Gå til innhold

Hjelp! Jeg bar mest sannsynlig brudd, kan jeg få taxi til sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et brudd ikveld i beinet virker det som pga fall, legevakten mente jeg måtte vente til legen åpnet imorgen pga de ikke tar røntgen om natten. 

Jeg er ufør, så jeg har ikke råd til verken egen bil eller taxi. Eller jeg kan ta en taxi til fastlegen, det vil kanskje koste 150 kroner. Men én taxi videre til sykehuset hvis jeg må dit vil koste flere tusen kroner, det er penger jeg ikke har. Kan jeg få en taxi dekt dit? Er så bekymret over at jeg ikke skal komme meg til sykehuset at jeg ikke får sove. 

Anonymkode: 59fd3...2dd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ambulansen hentet meg. Var en forstuelse. Jeg sa nei, kan ikke bli hentet av ambulanse, det er jo veldig dramatisk, men jeg hadde ikke klart å komme meg ned trapper osv til en taxi, så jeg sa til slutt ja til det da. De pushet den på meg 🤷‍♀️ veldig bra og jeg satt sykt stor pris på det selvom det var litt flaut. Rart de ikke gjør det for deg ?? Hvor bor du ? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

De har røntgen på natta når noe er akutt. Ellers er det et rimelig dårlig sykehus..

Anonymkode: 289c3...11e

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har fått et brudd ikveld i beinet virker det som pga fall, legevakten mente jeg måtte vente til legen åpnet imorgen pga de ikke tar røntgen om natten. 

Jeg er ufør, så jeg har ikke råd til verken egen bil eller taxi. Eller jeg kan ta en taxi til fastlegen, det vil kanskje koste 150 kroner. Men én taxi videre til sykehuset hvis jeg må dit vil koste flere tusen kroner, det er penger jeg ikke har. Kan jeg få en taxi dekt dit? Er så bekymret over at jeg ikke skal komme meg til sykehuset at jeg ikke får sove. 

Det kan du.

Men ang å vente, så føler jeg de ofte sier det på legevakten. Se du, blir smertene sterke, eller du er bekymret, så ring igjen.

Du kan få taxi til både lege, og sykehus, men  de er litt vrange på det. Og kan du ta buss, skal du ta det.

Vær derfor forberedt på å forklare hvorfor du ikke kan ta buss.. Det står nemlig i pasientreiser forskriften, at om du trenger tilrettelegging, skal du få det..

Taxien bort bestiller du gjennom fastlegen i morgen, og taxi hjem gjennom sykehuset

Endret av Snupps66
Skrevet

Merkelig. UNN tar da både røntgen og CT når som helst på døgnet. Trodde det var likt ved andre sykehus. Om de på legevakta ringer etter taxi betaler du bare egenandel. Be om det.

Skrevet
Cornflakes skrev (2 minutter siden):

Ambulansen hentet meg. Var en forstuelse. Jeg sa nei, kan ikke bli hentet av ambulanse, det er jo veldig dramatisk, men jeg hadde ikke klart å komme meg ned trapper osv til en taxi, så jeg sa til slutt ja til det da. De pushet den på meg 🤷‍♀️ veldig bra og jeg satt sykt stor pris på det selvom det var litt flaut. Rart de ikke gjør det for deg ?? Hvor bor du ? 

Jobber i ambulansen, har overraskende mange turer som kunne blitt løst med et par krykker og taxi.  Men ts, du skal ikke bekymre deg, alle kommer seg til sykehus, legen skriver rekvisisjon med en liten en egenandel eller pasientreiser på dagtid. Ikke stress, dette ordner seg❤️

Anonymkode: 33f25...d77

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jobber i ambulansen, har overraskende mange turer som kunne blitt løst med et par krykker og taxi.  Men ts, du skal ikke bekymre deg, alle kommer seg til sykehus, legen skriver rekvisisjon med en liten en egenandel eller pasientreiser på dagtid. Ikke stress, dette ordner seg❤️

Og ja, det tas absolutt røntgen på nattestid, men er det snakk om en tå eller et lite bein i fotblad kan det vente. Ankel eller legg skal ikke vente. Lårbein er ambulanse pga blødningsfare. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde jeg bare hatt krykker så skulle jeg fått det til å komme meg dit med taxi. Kom meg hjem med krykker jeg fikk på legevakten og tok taxi hjem. Men dette var så vondt at jeg fikk ikke puste engang, jeg hadde svimt av tror jeg hvis jeg skulle drevet å karret meg ut på gata sånn, men ja, syns det føltes dramatisk ut ift at det "bare" var en forstuelse/mulig brudd. Trodde ikke ambulanser hentet for den grunn, men det var fint gjort da. 

Endret av Cornflakes
Skrevet
Cornflakes skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg bare hatt krykker så skulle jeg fått det til å komme meg dit med taxi. Kom meg hjem med krykker jeg fikk på legevakten og tok taxi hjem. Men dette var så vondt at jeg fikk ikke puste engang, jeg hadde svimt av tror jeg hvis jeg skulle drevet å karret meg ut på gata sånn, men ja, syns det føltes dramatisk ut ift at det "bare" var en forstuelse. Trodde ikke ambulanser hentet for den grunn, men det var fint gjort da. 

Av og til trengs det, om bare for litt smertestillende for å komme seg over kneika😊

Skrevet

Det er i/rett under kneet bruddet er. 

Jeg trodde også sykehuset tok røntgen hele døgnet, men hun jeg snakket med på legevakten sa de ikke gjorde det. Så ikke aner jeg 🤷‍♀️ 

Men takk for svar dere, da håper jeg det ordner seg med taxi imorgen. Jeg kan liksom ikke hinke meg bort til bussen så den er litt utelukket. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Av og til trengs det, om bare for litt smertestillende for å komme seg over kneika😊

Ja nå var det ikke jeg som insisterte på ambulanse, så ikke skyt meg da. 

Skrevet
Cornflakes skrev (1 minutt siden):

Nei da må du ihvertfall ha ambulanse 

Anonymkode: 0f145...2ec

• Liker 1
Skrevet
Cornflakes skrev (2 minutter siden):

Neida langt i fra, det var ikke slik ment i det hele tatt❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neida langt i fra, det var ikke slik ment i det hele tatt❤️

Jeg mente at av og til trengs ambulanse for smertelindring like mye som transporten

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mente at av og til trengs ambulanse for smertelindring like mye som transporten

Åja, sånn ja 😊

Skrevet

Hvordan gikk det ts? 

Anonymkode: 9d89a...b76

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De har røntgen på natta når noe er akutt. Ellers er det et rimelig dårlig sykehus..

Anonymkode: 289c3...11e

Beinbrudd er ikke akutt. Det klarer fint å vente til neste dag. 

Anonymkode: 6cb66...ef9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Beinbrudd er ikke akutt. Det klarer fint å vente til neste dag. 

Anonymkode: 6cb66...ef9

Kommer an på bruddet det. 

Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (1 time siden):

Kommer an på bruddet det. 

95% av brudd er ikke akutt og kan fint vente både 1 og 2 dager, og de resterende 5% blir ikke sendt hjem fra lv i påvente av rtg på sykehus. Selv brudd som må opereres kan vente i flere dager i påvente av ledig plass i operasjonsprogrammet.

Anonymkode: 38317...634

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...