Gå til innhold

Svigermor snakker forbi meg når det snakkes om mitt yrke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har opplevd flere ganger at svigermor snakker forbi meg når det snakkes om ting rundt mitt yrke. Jeg er pedagog i barnehage.

Når vi er sammen med andre foreldre med barn. F eks i et selskap. Så kan hun f eks si: "Sover barnet i barnehagen enda? Det må være grusomt kjedelig for de ansatte å sitte å passe på de som sover i vogn. Kan de sitte på telefonen?? Håper det".

Jeg utaler: "Det kan du spør meg om, jeg jobber jo med dette". Da ser svigermor bare en annen vei. 

Jaja, sikkert teit av meg å tenke på dette, men synes det er merkelig.

Anonymkode: bf857...361

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermor prøver sikkert på litt smalltalk og når du kommer med en sånn kommentar så dreper du samtalen litt, du kan jo for eks svare "hos oss gjør vi sånn og sånn, regner med at det kan være på samme måte...." osv, da fortsetter smalltalken.

Anonymkode: a261a...302

• Liker 20
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg leser det på feil måte, men jeg synes det høres ut som du kommer ut ganske kvast og nedlatende med den kommentaren.

Anonymkode: e6595...766

• Liker 22
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Selv om du jobber med det, syns jeg du er litt sånn bedreviter i kommentaren din. 

Skrevet

Det er også rart av svigermor å snakke om barnehageansatte, med en barnehageansatt i rommet…

Anonymkode: c7d65...300

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Svigermor prøver sikkert på litt smalltalk og når du kommer med en sånn kommentar så dreper du samtalen litt, du kan jo for eks svare "hos oss gjør vi sånn og sånn, regner med at det kan være på samme måte...." osv, da fortsetter smalltalken.

Anonymkode: a261a...302

Det var til hennes egen datter akkurat dette her.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er også rart av svigermor å snakke om barnehageansatte, med en barnehageansatt i rommet…

Ja😬🤔

Skrevet

Så hun forsøkte å ha en samtale med datteren sin, men siden du jobber med det så kan kun du svare på ordentlig? 

Anonymkode: ec0a0...fd6

• Liker 9
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Siden hun pratet og hadde en samtale med sin egen datter, syns jeg du var litt frekk som blandet deg, inni deres samtale. 

Skrevet

Svigermor er en liten papegøye som sikkert liker å være midtpunkt, men samtidig ikke har så mye å fare med. 
Jeg tror jeg  hadde fjernet meg litt fra henne i det sosiale liv. 

Anonymkode: 7607c...530

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Svigermor er en liten papegøye som sikkert liker å være midtpunkt, men samtidig ikke har så mye å fare med. 
Jeg tror jeg  hadde fjernet meg litt fra henne i det sosiale liv. 

Du kjenner typen?

Skrevet
Athena Catalina skrev (8 minutter siden):

Siden hun pratet og hadde en samtale med sin egen datter, syns jeg du var litt frekk som blandet deg, inni deres samtale. 

Egentlig var det bare oss tre i rommet.

• Liker 1
Skrevet

Haha, sånt holder min svigermor på også. Andre i familien roses opp i skyene når de gjør noe utover det vanlige på jobb og videreutdanning, mens mitt nevnes aldri. Men velger å se bort fra det, og tenke at enten er det forglemmelser eller så er det for å være kjip. Om det er sistnevnte skal hun ikke få gleden av å påvirke meg med det. 😝

Anonymkode: 31d71...ba8

• Liker 3
Skrevet

Sånn gjør min mor med meg også. Svigermor er helt annerledes. Hun kan komme med påstander som er borti natta som er basert på hennes egne fordommer. For eks, så er jeg på vei til å bli forsker (er snart ferdig med doktorgrad) mens min mor snakker om at forskere er sånne isolerte fyrer (hvite, eldre menn) som sitter inne på et overfylt kontor og har litt problemer med å snakke om andre ting enn sin egen smale forskning. Hun spør aldri meg, som har jobbet i en kunnskapsbedrift med forskere i 15 år 🙄

Anonymkode: 73178...d35

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haha, sånt holder min svigermor på også. Andre i familien roses opp i skyene når de gjør noe utover det vanlige på jobb og videreutdanning, mens mitt nevnes aldri. Men velger å se bort fra det, og tenke at enten er det forglemmelser eller så er det for å være kjip. Om det er sistnevnte skal hun ikke få gleden av å påvirke meg med det. 😝

Anonymkode: 31d71...ba8

.in far var sånn. Men han riste skjelden den som var i rommet.  Bortsett fra et par favoritter. 

Anonymkode: 23470...ab3

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvorfor er det rart? Hun snakket om barnehageansatte i barnehagen til ungen til forelderen hun snakket med. Det er ikke rart.. Det er derimot litt rart at ts tror alle barnehageansatte tenker/gjør likt.

Anonymkode: 03b08...082

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du kjenner typen?

Ja, dette er mennesker som har et stort behov for å makere seg,  og som dessverre ikke er så opplyste som de vil ha det til. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det rart? Hun snakket om barnehageansatte i barnehagen til ungen til forelderen hun snakket med. Det er ikke rart.. Det er derimot litt rart at ts tror alle barnehageansatte tenker/gjør likt.

Anonymkode: 03b08...082

Jo, når det bare er de tre i rommet som sitter og konverserer, så hadde det vært veldig naturlig å inkludere ts.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Spesielt at man velger snakke om tema som man vet noen jobber med uten å inkludere dem i utgangspunktet, og veldig rart å si ting som "kjede seg" eller "sitte påtelefonen" som om jobben med å se etter andres barn er en bagatell? Har du og svigermor alltid hatt et anstrengt forhold TS? 

Endret av Carrot
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg forstår hva du mener TS.

Kjenner til typen slik svigermoren din er.  Du må bare tenke hun sliter med noe, når hun har det behovet. 

Vis at det ikke påvirker deg.

Anonymkode: 80e2f...b76

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jo, når det bare er de tre i rommet som sitter og konverserer, så hadde det vært veldig naturlig å inkludere ts.

Hun ble jo ikke ekskludert, men svigermor spurte datteren sin hvordan de gjorde det i barnehagen barnebarnet gikk i, gjør ting. Det kan da ikke TS svare på, kun fordi hun jobber i barnehage selv. TS kunne svart, etter den som spørsmålet ble henvendt til svarte først, at "i vår barnehage gjør vi sånn og sånn" 

Anonymkode: ec0a0...fd6

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...