AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg ble ringt opp av +4798853194 som påstod at noen hadde brutt seg inn i min Amazon-konto og bestilt en iPhone. De kjente til navnet mitt og mitt telefonnummer, men kunne ikke bekrefte hvilken Amazon-konto det gjaldt. De la på når jeg skulle vite epost-adressen. Et veldig tydelig svindelforsøk. Når jeg nå prøver å finne ut hvordan man registrerer norske tlfnr som er brukt til svindel, kommer jeg bare til en Nkom-side med tekstdokumenter og lovhenvisninger. Noen som vet hvordan man lander denne? Min mor eller bestemor hadde falt for dette umiddelbart, jeg vil bidra til at dette ikke skjer. Anonymkode: 34edd...eee 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 Telefonterror.no kommer ofte opp når jeg googler ukjente nummere. Anonymkode: 3c517...508
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #3 Skrevet 12. oktober 2022 Det er ingen vits i å rapportere dette siden de spoofer norske nummer, de ringer altså ikke fra norske nummer men bruker programvare på PC for å emulere nummer sånn at for mottageren så ser det ut som om de ringer fra et genuint nummer. Det eneste det resulterer i er at den personen som faktisk har dette nummeret får problemer. Anonymkode: 3c9d3...591 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #4 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er ingen vits i å rapportere dette siden de spoofer norske nummer, de ringer altså ikke fra norske nummer men bruker programvare på PC for å emulere nummer sånn at for mottageren så ser det ut som om de ringer fra et genuint nummer. Det eneste det resulterer i er at den personen som faktisk har dette nummeret får problemer. Anonymkode: 3c9d3...591 Dette. Mitt nummer har blitt brukt av slike scammere, og jeg har blitt oppringt av folk som har opplevd at deres nummer har blitt «lånt». Anonymkode: 8d382...69c
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #5 Skrevet 12. oktober 2022 Send dem til ModderPaul, så kan han trolle dem, han er live nå: Epost-adressen hans ligger under "about" på kanalen hans: https://www.youtube.com/c/ModderPaulScambaits/about Anonymkode: deb5b...74f
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 Åh, ups, var det et norsk nummer? Da kan han nok ikke bruke det.... Anonymkode: deb5b...74f
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #7 Skrevet 13. oktober 2022 Ja, det var et norsk nummer som ikke gir noe resultat på 1881 og tilsvarende. Trodde ikke de kunne simulere norske numre? Kjenner til scambait og hevnsakene på tuben, men jeg skulle gjerne ha fått slutt på dette raskt. Anonymkode: 34edd...eee
Million Skrevet 13. oktober 2022 #8 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det var et norsk nummer som ikke gir noe resultat på 1881 og tilsvarende. Trodde ikke de kunne simulere norske numre? Kjenner til scambait og hevnsakene på tuben, men jeg skulle gjerne ha fått slutt på dette raskt. Anonymkode: 34edd...eee Selvsagt kan de simulere norske nummere. Hvorfor skulle norske være et unntak? Man kan med enkel programvare få det til å se ut som om man ringer fra et hvilket som helst nummer, som f.eks politiet og banken din også. Ingen nummer er trygge for scammernes misbruk. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #9 Skrevet 13. oktober 2022 On 10/12/2022 at 3:52 PM, AnonymBruker said: Jeg ble ringt opp av +4798853194 som påstod at noen hadde brutt seg inn i min Amazon-konto og bestilt en iPhone. De kjente til navnet mitt og mitt telefonnummer, men kunne ikke bekrefte hvilken Amazon-konto det gjaldt. De la på når jeg skulle vite epost-adressen. Et veldig tydelig svindelforsøk. Når jeg nå prøver å finne ut hvordan man registrerer norske tlfnr som er brukt til svindel, kommer jeg bare til en Nkom-side med tekstdokumenter og lovhenvisninger. Noen som vet hvordan man lander denne? Min mor eller bestemor hadde falt for dette umiddelbart, jeg vil bidra til at dette ikke skjer. Anonymkode: 34edd...eee Mest sannsynlig så har de "spoofet" nummeret, jeg har fått samme telefonoppringning som deg og det nummeret var registeret på Thon Hotel Linne Anonymkode: dcd38...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #10 Skrevet 13. oktober 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det var et norsk nummer som ikke gir noe resultat på 1881 og tilsvarende. Trodde ikke de kunne simulere norske numre? Kjenner til scambait og hevnsakene på tuben, men jeg skulle gjerne ha fått slutt på dette raskt. Anonymkode: 34edd...eee Det er ikke noe problem å gjøre Anonymkode: dcd38...ebd
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #11 Skrevet 18. oktober 2022 I dag ringte meg fra det nr 928 23 284 ."De ringe fra amazon "og er de oppdaget at jeg bli svindlet og hvis jeg vil stoppe betaling må trykke på telle nummer en. Jeg handler ikke på Amazon . Jeg bare la på skjønte med en gang er det svindel. Anonymkode: 6c590...733
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #12 Skrevet 21. oktober 2022 Samme svindelforsøk fra +4796721566 nå. Meh. Irriterende! Anonymkode: 34edd...eee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå