AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Er i uke 12 og legen min sendte henvisning om tidlig ultralyd til det lokale sykehuset på fredag siden svangerskapet regnes som risiko. Er utålmodig og lurer på hvor lang tid det vanligvis tar før man får tildelt time? Skjønner det er litt ventetid på timene, men trodde jeg skulle få vite dato allerede over helga. Har søkt litt rundt og søkt direkte inne på helse Norge, men ventetid er ikke registrert for min region. Ønsker heller ikke å ringe å mase enda da jeg mest sannsynlig bare får beskjed om å vente. Så, hvor lang tid tok det for din del fra fastlege sendte henvisning til ultralyd til du fikk tildelt time? Anonymkode: 3bc3f...187
Livetshemmelighet Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 1 måned… ble henvist i uke 5/6 pga usikker lengde på svangerskap, fikk time da jeg var 9 uker på vei.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #3 Skrevet 12. oktober 2022 Fikk time dagen etter jeg ringte å ba om ultralyd 🤷♀️Uke 5. Anonymkode: f3e40...395
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #4 Skrevet 12. oktober 2022 Fikk time et par dager etterpå. Anonymkode: 056c1...e95
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #5 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg fikk melding om UL-time 5 timer etter jeg var hos JM. Ville ringt og hørt, det kan jo hende de ikke har fått henvisningen. Anonymkode: 5b8c5...aed
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 Var hos legen en fredag og fikk time til OUL tildelt mandagen. TUL måtte jeg runge å mase om for det var rn feil i henvisningen som gjorde at de ikke satt opp timen. Anonymkode: 58b76...8fd
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #7 Skrevet 12. oktober 2022 Sjekk helsenorge Anonymkode: 04b28...e41
Minlillesky Skrevet 12. oktober 2022 #8 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er i uke 12 og legen min sendte henvisning om tidlig ultralyd til det lokale sykehuset på fredag siden svangerskapet regnes som risiko. Er utålmodig og lurer på hvor lang tid det vanligvis tar før man får tildelt time? Skjønner det er litt ventetid på timene, men trodde jeg skulle få vite dato allerede over helga. Har søkt litt rundt og søkt direkte inne på helse Norge, men ventetid er ikke registrert for min region. Ønsker heller ikke å ringe å mase enda da jeg mest sannsynlig bare får beskjed om å vente. Så, hvor lang tid tok det for din del fra fastlege sendte henvisning til ultralyd til du fikk tildelt time? Anonymkode: 3bc3f...187 Sjekk helsenorge, der får du brev om innkalling og slikt! Jeg var til lege mandag, allerede i går fikk jeg utdelt time til ultralyd, men den er ikke før om 5 uker ca (ca uke 12 da).
Miss-P Skrevet 12. oktober 2022 #9 Skrevet 12. oktober 2022 Var hos jordmor idag, fikk time tildelt bare 1,5time etter hun sendte henvisningen..
Himmelbraa Skrevet 13. oktober 2022 #10 Skrevet 13. oktober 2022 Var hos legen tirsdag som da sendte henvisning. Fikk innkallelse til UL i går i uke 13.😊
Gjest EmKay Skrevet 13. oktober 2022 #11 Skrevet 13. oktober 2022 Når jeg var gravid sendte hs en henvisning om kontroll på kk. Synes det var rart at det tok så lang tid før jeg fikk svar, og logget inn på helsenorge under det som heter "henvisninger". Der sto det at henvisningen var blitt avslått. 🤷♀️ Hverken jeg eller hs hadde fått noen tilbakemelding om det, så det var i grunn bare flaks at jeg oppdaget det. Du får helt sikkert timen din altså, men bare et lite tips som kan sjekkes ut om det drøyer for lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå