AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Hei. Jeg har aldri tatt beroligende før. Jeg skal snart ta celleprøve, men grunnet seksuelt misbruk i barndommen, så gruer jeg meg så mye, at jeg har både utsatt og avlyst. Og lurer på om noen har tips om beroligende som vil passe bra til dette. Men ønsker ikke noe som er alt for sterkt. Anonymkode: 39a47...caf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg har aldri tatt beroligende før. Jeg skal snart ta celleprøve, men grunnet seksuelt misbruk i barndommen, så gruer jeg meg så mye, at jeg har både utsatt og avlyst. Og lurer på om noen har tips om beroligende som vil passe bra til dette. Men ønsker ikke noe som er alt for sterkt. Anonymkode: 39a47...caf Snakk med legen din om dette i god tid, så finner dere riktig type beroligende til deg. Anbefaler å prøve en tabl (evt 1/2, eller dosen du blir enig meg legen om) hjemme først, flere dager i forveien, sånn at du vet hvordan det føles. Lykke til, du skal se det går bedre enn du frykter❤️ Anonymkode: 94d40...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 Dette tar du med legen din, det er ikke sånn at du kan komme med handleliste over hva du skal ha akkurat. Anonymkode: ceb15...55b 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg har fått Stesolid av tannlegen når jeg skulle til oralkirurg, og Sobril av fastlegen til eksamen som voksen. Jeg ble verken trøtt eller merket andre bivirkninger. Sånn undersøkelse som deg tør jeg ikke likevel. Anonymkode: 239dd...a68
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Skrevet 11. oktober 2022 Enig med førstnevnte snakk med fastlegen din, du får ikke tak i noe uten å ha vært hos legen først 🫶🏻 Vet at det ligger mye bak din problematikk, men sender deg vennlige og gode tanker uansett! Alt går fint, det går fort og jeg kjente det ikke i det hele tatt. Masse lykke til 🫶🏻 Anonymkode: e7339...199
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 Rådet med å ta en pille hjemme for å kjenne virkningen er helt feil. Har du f eks fått xxxxx så vil den virke ved at den roer angsten og du fungerer normalt igjen. Tar du den uten å ha angst, kan den medføre at du blir trøtt og gjerne en del andre bivirkninger og. ( veldig forenklet, altså) I verste fall føles det så ubehagelig at en blir skremt fra å bruke det i situasjoner hvor de hadde vært perfekt. Anonymkode: 972aa...f48 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #7 Skrevet 12. oktober 2022 Legen din vil kunne gi deg råd om hva som vil passe bra til dette, TS. Jeg har god erfaring med beroligende før undersøkelser selv. Jeg greide å gjennomføre hver gang. En gang var jeg spesielt urolig og redd, men da var det bare å øke litt på dosen. 7 hours ago, AnonymBruker said: Rådet med å ta en pille hjemme for å kjenne virkningen er helt feil. Har du f eks fått xxxxx så vil den virke ved at den roer angsten og du fungerer normalt igjen. Tar du den uten å ha angst, kan den medføre at du blir trøtt og gjerne en del andre bivirkninger og. ( veldig forenklet, altså) I verste fall føles det så ubehagelig at en blir skremt fra å bruke det i situasjoner hvor de hadde vært perfekt. Anonymkode: 972aa...f48 Jeg har også fått dette rådet av lege, å prøve beroligende hjemme dagen før for å teste effekten, så det er neppe helt feil. Synes heller ikke det stemmer det du sier om bivirkninger, så her tror jeg du har misforstått noe. Uansett spiller det jo liten rolle for TS. Hun vil få instruksjoner fra legen sin som hun skal følge. Anonymkode: f6a84...2e8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #8 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg får narkose når jeg skal ta celleprøve og legge inn/ta ut spiral. Hør med legen hva som er mulig:) Anonymkode: 95050...3a6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #9 Skrevet 12. oktober 2022 Tusen takk for svar. Skal ta dette med legen min. Og ta det i narkose er ikke aktuelt, har gjort det en gang før, og da fikk jeg veldig kraftige reaksjoner etterpå. Mye verre enn om jeg gjør det uten narkose. Anonymkode: 39a47...caf
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #10 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tusen takk for svar. Skal ta dette med legen min. Og ta det i narkose er ikke aktuelt, har gjort det en gang før, og da fikk jeg veldig kraftige reaksjoner etterpå. Mye verre enn om jeg gjør det uten narkose. Anonymkode: 39a47...caf Sobril tror jeg funker supert om du trenger angstdempende - men ikke ønsker bli ganske påvirket. Jeg synes det fungerte bra å teste hjemme først for å se om dosen ble ubehagelig eller for høy. Og jeg fikl unngått Valium for min egen del på den måten, ble bare mer urolig selv om den funker bra på mange. Anonymkode: a837a...554
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå