dagene før eksamen og fikk alltid gode karakterer likevel, men det er meg.

Anonymkode: 88efb...8c2

Skrevet

Tenk på hvor godt det blir å stå opp på søndag, frisk og fin, og fornøyd med å allerede lagt et godt grunnlag før eksamen. 
Imens ligger de andre rett ut og er ikke i form før utpå mandagen, ov da tenker jeg på hjernen 

Anonymkode: 2d22b...cf8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Herregud om alle hadde reagert slik på Alkohol, er det mange arbeidsdager som  går tapt

Ja, det er jo faktisk reelt at en del arbeid går tapt fordi folk jobbere dårligere i bakrus.

Anonymkode: 88efb...8c2

Skrevet

Du trenger jo ikke dra den helt ut, du kan kose deg på vors, også kan du lese/sove/slappe av etter at de drar ut så du ikke er sliten på søndag. 

Anonymkode: febf1...d5a

• Liker 1
Skrevet

Vors er ikke så mange timer. Jeg hadde lest på formiddag/ettermiddag, blitt med på vors (og tatt det rolig) men ikke blitt med på byen. Da kan du legge deg når de andre drar ut og stå opp tidlig på søndag for å lese videre.

Anonymkode: 8b91a...4bb

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt an på alder tror jeg, jeg kunne fint feste tålelig bra på en lørdag med eksamen tirsdag, opplevde ikke at det ga noen utslag på resultater. Nå når jeg har blitt eldre ville jeg nok ikke gjort det :P

Anonymkode: d5be6...fbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...