AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Får fastlegen min noen form for varsel hvis jeg setter meg på venteliste hos en annen fastlege? Vil gjerne bytte fastlege, men den jeg har nå har veldig mange såre tær jeg nødig vil tråkke på. Så hvis han får beskjed hvis jeg setter meg på venteliste, velger jeg heller en ledig fastlege i en annen by slik at han ikke får beskjed før jeg slutter hos ham. Anonymkode: 9caca...aad
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 Tror ikke fastleger bryr seg nevneverdig om sånt. Anonymkode: 744f4...d19 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #3 Skrevet 12. oktober 2022 Nei, de får ikke beskjed om det! De får beskjed om nye pasienter og hvem som ikke er pasient mer, mens et skjer først etter at byttet har skjedd. Anonymkode: 6ba89...4d5 4
Mamajune11 Skrevet 12. oktober 2022 #4 Skrevet 12. oktober 2022 Tror da ikke en fastlege bryr seg om det? Kan jo være mange grunner til noen vil bytte. Nærmere bosted, kortere ventetid på time, etc etc.
Mamajune11 Skrevet 12. oktober 2022 #5 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg har stått på venteliste på ny lege i 4år, tror ikke min nåværende får beskjed FØR jeg faktisk får ny.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Får fastlegen min noen form for varsel hvis jeg setter meg på venteliste hos en annen fastlege? Anonymkode: 9caca...aad Nei, det får han ikke. Han får kun beskjed om eventuelt nye pasienter som kommer til, og om de som ikke lenger er pasienter hos ham (enten de har byttet fastlege eller f.eks. er døde). Husk at det er mange leger som har fylt opp listene sine, slik at det kan ta tid å få ny fastlege. Det er fastlege-krise i landet, og mange kommuner har problemer med å få tak i nye fastleger. Anonymkode: 205e8...b18 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå