AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg og ene barnet er blitt sykt, skikkelig influensa, og ligger rett ut her. Da blir det noen meldinger til mannen, om han kan kjøpe med mat/paracet mm på vei hjem fra jobben. Idag kom han hjem og proklamert at 'du har fått din egen sekretær, du'. Sliten og lei som jeg er av sykdom, og samtidig skulle ha overordnet oppsyn med at ungene kommer seg på skolen, at matpakker er med, klær, pc mm, så ble jeg skikkelig irritert, og sa: 'Og du, du har sekretær hver dag, du'. Han ble relativt irritert. Greia er at når HAN er syk, så kan han slippe ALT - og holde senga! Jeg handler uten en eneste huskeliste og påminnelse fra han, matpakker ordnes, alt på stell. Han gjør så godt han kan, men noen ganger så renner det litt over her 😬 Anonymkode: 1ab09...ebc 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg og ene barnet er blitt sykt, skikkelig influensa, og ligger rett ut her. Da blir det noen meldinger til mannen, om han kan kjøpe med mat/paracet mm på vei hjem fra jobben. Idag kom han hjem og proklamert at 'du har fått din egen sekretær, du'. Sliten og lei som jeg er av sykdom, og samtidig skulle ha overordnet oppsyn med at ungene kommer seg på skolen, at matpakker er med, klær, pc mm, så ble jeg skikkelig irritert, og sa: 'Og du, du har sekretær hver dag, du'. Han ble relativt irritert. Greia er at når HAN er syk, så kan han slippe ALT - og holde senga! Jeg handler uten en eneste huskeliste og påminnelse fra han, matpakker ordnes, alt på stell. Han gjør så godt han kan, men noen ganger så renner det litt over her 😬 Anonymkode: 1ab09...ebc Hvis dette er så godt han kan så ville jeg forlanget en evnetest. Anonymkode: 76428...145 13
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #3 Skrevet 12. oktober 2022 Typisk mannfolk dette, 90% av de. Anonymkode: de9fb...ae8 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #4 Skrevet 12. oktober 2022 Morsomt at ingen av dere vet hva en sekretær er, eller hva arbeidsoppgavene går ut på🤣 Anonymkode: e5028...da3 2
Maestro Skrevet 12. oktober 2022 #5 Skrevet 12. oktober 2022 Tenker mer assistent enn sekretær 👀 Neida. Typisk mannfolk! 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Morsomt at ingen av dere vet hva en sekretær er, eller hva arbeidsoppgavene går ut på🤣 Anonymkode: e5028...da3 Morsomt at du ikke skjønner overført betydning. Anonymkode: 1ab09...ebc 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #7 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Typisk mannfolk dette, 90% av de. Anonymkode: de9fb...ae8 Jeg vet. Han er ikke av de verste, men virker altså som om jeg skal være takknemlig, og at han gjør tjenester for MEG når han mæ ta mer ansvar. Blæh! Ts Anonymkode: 1ab09...ebc 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #8 Skrevet 12. oktober 2022 Det er derfor det blir såååå utrolig digg å bo for seg selv igjen🤣 Anonymkode: 08d56...9aa
Queen of the North Skrevet 12. oktober 2022 #9 Skrevet 12. oktober 2022 Tenker det er på tide med en ukes husmorferie hvor far får være alene hjemme ei uke med barna. 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #10 Skrevet 12. oktober 2022 Han burde ringe deg hver dag når han kjører fra jobb og spørre hva han skal ta med hjem! At han ordner med mat som frister de syke, drikke og paracet, litt lesestoff osv er jo en selvfølge. Anonymkode: 84de6...24d 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #11 Skrevet 12. oktober 2022 Ja det er fortsatt sånn at mange anser «hjemmeoppgaver» som kvinnens oppgaver, og at mannfolkene er så flinke når de «HJELPER TIL». Anonymkode: f2e06...666 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #12 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og ene barnet er blitt sykt, skikkelig influensa, og ligger rett ut her. Da blir det noen meldinger til mannen, om han kan kjøpe med mat/paracet mm på vei hjem fra jobben. Idag kom han hjem og proklamert at 'du har fått din egen sekretær, du'. Sliten og lei som jeg er av sykdom, og samtidig skulle ha overordnet oppsyn med at ungene kommer seg på skolen, at matpakker er med, klær, pc mm, så ble jeg skikkelig irritert, og sa: 'Og du, du har sekretær hver dag, du'. Han ble relativt irritert. Greia er at når HAN er syk, så kan han slippe ALT - og holde senga! Jeg handler uten en eneste huskeliste og påminnelse fra han, matpakker ordnes, alt på stell. Han gjør så godt han kan, men noen ganger så renner det litt over her 😬 Anonymkode: 1ab09...ebc Jeg hadde gitt far alt ansvaret for ungene og mat her. Er du syk, så er du syk. Anonymkode: b624f...678 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #13 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet. Han er ikke av de verste, men virker altså som om jeg skal være takknemlig, og at han gjør tjenester for MEG når han mæ ta mer ansvar. Blæh! Ts Anonymkode: 1ab09...ebc Han høres da virkelig ille ut, og absolutt blant de verste. Anonymkode: ebd1d...aa2 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #14 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde gitt far alt ansvaret for ungene og mat her. Er du syk, så er du syk. Anonymkode: b624f...678 Jeg lar den løsningen ligge, for ungenes del. Anonymkode: 1ab09...ebc 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #15 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og ene barnet er blitt sykt, skikkelig influensa, og ligger rett ut her. Da blir det noen meldinger til mannen, om