Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå 3 dagen med en liten blødning. Det er veldig lite, og det er lyse rødt/rosa ish. Snakket med legevakt igår og lege mente at dette ikke var spontan abort og at jeg skulle ta det med ro. 

Men har lest litt på feste blødning og det er vanlig med festeblødning ca 2 uker etter befruktning. Men er ikke da uke 5 litt sent for dette? 

Jeg er førstegangs gravid så blir jo litt urolig. Formen er helt fin ellers og det har ikke blitt noe mer ila disse dagene. 

Anonymkode: 34028...492

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ofte helt normalt å blø litt 8 svangerskapet. Festbløding kommer når egget fester seg..altså før du får positive test ( 10-14 dpo)

Prøv å slappe av, du kan jo spørre om å ta hgc blodprøver og de om hgc din stiger

Skrevet

Jeg blødde litt slik som du beskriver de to første svangerskapene mine. Er visst ganske vanlig, kan være blodkar og slikt som sprekker. Den gangen jeg spontanaborterte, gikk jeg rett på smerter og kraftige blødninger. Altså ikke noen småblødninger i forkant. 

(Mine erfaringer, så det betyr selvsagt ikke at det er fasiten 😇)

Anonymkode: 95741...4e8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blødde litt slik som du beskriver de to første svangerskapene mine. Er visst ganske vanlig, kan være blodkar og slikt som sprekker. Den gangen jeg spontanaborterte, gikk jeg rett på smerter og kraftige blødninger. Altså ikke noen småblødninger i forkant. 

(Mine erfaringer, så det betyr selvsagt ikke at det er fasiten 😇)

Anonymkode: 95741...4e8

Tusen takk for svar. Likevel litt betryggende å høre andres erfaringer om det:) det gjør at jeg kan stresse litt mindre over det. Har jo lest om det, men det er første gangen og vet jo ikke helt hva som er vanlig og hva som er mye eller lite :)

Skrevet

Det er ikke festeblødning. Det kommer lenge før positiv test og det er egentlig ikke så mange som opplever det. Rosa blod høres mer ut som uskyldig slimhinneblødning. Graviditeteshormoner gjør at at man blør lett fra alle slimhinner som i munnen, nesen og i underlivet. Typisk at man kan blø litt etter sex f.eks. Hvis man har truende abort har man gjerne flere symptomer enn blod, som ryggsmerter f.eks. Jeg ville ikke vært veldig bekymret for abort når ting er så fredelig. Men jeg tror at alle kvinner bør ha i bakhodet at en positiv test ikke er noen garanti for at det blir noe barn..Spontanabort er veldig vanlig, og er noe veldig mange kvinner opplever. 

Anonymkode: 9b38a...b07

Skrevet

Ja er alt for sent for festeblødning. Jeg blødde selv 4+1, altså ved IKM, og var veldig redd. Legen sa at så lenge det ikke er mer enn litt blod og det ikke er vondt, så er det aller høyst sannsynlig at det ikke er SA, og rett hadde han for her sitter jeg 31+6 på veg 😊

Anonymkode: c2c1a...610

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja er alt for sent for festeblødning. Jeg blødde selv 4+1, altså ved IKM, og var veldig redd. Legen sa at så lenge det ikke er mer enn litt blod og det ikke er vondt, så er det aller høyst sannsynlig at det ikke er SA, og rett hadde han for her sitter jeg 31+6 på veg 😊

Forresten! Han sa (og jordmor sa også dette når jeg kom til henne) at det bare var hormonell blødning og helt normalt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Forresten! Han sa (og jordmor sa også dette når jeg kom til henne) at det bare var hormonell blødning og helt normalt.

Ja, jeg også tenkte at det var sent å kalle det for festeblødning. Var ei venninne som trodde kanskje det var det. 

Men har forstått det nå at det ikke trenger å være noe å stresse over. Jeg er veldig klar over at SA kan skje og sånn er det jo bare. Men man ønsker jo at alt skal gå bra.  

Fint å få høre andres erfaringer. Har som sagt aldri vært gravid så fint å vite at det ikke er unormalt:) 

Så får bare krysse fingre 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...