AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Hvordan er det med tanke på krevende brukere, er det mye av det slik som i Nav? Møter dere på trusler og må stå i vanskelige situasjoner med brukere? Er dere flere ansatte når dere holder visninger på boligene for tildeling? Vet hvor ustabile mange er og er redd for å holde visning alene med ustabile brukere. Anonymkode: 43b60...338
Wilma89 Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg jobber ikke på boligkontoret, men samarbeider tett med de gjennom oppfølging av pasienter med alvorlig psykisk lidelse som skal ut i egen bolig. Vil tro de til tider står i utfordrende situasjoner, da det ofte er beinharde prioriteringer og lang ventetid på kommunal bolig. Dette fører jo ofte til nye frustrasjon. Uttaler meg nå kun om Oslo kommune, da det er det jeg kjenner til. Samtidig opplever jeg at de møter brukerne «face to face» svært lite. I de mest utfordrende tilfellene er det jo ofte andre oppfølgingstjenester som hjelper til med søknad om kommunal bolig. Hos oss foregår også vi som et slags bindeledd og tar mye av kommunikasjonen mellom bruker og boligkontoret. Når de mest utfordrende brukerne skal tildeles bolig er det alltid (hos oss) både en representant fra oss og ofte andre oppfølgingstjenester til stede. Representant fra boligkontoret blir derfor ikke stående alene på tildeling. Man skal heller aldri være alene med en bruker man syns det er ubehagelig å være alene med. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå