Gå til innhold

Dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, nå har jeg så dårlig samvittighet. Ble så sint på ungene i går. Det var bare krangling om alt mulig, og da de skulle hjelpe til med å bake, endte det med så mye krangling at de aldri kom igang. Jeg ble sint og sa (egentlig ropte) at de bare kunne avslutte og gå fra og fortalte dem i klartekst at det ikke var til noe hjelp at de krangler sånn hele tida og spurte dem om det kunne være så innmari vanskelig å bake uten å krangle. Jeg så at spesielt den eldste (13 år) ble lei seg. Det roet seg raskt og jeg snakket med dem og ba om unnskyldning for at jeg hadde blitt så sint, men forklarte at jeg også blir veldig lei meg og sliten når de krangler om alt mulig. Etter dette har vi hatt det fint, men jeg får så innmari dårlig samvittighet, spesielt fordi de nå skal reise på høstferie noen dager og jeg er redd de bare skal tenke på denne episoden. Er jeg helt rar? Jeg vokste opp med ei mor som hadde veldig temperament og har lovet meg selv å ikke bli sånn siden det nok har preget meg selv, men plutselig er jeg der….

Anonymkode: 30bd1...6ec

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du håndterte det på en fin måte i etterkant jeg. Av og til blir vi sinte, spesielt når vi allerede er på underskudd og kjenner at det koker over. Det er helt menneskelig! Det betyr ikke at du er som din mor. Sinne er en del av følelsesregisteret vårt, og er en veldig sterk følelse som mange av oss frykter og har et komplisert forhold til. Det at du reparerte etter etterpå og ba om unnskyld er veldig bra! Da er du en god rollemodell for barna dine og viser at man tar ansvar for oppførselen sin og samtidig viser at man er menneskelig og kan gjøre feil. Jeg tror ikke at de vil ta noen skade av at du ble sint den ene gangen❤ Legg fra deg den dårlige samvittigheten og fortsett å være den gode mammaen du helt sikkert er🤗 Vi gjør alle feil, men da lærer vi av det, tar oss litt sammen og starter på nytt igjen!

Klem fra en mamma som også kan bli innmari frustrert og lei innimellom  

Anonymkode: 80a8d...814

• Hjerte 1
Skrevet

Det er helt vanlig vil jeg si. Moren min ble forbanna og var høylytt i gang, men vi tok det med en klype salt. Moren min er jo i bunn og grunn verdens snilleste likevel, og det visste vi jo. 

Anonymkode: e77ad...c03

• Hjerte 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...