AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Heisann😊 Jeg har en 3 åring som det siste året har blitt så mye gjennomvåt i barnehagen. Det er snakk om full pose med vått skiftetøy og dryppende vått regntøy 3-4 dager i uken! Vi har nå regndress fra Kattnakken + to-delt regntøy fra Reflex som regntøy nummer to. 3 åringen vår er veldig glad i dammer, og hopper i dem masse. Jeg har passet på at strikken under er stram, slik at vannet ikke skal komme inn gjennom dressen. Men dette ser ikke ut til å hjelpe. H*n blir alltid våt opp til lårene og litt forbi albuene. I det siste har h*n vært våt når vi har hentet og når vi da kler av i garderoben er h*n veldig kald! Dette skal jeg selvfølgelig ta opp med personalet. Vi bor på Vestlandet så det regner mye, et godt regntøy er derfor veldig nødvendig. Nå med de høye strømprisene er det ekstra frustrerende med så mye ekstra vask😅 Spesielt når vi har kjøpt det regntøyet som liksom skal være det beste! Vi har tidligere hatt to-delt regntøy fra Kattnakken også, dette ble også søkk gjennomvått. Derfor ville vi teste heldress denne gangen, men det har heller ikke fungert. Jeg har hvert fall funnet ut at Kattnakken ikke er så bra som alle skal ha det til, men siden det er det vi har kjøpt siden h*n begynte i barnehagen har ikke vi så mye erfaring med andre regntøy som er gode! Finnes det er regntøy som faktisk holder barnet tørt!? Del gjerne tips og erfaringer, ønsker helst ikke vattert/foret regntøy da det er dårlig med tørkemuligheter i barnehagen. tips taes i mot med stor TAKK!😊 Anonymkode: cf652...84e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 Vi har alltid brukt Didriksons sitt regntøy, og det virker å være solid. I sommer kjøpte jeg Bruse sitt regntøy på supertilbud, og det er av virkelig god kvalitet! Det er nesten ikke vått på innsiden av regntøyet i det hele tatt etter en dag i bhg, og vi bor på vestlandet 😝 Anonymkode: 86a43...062 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #3 Skrevet 12. oktober 2022 Det er nok ikke på grunn av dårlig regntøy han blir våt, om han er våt oppover albuene og lårene. Da må nesten vannet renne inn gjennom armene og føttene. Om barnet sitter i dammene eller legger armen nedi vil det jo sive inn vann. Anonymkode: 1e287...c98 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #4 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg har ikke hørt om noen som er fornøyde med kattnakken, så jeg lurer på hvorfor det har blitt populært. Da mine var mindre brukte de reima, og det var jeg fornøyd med. Ellers har KappAhl fôret regntøy som holder de varme, jeg har vært fornøyd med det også Anonymkode: 96648...2bb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #5 Skrevet 12. oktober 2022 Så rart. Har Kattnakken vinterregndress og er veldig fornøyd. Den er i tillegg varm og tørker kjapt (på vranga). Eneste gangen jentene mine har blitt våt, er når det har regnet så mye at det blir en liten elv der hvor de har gått tur. Og da har de lekt at de er på badeland🙈 Et annet merke jeg også har vært fornøyd med er Ellos sine regndresser (med for). Men altså.. er ikke stroppen festet under støvlene og barnet svømmer i sølepyttene, er det lite som funker desverre. Regnvotter som går utenpå armene kan hjelpe mot våte armer😊 Anonymkode: f7a4f...4df 3
Mt3 Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 Du kan jo prøve regnbukse med faste støvler, for det virker jo som at det er overgangen støvel-bukse som slipper inn vann, samt hånd-jakkeerme. Så ett regnsett med tettere kvare rundt håndledd og støvler kan også hjelpe. 2
solmåneogstjerner Skrevet 12. oktober 2022 #7 Skrevet 12. oktober 2022 Har ikke prøvd selv, men noe slikt kan kanskje være en ide? https://www.fjellsport.no/merker/barnevaderen/barnevaderen-bla-barnevader-med-motorsykkel-bla?channable=01384b6964003130372d3732313267&variantId=107-7212&gclid=Cj0KCQjwy5maBhDdARIsAMxrkw3WOLlib3bTsVDotC3lg0koDHcX2PXBcmhizL8dxPII2t8M_sURK6IaAvBfEALw_wcB
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #8 Skrevet 12. oktober 2022 Bor på Vestlandet, oljeklær rett og slett Anonymkode: 0f7d8...9ee
