Litterly Skrevet 12. oktober 2022 #1 Del Skrevet 12. oktober 2022 La oss si det går så langt at det blir en atomkrig mellom Russland, NATO og USA. Hvor lang tid tar det til vi i Norge er fucked? Radioaktiv stråling og alt det der. Tror ikke jodd tablettene hjelper noe særlig da. Da er det slutt på menneskeheten? Kan noen oppmuntre meg litt i dag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 12. oktober 2022 #2 Del Skrevet 12. oktober 2022 It's not the fart that kills you... it's the smell https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-studie-fem-milliarder-vil-do-etter-full-atomkrig/s/5-95-607194 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kotirowera Skrevet 12. oktober 2022 #3 Del Skrevet 12. oktober 2022 Radioaktiv stråling er ikke det jeg bekymrer meg mest for ved atomkrig, det er totalødeleggelsen av klimaet ved å skape atomvinter som blant annet vil ødelegge store deler av jordas matforsyning. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litterly Skrevet 12. oktober 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 12. oktober 2022 Kotirowera skrev (6 minutter siden): Radioaktiv stråling er ikke det jeg bekymrer meg mest for ved atomkrig, det er totalødeleggelsen av klimaet ved å skape atomvinter som blant annet vil ødelegge store deler av jordas matforsyning. Men strålingen er vel den som dreper? Man får skader av strålingen, kreft blant annet osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kotirowera Skrevet 12. oktober 2022 #5 Del Skrevet 12. oktober 2022 Litterly skrev (2 minutter siden): Men strålingen er vel den som dreper? Man får skader av strålingen, kreft blant annet osv. Hvis du er i nærheten av der en bombe eksploderer, ja. Det er ikke veldig sannsynlig at du kommer til å være. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 12. oktober 2022 #6 Del Skrevet 12. oktober 2022 Litterly skrev (5 minutter siden): Men strålingen er vel den som dreper? Man får skader av strålingen, kreft blant annet osv. https://www.tu.no/artikler/kjernefysiske-bomber-stralingen-dreper-deg-ikke-smellet-gjor-det/408954 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litterly Skrevet 12. oktober 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 12. oktober 2022 Kotirowera skrev (5 minutter siden): Hvis du er i nærheten av der en bombe eksploderer, ja. Det er ikke veldig sannsynlig at du kommer til å være. Men er ikke stråling skadelig hvis det kommer radioaktiv stråling med vinden over til Norge? Vi er jo nabo med Russland. Altså, nå tenker jeg værste fall. USA vil sende atombombe tilbake på Russland 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litterly Skrevet 12. oktober 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 12. oktober 2022 Mrs Robinson skrev (5 minutter siden): https://www.tu.no/artikler/kjernefysiske-bomber-stralingen-dreper-deg-ikke-smellet-gjor-det/408954 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litterly Skrevet 12. oktober 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 12. oktober 2022 Mrs Robinson skrev (6 minutter siden): https://www.tu.no/artikler/kjernefysiske-bomber-stralingen-dreper-deg-ikke-smellet-gjor-det/408954 Takk! Det hjalp faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kotirowera Skrevet 12. oktober 2022 #10 Del Skrevet 12. oktober 2022 Litterly skrev (1 minutt siden): Men er ikke stråling skadelig hvis det kommer radioaktiv stråling med vinden over til Norge? Vi er jo nabo med Russland. Altså, nå tenker jeg værste fall. USA vil sende atombombe tilbake på Russland 🤔 Jo, det kan være det. Det kom radioaktive partikler til Norge noen dagee etter Tsjernobyl-reaktorene smeltet ned. Vi er så langt unna at det påvirket oss lite til ingenting. Husk at det er ikke sånn at enten så får du stråling og dør innen kort tid eller så får man ingenting. Å røyke én sigarett i måneden er helseskadelig og øker sjansen for kreft. Likevel ikke veldig mye. røyker man 40 sigaretter om dagen så er risikoen for å få kreft uendelig mye høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litterly Skrevet 12. oktober 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 12. oktober 2022 Kotirowera skrev (11 minutter siden): Jo, det kan være det. Det kom radioaktive partikler til Norge noen dagee etter Tsjernobyl-reaktorene smeltet ned. Vi er så langt unna at det påvirket oss lite til ingenting. Husk at det er ikke sånn at enten så får du stråling og dør innen kort tid eller så får man ingenting. Å røyke én sigarett i måneden er helseskadelig og øker sjansen for kreft. Likevel ikke veldig mye. røyker man 40 sigaretter om dagen så er risikoen for å få kreft uendelig mye høyere. Ja det var noen reaktorene som smalt ned, men er ikke en atombombe mye kraftigere? Jeg håper du har rett altså, jeg har null peiling. Jeg forbinder atomkrig med slutt på hele menneskeheten og det skal nødvendigvis ikke mange smell med slike bomber før hele jorden blir ubeboelig. Min største frykt er at Russland sender atombombe på Ukraina. USA og nato svarer, han sender enda en og så har vi det gående. Til slutt vil det jo gå utover oss. At store deler av verden blir totalt ubeboelige da. Og merker vi ikke noe til smellet så merker vi det nok på andre måter, inkludert stråling