han kan kjøpe med mat/paracet mm på vei hjem fra jobben. Idag kom han hjem og proklamert at 'du har fått din egen sekretær, du'. Sliten og lei som jeg er av sykdom, og samtidig skulle ha overordnet oppsyn med at ungene kommer seg på skolen, at matpakker er med, klær, pc mm, så ble jeg skikkelig irritert, og sa: 'Og du, du har sekretær hver dag, du'. Han ble relativt irritert. Greia er at når HAN er syk, så kan han slippe ALT - og holde senga! Jeg handler uten en eneste huskeliste og påminnelse fra han, matpakker ordnes, alt på stell. Han gjør så godt han kan, men noen ganger så renner det litt over her 😬 Anonymkode: 1ab09...ebc Har du giftet deg og fått barn med en mann som har en så alvorlig diagnose at å ta vare på en helt vanlig familie er mer enn «så godt han kan»? Er det etisk riktig, føler du? Et slikt menneske må da være å regne som et barn? Det m8nste man kan forvente av en helt normal voksen er at han eller hun både kan og vil sørge for sin familie. Fordi de bryr seg om familien de har valgt seg. Så enkelt. Der ligger nedre list for «så godt vi kan» for alle mennesker. Penis eller vagina er ikke av betydning for evnen til å bry seg om folk. Anonymkode: 65736...e0d 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #16 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg lar den løsningen ligge, for ungenes del. Anonymkode: 1ab09...ebc Mener du at han helt seriøst er ute av standard til å ivareta egne barn? Så hvis du lå i koma ville lite bli gjort? Eller har du en mann som får vondt i viljen når du har vondt i kroppen? Anonymkode: b624f...678 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #17 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og ene barnet er blitt sykt, skikkelig influensa, og ligger rett ut her. Da blir det noen meldinger til mannen, om han kan kjøpe med mat/paracet mm på vei hjem fra jobben. Idag kom han hjem og proklamert at 'du har fått din egen sekretær, du'. Sliten og lei som jeg er av sykdom, og samtidig skulle ha overordnet oppsyn med at ungene kommer seg på skolen, at matpakker er med, klær, pc mm, så ble jeg skikkelig irritert, og sa: 'Og du, du har sekretær hver dag, du'. Han ble relativt irritert. Greia er at når HAN er syk, så kan han slippe ALT - og holde senga! Jeg handler uten en eneste huskeliste og påminnelse fra han, matpakker ordnes, alt på stell. Han gjør så godt han kan, men noen ganger så renner det litt over her 😬 Anonymkode: 1ab09...ebc Si dette til han, slutt å skjul hva du gjør og slutt å gjøre jobb for han. Å være tenkende og passelig husrein er ikke noe som fortjener ros om du er over 6 år. Man takker ikke voksne for at de rydder opp i eget hjem. Anonymkode: 323ea...284 4 1
MilaNO Skrevet 15. oktober 2022 #18 Skrevet 15. oktober 2022 Fleste mannfolk er ubrukelige dessverre… 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #19 Skrevet 15. oktober 2022 Tror mange av dere som svarer, danner meninger om mannen min, som ikke stemmer. I mitt hode er han en helt vanlig gjennomsnittsmann, hverken bedre eller verre. Han mener ikke det er kvinners oppgave å styre alt som har med hus, hjem og unger å gjøre, men han sliter med å holde i mange tråder samtidig, og vi har kommet inn i samme mønster som mange andre barnefamilier; jeg som kvinne bærer hovedansvaret for det 3. skiftet. Det er når jeg blir syk, jeg ser konsekvensene av det, hjulene går ikke rundt som før. Det gjør han ikke til en fæl mann, eller udugelige far. Jeg ser min rolle i det hele, også. Om jeg gikk fra denne mannen, så tror jeg at jeg risikerte å bli skuffet, hvis jeg trodde andre menn var myyyye bedre. De er desverre ikke det. TS Anonymkode: 1ab09...ebc 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #20 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tror mange av dere som svarer, danner meninger om mannen min, som ikke stemmer. I mitt hode er han en helt vanlig gjennomsnittsmann, hverken bedre eller verre. Han mener ikke det er kvinners oppgave å styre alt som har med hus, hjem og unger å gjøre, men han sliter med å holde i mange tråder samtidig, og vi har kommet inn i samme mønster som mange andre barnefamilier; jeg som kvinne bærer hovedansvaret for det 3. skiftet. Det er når jeg blir syk, jeg ser konsekvensene av det, hjulene går ikke rundt som før. Det gjør han ikke til en fæl mann, eller udugelige far. Jeg ser min rolle i det hele, også. Om jeg gikk fra denne mannen, så tror jeg at jeg risikerte å bli skuffet, hvis jeg trodde andre menn var myyyye bedre. De er desverre ikke det. TS Anonymkode: 1ab09...ebc Tja. Faren min er gammeldags, kan ikke lage mat fra bunnen eller planlegge, og mamma var helt hjemmeværende mange år da jeg var barn. Om hun var syk, hadde han likevel sluppet alt og stilt opp. Om så vi hadde levd på Fjordland og pizza grandiosa halve uka og måtte gått i prinsesseklær, så måtte ikke mamma ha fiksa noe, for syk er syk. Han hadde bare satt alt til side og gjort minimum med oss, og det ville vært godt nok. For er det noe faren min forstår, så er det forskjell på hverdag og krise. Og at kona er syk, er jo krise. Mannen din er vel ikke så dum at han ikke skjønner at barna i likhet med ham må ha med seg matpakke til lunsj? Eller lue når det er kaldt? Det er jo bare å behandle barnet som seg selv. Hvis ungene deres er så store at de har med pc på skolen, er de dessuten store nok til å huske å ta den med selv. Anonymkode: b624f...678 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå