Gå til innhold

Tror de fleste som lever et A4liv angrer seg etter en stund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker ihvertfall sånn veldig ofte. Det høres ut som at de fleste som har valgt A4livet angrer og vil vekk ofte. Men hører aldri at de som har valgt det vekk klager noen gang.

Anonymkode: 6546d...130

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eventuelt så hører man kun de negative historiene, for det er jo gjerne frustrasjon man vil få ut først og fremst.

Det sagt; jeg klager ikke over vi lever relativt A4. Det er det jeg liker og vil ha, samboer også. Det er faktisk etterlengtet etter å ha levd ikke helt A4 i mange år.

• Liker 4
Skrevet

Når rusen av forelskelse legger seg så dør det mest ei et forhold, etter 2-3år. Helt vanlig.

Derfor jeg ikke driver med samboerskap mer, kun gjort det en gang. Nå er det kun kjæreste som gjelder, møtes etpar ganger i uken...maks. Sexen er også mye bedre når man ikke bor sammen, slipper å sove sammen. Bruke for mye tid sammen.

Anonymkode: 058df...883

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det der har jeg valgt bort  🙂

Skrevet

Jeg og ... og egentlig glad for det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det virker ihvertfall sånn veldig ofte. Det høres ut som at de fleste som har valgt A4livet angrer og vil vekk ofte. Men hører aldri at de som har valgt det vekk klager noen gang.

Hvor har du dette fra? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg hører de sier det kan være travelt, men har aldri hørt om noen som vil vekk/angrer.

Anonymkode: d3e10...58e

Skrevet

Må innrømme at jeg sett utenfra lever et A4 liv og elsker det.

Har bodd sammen med samme dame i 22 år, har barn som akkurat har flyttet ut.

Har elsket alt, både barn, bo med fruen, leve med hus, hytte og to biler. Reist på familieferier og storkost meg.

Det er akkurat slik jeg vil ha livet. Snart er det vel tid for barnebarn og må innrømme at det også skal bli bra.

• Liker 12
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg synes ikke det virker sånn.. tipper det er en del «frivillige» single og barnløse som innerst inne drømmer om A4 livet, selv om de ikke vil innrømme det (kanskje ikke til seg selv engang). 

Anonymkode: 76309...a10

• Liker 2
Skrevet

Hva legger du i A4-liv? Forelskelse, felles bolig, så barn og hamsterhjul i flere år?

Hva skal være alternativet? Jobbe mye og reise jorda rundt når man har ferie, tar sabbatical? Hvor lenge gidder man det egentlig?

Jeg er kvinne og valgte mann strategisk. Ikke kjempekjekk bad boy som alle vil ha (jeg kunne det hvis jeg ville) men gikk heller for en litt kjedelig, stabil og intelligent fyr som har samme verdier som meg. Basis for vårt forhold er vennskap og kjærlighet, ikke brennhet forelskelse.

Utrolig kjedelig for rastløse mennesker men passer utmerket for meg. Har vært gift i snart 20 år, fellesprosjekt barn er omtrent avsluttet med suksess og vi har fremdeles mye å snakke om og ler mye. Stabil økonomi, stabile jobber, vi har felles hobby og fint nettverk. Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke ville vært lykkeligere med ny kjæreste annenhvert år og der jeg lever for helg og ferie. Livet er hverdagen.

Anonymkode: efb49...a6a

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Livet er da ikke spesielt glamorøst eller spennende stort sett, uansett hva man gjør.

For min del har jeg ikke ant hva jeg skulle brukt all tida på om jeg var barnløs og fri. Så like greit å ha barn å holde på med

Anonymkode: afec4...8a0

• Liker 1
Skrevet

Jeg er på tur inn i A4-tiværelsen nå. Byggefelt, kjæreste/samboer, elbil osv. Kan ikke annet enn le, men tror det blir bra. Kommer fra et liv som er helt annerledes, la oss kalle det biker-miljøet. Ser for meg livets høst i mer normale rammer.

Anonymkode: a6521...da2

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva skal være alternativet? Jobbe mye og reise jorda rundt når man har ferie, tar sabbatical? Hvor lenge gidder man det egentlig?

Anonymkode: efb49...a6a

Det behøver det vel ikke å være? Mange som lever alene,tar det med helt knusende ro og stresser ikke med noenting. Må man alltid ha noe å gjøre?

Skrevet

Jeg oppdaget for sent at A4 livet er for meg. Under studietiden var jeg rastløs og skulle oppleve så mye, og så gikk årene uten at jeg egentlig fikk utrettet så mye. Jeg trenger struktur, og rammer. Det gir meg tid til andre ting også.

Anonymkode: dca7f...dca

Skrevet

Folk vil forskjellige ting. Noen liker å leve a4, andre ikke. Dersom "å ikke være a4" betyr å ha en ustabil inntekt så kjenner jeg noen som ikke valgte utdanning og stabil jobb også.

Anonymkode: 8754e...d67

• Nyttig 1
Skrevet

De fleste har ikke råd til annet enn A4 livet. Hvordan hadde samfunnet sett ut om alle bodde på et evig yogaretreat i Bali, gått i kloster eller backpacket i jungelen eller flyttet i skauen uten strøm og vann for å finne seg sjæl?  Noen må bli igjen og finansiere alle de som synes A4 livet er for "kjedelig" 

Anonymkode: c65be...4f8

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Folk vil forskjellige ting. Noen liker å leve a4, andre ikke. Dersom "å ikke være a4" betyr å ha en ustabil inntekt så kjenner jeg noen som ikke valgte utdanning og stabil jobb også.

Glemte å si at de såkalte "ikke a4" ikke synes det er noe greit å ikke ha (noe særlig) penger nå.

Skrevet

Mange frilansere elsker det frie livet det gir. Men for å bli få det til å gå rundt må de ha stålkontroll og disiplin, noe som i seg selv blir litt A4... Som forfattere som tvinger seg selv til å skrive 10 sider før lunch liksom, det krever disiplin.

Anonymkode: dca7f...dca

• Nyttig 1
Skrevet

Vet ikke helt hva som er A4, jeg har vel valgt noe "utradisjonelt" i det at jeg ikke vil ha barn, og er heller ikke så opptatt av å ha en mann. Misforstå meg rett, elsker menn og det har vært og er mange av dem i livet mitt, men jeg vil ikke flytte sammen med noen. 

Jeg har vel også tidvis gjort ting på reiser og i helger og sånt som andre vil synes er litt vilt/spennende/utafor/galskap.

Men jeg setter pris på A4-delene av livet, jeg har en 9-5jobb liksom, og ville ikke byttet bort det. Trenger det nesten for å ha bakkekontakt, hadde jeg for eksempel vært rockestjerne - eller bare roadie for en rockestjerne - så hadde jeg vært alkoholiker/narkoman/dau nå. Og sikkert deprimert.

Anonymkode: dba44...6e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De fleste har ikke råd til annet enn A4 livet. Hvordan hadde samfunnet sett ut om alle bodde på et evig yogaretreat i Bali, gått i kloster eller backpacket i jungelen eller flyttet i skauen uten strøm og vann for å finne seg sjæl?  Noen må bli igjen og finansiere alle de som synes A4 livet er for "kjedelig" 

Anonymkode: c65be...4f8

Dette stemmer ikke. Unngår man å få barn, så klarer man seg helt fint økonomisk alene. Jeg skjønner ikke hvorfor A4folk fremstiller de som lever alene sånn som det der. De fleste lever helt rolig,de har bare ikke partner,barn og stasjonsvogn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...