som dreper deg sakte men sikkert. Uff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 12. oktober 2022 #12 Del Skrevet 12. oktober 2022 (endret) Litterly skrev (1 time siden): La oss si det går så langt at det blir en atomkrig mellom Russland, NATO og USA. Hvor lang tid tar det til vi i Norge er fucked? Radioaktiv stråling og alt det der. Tror ikke jodd tablettene hjelper noe særlig da. Da er det slutt på menneskeheten? Kan noen oppmuntre meg litt i dag? Her har du et par infofilmer som kanskje kan oppklare noe av det du lurer på. Endret 12. oktober 2022 av Ardwinna La til en til film 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 12. oktober 2022 #13 Del Skrevet 12. oktober 2022 (endret) Litterly skrev (32 minutter siden): Ja det var noen reaktorene som smalt ned, men er ikke en atombombe mye kraftigere? Jeg håper du har rett altså, jeg har null peiling. Jeg forbinder atomkrig med slutt på hele menneskeheten og det skal nødvendigvis ikke mange smell med slike bomber før hele jorden blir ubeboelig. Min største frykt er at Russland sender atombombe på Ukraina. USA og nato svarer, han sender enda en og så har vi det gående. Til slutt vil det jo gå utover oss. At store deler av verden blir totalt ubeboelige da. Og merker vi ikke noe til smellet så merker vi det nok på andre måter, inkludert stråling som dreper deg sakte men sikkert. Uff Nedsmelting av kjernereaktorer og atomvåpen er to helt forskjellige ting. Stråling av eventuelt nedfall **via vær og vind** vil ikke drepe deg, som statistikk fra Hiroshima og Nagasaki ++ har vist. Endret 12. oktober 2022 av Mrs Robinson 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imariuz Skrevet 12. oktober 2022 #14 Del Skrevet 12. oktober 2022 Litterly skrev (1 time siden): La oss si det går så langt at det blir en atomkrig mellom Russland, NATO og USA. Hvor lang tid tar det til vi i Norge er fucked? Radioaktiv stråling og alt det der. Tror ikke jodd tablettene hjelper noe særlig da. Da er det slutt på menneskeheten? Kan noen oppmuntre meg litt i dag? Spørs hvor langt man er fra der bomben slippes. Hele poenget med jodd-tablettene er å hindre at kroppen tar opp radioaktiviteten slik at man slipper kreft. Blir det full atomkrig hvor mange bomber slippes kan det fort føre til atomvinter, og mange døde over hele verden om matproduksjonen stanser opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 12. oktober 2022 #15 Del Skrevet 12. oktober 2022 se filmen Threads... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litterly Skrevet 12. oktober 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 12. oktober 2022 Imariuz skrev (7 minutter siden): Spørs hvor langt man er fra der bomben slippes. Hele poenget med jodd-tablettene er å hindre at kroppen tar opp radioaktiviteten slik at man slipper kreft. Blir det full atomkrig hvor mange bomber slippes kan det fort føre til atomvinter, og mange døde over hele verden om matproduksjonen stanser opp. Jeg er litt redd for at hjelpen Ukraina får nå fra NATO og USA kan føre til en atomkrig. Vi hjelper Ukraina og utsetter oss for fare. Jeg mener det begynner å bli farlig å hjelpe Ukraina. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 12. oktober 2022 #17 Del Skrevet 12. oktober 2022 Litterly skrev (1 time siden): Men strålingen er vel den som dreper? Man får skader av strålingen, kreft blant annet osv. De fleste dør vel av kraften bomben utgjør. Ting blir pulverisert nær destinasjonen for bomben. Har også hørtt at ulykker ved kjernekraftverk utgjør mer stråling enn atombomber. Uten at jeg har noe kilde på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litterly Skrevet 12. oktober 2022 Forfatter #18 Del Skrevet 12. oktober 2022 Anonymburker skrev (3 minutter siden): De fleste dør vel av kraften bomben utgjør. Ting blir pulverisert nær destinasjonen for bomben. Har også hørtt at ulykker ved kjernekraftverk utgjør mer stråling enn atombomber. Uten at jeg har noe kilde på det. Men ved en eventuell atomkrig så blir vel alt pulverisert uansett til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 12. oktober 2022 #19 Del Skrevet 12. oktober 2022 Litterly skrev (4 minutter siden): Men ved en eventuell atomkrig så blir vel alt pulverisert uansett til slutt Hvem vet? Jeg bekymrer meg uansett ikke for det. Det er utenfor vår kontroll. Nå skal jeg kose meg med en kald sjokomelk! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Averyx Skrevet 12. oktober 2022 #20 Del Skrevet 12. oktober 2022 14 minutter siden, Litterly said: Jeg er litt redd for at hjelpen Ukraina får nå fra NATO og USA kan føre til en atomkrig. Vi hjelper Ukraina og utsetter oss for fare. Jeg mener det begynner å bli farlig å hjelpe Ukraina. Ja, det er farlig. Men det er enda farligere hvis de som sitter ved roret i Russland får for mye makt. For hver bit av de gamle Sovietstatene de overtar, jo enklere blir det for dem å fortsette. Hvis de tar over styret i Ukraina, vil de også ta Moldova og Georgia. Og det vil bare være begynnelsen. Det eneste Patrushev, Bortnikov og Putin forstår er makt. Viser man svakhet blir man tatt. Derfor bør vi fortsette å hjelpe Ukraina. Det de trenger aller mest nå er luftvernsystemer, og det haster. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå