Gå til innhold

Hvordan gi slipp på barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern tok lappen i dag, oh så stolt jeg er :) På dette føret av alle ting. Yngste spurte om dattern kunne kjøre henne til stallen, og dattern ville gjerne det. MEN det stoppet seg hos meg, jeg er livredd for at noe skal skje. For det første er det nysnø og råglatt, det er rusjtid og så tåkete at man nesten ikke ser handa foran seg. Jeg stoppet henne *skamme seg* Hun skulle låne bilen til broren min, og han har ikke forsikring som gjelder for de under 23..

Oh, jeg kan sikkert komme med et lass av unnskyldninger. Og helt sikkert finne på nye når disse ikke holder mål mer :sjenert:

Hvordan skal jeg legge av meg det der? Vil jo ikke holde henne igjen og ta fra henne motet heller :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føre i dag = helt enig med deg!

Ikke forsikret = helt enig igjen!

Ellers er jeg ikke sikker på hvordan jeg ville reagert om bilen hadde vært forsikret og det hadde vært bra føreforhold. Men jeg er sikker på at jeg hadde stått med klumpen i halsen når de hadde kjørt ut av gården.

Skrevet

Det er vikitg å kjøre mye rett etter at en har fått lappen, det er nå den virkelige kjøreopplæringen begynner.. Og jeg synes faktisk det er slemt og ikke la barnet kjøre en tur, dagen han/henne har fått førerkortet!

Men, jeg skjønner deg med tanke på forsikringen!

Skrevet
Hun skulle låne bilen til broren min, og han har ikke forsikring som gjelder for de under 23..
Dette er litt "kjepphest" for meg.

Scenario: Hun under 23år låner nevnte bil og forvolder annen persons invaliditet....selskapet utbetaler erstatning til den invalide og søker regress hos din datter.

Overhold alltid de begrensningene som en forsikring setter....vær så snill alle.

Skrevet

Er det ikke slik at det er mye større egenandel for den under 23?

Er i alle fall slik det har vært på de forsikringene jeg har vært borte i... Den "gjelder" for de under 23 også, men egenandelen er skyhøy. Men er den grusomste utlykken ute får man allikevel dekning på forsikringen.

Skrevet

Stemmer at det er dyrere med forsikring som gjelder for førere under 23 år. Ikke så rart, det da......

Jeg hadde aldri latt noen kjøre en bil uten at forsikringen var i orden.

Når det gjelder føret hadde jeg nok motvillig gått med på det, men hun hadde måttet vente til den verste rushen var over, ja!

Skrevet

Igjen er det tydelig at det som betyr noe er forsikringen. Jeg er langt i fra sikker på at dette er den viktigste grunnen til at hun bør holde seg borte fra veien når så nylig har tatt lappen, på et slikt føre.

Hun kan gjøre et annet menneske, eller seg selv, invalid for livet. Noen kan miste livet.

Synes det er grunn nok.

Gjest Miloine
Skrevet

Huff, vanskelig dette!

syntes du gjorde det eneste fornuftige jeg da.

Ingen forsikring.

Tenk om noe skulle skje da, det ville blitt et nederlag for datteren din det.

Syntes desute at hun skal kjøre en del før hun begir seg ut på å kjøre andre.

Hun fikk jo lappen i dag, det er ikke ensbetydene med at hun er en sikker sjåfør- også dette føre da....

Skrevet

Hun kjørte ikke! :ironi: (det skal liksom være et hvitt flagg)

Når det gjelder bilforsikring så har jeg sett litt på det er ikke så mye billigere om den står på meg eller henne. Firmaet til eksen skal selge en bil ved nyttår og vi lurer på om vi skal spleise på den i julegave til henne om vi får lurt pappan hennes og besteforeldre og onkler til å hjelpe til å betale litt på forsikringen (det første året). Da har jo jeg bil også *hoho*

Huff, hun er jo fortsatt lille jenta mi for meg, og nå skal hun ut på veien også. Når i all verden ble hun så stor....?! :grine:

Skrevet
Igjen er det tydelig at det som betyr noe er forsikringen. Jeg er langt i fra sikker på at dette er den viktigste grunnen til at hun bør holde seg borte fra veien når så nylig har tatt lappen, på et slikt føre.

Hun kan gjøre et annet menneske, eller seg selv, invalid for livet. Noen kan miste livet.

Synes det er grunn nok.

For meg henger forsikring og muligheten for å kræsje tett sammen, jeg ser ikke på det som noe separat.

Skrevet
For meg henger forsikring og muligheten for å kræsje tett sammen, jeg ser ikke på det som noe separat.

Ok. Synes bare det ble veldig mye fokus på forsikring, men det er mulig at det var ment slik du sier her. :)

Skrevet

Uansett, skulle uhellet være ute og det ikke er hennes skyld så ligger hun dårlig an om ikke forsikringen er i orden, eller?

Skrevet
Ok. Synes bare det ble veldig mye fokus på forsikring

Jeg svarte på det med forsikring fordi :

1) Det er noe jeg har forutsetning for å uttale meg om.

2) Det er noe som er veldig viktig, men som det av og til syndes mot fordi "jeg skulle jo bare".

...

Det andre svarte jeg ikke på...fordi det er noe jeg ikke har noe med.

For meg kan folk svare på hva de vil...alle med sitt vet du Violetta. ;)

Skrevet

Så lenge forsikringen ikke gjelder henne syns jeg det var smart, men ellers så syns jeg du bør la henne kjøre så mye som mulig. Uansett føre. Man kan aldir bli en god sjåfør om man ikke får trening. ;)

Og ulykker kan skje uansett om hun kjører selv eller sitter på med noen.

Skrevet
Jeg svarte på det med forsikring fordi :

1) Det er noe jeg har forutsetning for å uttale meg om.

2) Det er noe som er veldig viktig, men som det av og til syndes mot fordi "jeg skulle jo bare".

...

Det andre svarte jeg ikke på...fordi det er noe jeg ikke har noe med.

For meg kan folk svare på hva de vil...alle med sitt vet du Violetta. ;)

Jeg skjønner ikke helt svaret ditt. Mener du at det ikke angår deg at ulykker kan skje? Poenget mitt er at for meg teller menneskelivet mye mer enn pengene. Selvsagt er det et godt poeng med forsikring også.

Alle med sitt? Dette er en diskusjon. Jeg svarer også på hva jeg vil.

Skrevet
Så lenge forsikringen ikke gjelder henne syns jeg det var smart, men ellers så syns jeg du bør la henne kjøre så mye som mulig.

Forsikringen gjelder jo, er bare at det er mye høyere egenandel hvis noe skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...