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #9 Skrevet 12. oktober 2022 Kun skalltøy som fungerte for svømmeren her i hus Anonymkode: d5c00...a6e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #10 Skrevet 12. oktober 2022 Det hjelper ikke hva slags regntøy han har his han bader såpass i sølepytter at vannet renner inn ermhullet og ved foten. Anonymkode: 049e6...181 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #11 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har alltid brukt Didriksons sitt regntøy, og det virker å være solid. I sommer kjøpte jeg Bruse sitt regntøy på supertilbud, og det er av virkelig god kvalitet! Det er nesten ikke vått på innsiden av regntøyet i det hele tatt etter en dag i bhg, og vi bor på vestlandet 😝 Anonymkode: 86a43...062 Tusen takk for tips!😊 Anonymkode: cf652...84e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #12 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok ikke på grunn av dårlig regntøy han blir våt, om han er våt oppover albuene og lårene. Da må nesten vannet renne inn gjennom armene og føttene. Om barnet sitter i dammene eller legger armen nedi vil det jo sive inn vann. Anonymkode: 1e287...c98 Det kan godt være at det er det som skjer😊 Men f.eks i går var begge armene kliss våt og en fot, den andre var helt tørr🤷🏼♀️ Da sa personalet at han hadde hoppet i en dam, om vannet da renner inn er det rart at den andre foten ikke ble våt 😅 Anonymkode: cf652...84e
Anonym6789 Skrevet 12. oktober 2022 #13 Skrevet 12. oktober 2022 Bruker han regnvotter utenpå? Det hindrer vertfall lekkasje inn i armene. Jeg har kun brukt didriksons, og vært veldig fornøyd med det. Av og til blir det vått inni, men tenker det er pga barnet og ikke regntøyet 😛 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #14 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke hørt om noen som er fornøyde med kattnakken, så jeg lurer på hvorfor det har blitt populært. Da mine var mindre brukte de reima, og det var jeg fornøyd med. Ellers har KappAhl fôret regntøy som holder de varme, jeg har vært fornøyd med det også Anonymkode: 96648...2bb Det begynner jeg også å lure på…😅 Vi har bare dårlig erfaring med Kattnakken. Har sett litt på reima, så kanskje vi burde teste det ut 😊 Takk for tips! Anonymkode: cf652...84e 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #15 Skrevet 12. oktober 2022 Mt3 skrev (2 timer siden): Du kan jo prøve regnbukse med faste støvler, for det virker jo som at det er overgangen støvel-bukse som slipper inn vann, samt hånd-jakkeerme. Så ett regnsett med tettere kvare rundt håndledd og støvler kan også hjelpe. Det var lurt og skal absolutt sjekkes ut! Takk for tips 😊 Anonymkode: cf652...84e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #16 Skrevet 12. oktober 2022 Både Helly Hansen og Kattnakken har fungert bra her. Anonymkode: 7e957...da5 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #17 Skrevet 12. oktober 2022 Har Helly Hansen hel regndress her. Og jeg har unger som gjerne legger seg ned og svømmer i vanndammer 😛 Todelt hjelper ingenting. Har også mellomdress fra Reimatec, med 15.000 vannsøyle. Fungerer veldig bra! Anonymkode: 40172...386
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #18 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg har blitt veldig glad i Didriksons regntøy til mitt barn (straks 4), jeg synes det er god kvalitet og gode løsninger på det. Min er en en sånn som nærmest bader i søledammer, så jeg har landet på at hun blir våt uansett hvor bra selve regntøyet er 🙈 Det hjelper ikke så lenge vannet siver inn nederst på beina og i ermene… Barnevadere er veldig lurt, men jeg opplevde de som litt vanskelige å ta på. Barnehagen foretrakk støvler og bukse hver for seg. Men hjemme brukte vi det mye en periode. Helt topp for å utforske DYPE dammer og småbekker 🤩 Anonymkode: df077...344
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #19 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke hørt om noen som er fornøyde med kattnakken, så jeg lurer på hvorfor det har blitt populært. Da mine var mindre brukte de reima, og det var jeg fornøyd med. Ellers har KappAhl fôret regntøy som holder de varme, jeg har vært fornøyd med det også Anonymkode: 96648...2bb Kjøpte Kattnakken på salg i fjor og kommer aldri til å bruke noe annet heretter. Poden er tørr etter turer ute i skikkelig regn. Har prøvd endel annet regntøy før, men Kattnakken har vært det beste så langt. Anonymkode: 8891f...ff1 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #20 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg synes Helly Hansen er godt. De med både knapper og glidelås. De er såpass stramme rundt ankelen at det skal svært mye til at vannet kommer inn den veien. Inn ermene er vanskeligere å slippe unna da. Bor på vestlandet . Anonymkode: ca37b...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå