Gå til innhold

Hvor tidlig nevne til date at jeg ikke ønsker barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater ikke nå, men skal hive meg ut i det nå 😊 Er 32 år og har funnet ut at jeg ikke ønsker barn. Hvor tidlig gir man beskjed om dette? Føler jeg må nevne det, da det tidligere har føltes ut som at de fleste menn forventer at alle damer ønsker barn… Så om de ønsker barn selv, så tar de det ikke opp, for de tenker det er bare naturlig ting å ønske. Men på andre siden så er det noen menn jeg har funnet ut av at ikke ønsker barn, men de venter med å ta det opp, da de er redde for at det vil skremme vekk damer 🤷🏼‍♀️

Hvor tidlig si ifra?

Under chatting, 1 date, 4 date?

Anonymkode: 76c69...713

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det burde komme opp sånn ca rundt første date kanskje? Eller til og med enda tidligere. Dette er en temmelig stor dealbreaker for noen, så det er jo greit å ikke kaste bort verken din eller andres tid :) 

Anonymkode: 6a1e6...329

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tenker at det burde komme opp sånn ca rundt første date kanskje? Eller til og med enda tidligere. Dette er en temmelig stor dealbreaker for noen, så det er jo greit å ikke kaste bort verken din eller andres tid :) 

Selv hadde jeg blitt frustrert om jeg hadde kastet bort fire dater på en person som MÅ ha barn, i allefall🤷‍♀️

• Liker 5
Skrevet

Hvis han spør så svarer jeg, hvis ikke så tar jeg det ikke opp før rundt 6-7 date og da spør jeg om han ønsker barn. De fleste menn svarer ja på det men så spør jeg vil du klare å vie livet ditt til et barn du aldri kan svikte, få begrenset økonomi og frihet, aldri kunne reise som du vil eller ha sex med kjæresten når du vil, bli utslitt i minst 7 år og få en stor demper på romantikken i forholdet eller er det best ideen og tanken på barn og det å spre genene dine du syns høres fint ut? Da er det mange menn som får realitychecken og kommer frem til at barn ikke er så viktig for dem og da sier jeg at jeg vil ikke ha barn så hvis det er et kall du har i hjertet ditt på å oppleve så passer vi ikke. Men det er nemlig veldig lang vei fra det å like tanken på barn fordi det føles ut som en selvfølge pga tradisjon og machofølelsen av det å spre genene sine - og det å ha et dypt kall og lengsel etter å faktisk være far (og mor) og være klar for å ofre vekk livet sitt.

Anonymkode: bd1c8...f6d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

La det utfolde seg naturlig. Om det er viktig for daten din, så er det den personens ansvar å spør.
Synes ikke det er noe man skal vræle opp i fjeset på første date. Det blir som å møte personen forhåndsdømt - kanskje ikke daten din vil ha barn. Nei, for noe tull. 

Anonymkode: 5ea8f...653

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis han spør så svarer jeg, hvis ikke så tar jeg det ikke opp før rundt 6-7 date og da spør jeg om han ønsker barn. De fleste menn svarer ja på det men så spør jeg vil du klare å vie livet ditt til et barn du aldri kan svikte, få begrenset økonomi og frihet, aldri kunne reise som du vil eller ha sex med kjæresten når du vil, bli utslitt i minst 7 år og få en stor demper på romantikken i forholdet eller er det best ideen og tanken på barn og det å spre genene dine du syns høres fint ut? Da er det mange menn som får realitychecken og kommer frem til at barn ikke er så viktig for dem og da sier jeg at jeg vil ikke ha barn så hvis det er et kall du har i hjertet ditt på å oppleve så passer vi ikke. Men det er nemlig veldig lang vei fra det å like tanken på barn fordi det føles ut som en selvfølge pga tradisjon og machofølelsen av det å spre genene sine - og det å ha et dypt kall og lengsel etter å faktisk være far (og mor) og være klar for å ofre vekk livet sitt.

AKKURAT det er min erfaring også!!! Mange bare svarer ja fordi de føler at det er normalen 😑 at de aldri faktisk har tenkt over hva slags liv de ønsker seg… Takk for at du nevnte det, det er ganske viktig del av det jeg tar opp 😅

ts

• Liker 3
Skrevet

🤣

Hærre mi 🎩!!! Hva er det som ikke kan problematiseres her på KG, lizm 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selv hadde jeg blitt frustrert om jeg hadde kastet bort fire dater på en person som MÅ ha barn, i allefall🤷‍♀️

Du vet at ikke alle er interessert i ett forhold på mer enn noen måneder også, sant?  "Kaste bort" :fnise:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg føler også det burde komme tidlig opp, så man ikke kaster bort tid… jeg er også redd for å ta det opp for sent, etter følelser er til stedet, for er redd for at en mann skal se vekk fra sitt ønske om barn, bare fordi de der og da med kjærlighetsbriller vil gjøre hva som helst for å beholde meg. Også blir det et problem senere langs veien… det er nettopp min erfaring 😅 Så vil få det tidlig frem, men heller ikke virke helt direkte sær 🙈

ts

Skrevet

Jeg bruker Hinge og har på profilen min at jeg ikke vil ha barn, men jeg har også at jeg ikke drikker alkohol, og det overrasker de fleste likevel, så det er tydelig at det ikke leses 😅 Jeg sier det ikke på aller første date med mindre det blir naturlig, men pleier å få det inn i samtalen på andre eller tredje bare så jeg er sikker på at de som ikke leser profilen har fått det med seg.

Dater også bare menn som har skrevet at de ikke vil ha eller er usikre på barn i profilen sin.

Anonymkode: 6e00d...4d6

• Liker 2
Skrevet

Jeg personlig tenker at det er lurt å si det så tidlig som mulig. Spesielt om man er i 30-årene og dater folk rundt sin egen alder. Da er det greit å ikke kaste bort noens tid, spesielt hvis det er en av dere som faktisk ønsker barn.

Kanskje blir det for seriøst å si det rett ut på første date liksom, men kanskje kan du heller hinte litt til det og se hvordan personen reagerer. "Klag" litt på venninnene dine som har barn og si at du er så glad du ikke har noen, og se hvordan personen reagerer. Tull om at du absolutt ikke liker barn, å se om personen sier seg enig eller uenig. Har man en sterk mening fra eller til vil not daten si seg enig eller uenig. Og gjør de ikke det har de mest sannsynlig ikke en sterk mening om det, og da kan du ta det opp litt mer seriøst senere istedet, tenker jeg.

Anonymkode: 6a377...794

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker 42 said:

🤣

Hærre mi 🎩!!! Hva er det som ikke kan problematiseres her på KG, lizm 

Du vet at ikke alle er interessert i ett forhold på mer enn noen måneder også, sant?  "Kaste bort" :fnise:

Ja, derfor er jeg veldig åpen om mine ønsker og hva jeg er ute etter. :) Jeg liker ikke å kaste bort tid på en potensiell partner som uansett hadde blitt totalt kræsj, særlig dersom det kan unngås med noe så enkelt som å kommunisere :) 

Lizm.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker Hinge og har på profilen min at jeg ikke vil ha barn, men jeg har også at jeg ikke drikker alkohol, og det overrasker de fleste likevel, så det er tydelig at det ikke leses 😅 Jeg sier det ikke på aller første date med mindre det blir naturlig, men pleier å få det inn i samtalen på andre eller tredje bare så jeg er sikker på at de som ikke leser profilen har fått det med seg.

Dater også bare menn som har skrevet at de ikke vil ha eller er usikre på barn i profilen sin.

Tenkt på at det hadde vært lettere med nettdating og bare fått det frem i profilen, men tenker holde meg unna apper denne runden 😅 

Jeg er ikke sjenert for å flørte med noen f2f, og få dem til å forstå at jeg er interessert 🙈 (blir heller ikke lei meg av avvisning, så har ikke så mye skam når det kommer til flørting😂) De fleste menn tar det som en komplement uansett. 

Men da mister jeg jo den muligheten du nevner, å få det frem via en profil… 

ts

Skrevet

Si det på første eller andre date. Bedre å få det overstått. Jeg har gjort det selv og er fortsatt sammen med samme mann 8 år etter, for han var det dama som var viktig ikke barn. 

Anonymkode: 1ebed...0c2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg personlig tenker at det er lurt å si det så tidlig som mulig. Spesielt om man er i 30-årene og dater folk rundt sin egen alder. Da er det greit å ikke kaste bort noens tid, spesielt hvis det er en av dere som faktisk ønsker barn.

Kanskje blir det for seriøst å si det rett ut på første date liksom, men kanskje kan du heller hinte litt til det og se hvordan personen reagerer. "Klag" litt på venninnene dine som har barn og si at du er så glad du ikke har noen, og se hvordan personen reagerer. Tull om at du absolutt ikke liker barn, å se om personen sier seg enig eller uenig. Har man en sterk mening fra eller til vil not daten si seg enig eller uenig. Og gjør de ikke det har de mest sannsynlig ikke en sterk mening om det, og da kan du ta det opp litt mer seriøst senere istedet, tenker jeg.

Anonymkode: 6a377...794

Smart 😊 Men jeg må nok tenke meg til et annet eksempel 😅 for jeg er veldig glad i barn og gleder meg som en unge selv til mine venninner får baby 😂 Så kan prøve være fantasifull å finne på en annen måte å nevne barn, uten å fremstille det for negativt… men fortsatt sjekke deres mening 

ts

Skrevet

Tenkt på at det hadde vært lettere med nettdating og bare fått det frem i profilen, men tenker holde meg unna apper denne runden 😅 

Jeg er ikke sjenert for å flørte med noen f2f, og få dem til å forstå at jeg er interessert 🙈 (blir heller ikke lei meg av avvisning, så har ikke så mye skam når det kommer til flørting😂) De fleste menn tar det som en komplement uansett. 

Men da mister jeg jo den muligheten du nevner, å få det frem via en profil… 

ts

Ja, jeg har også datet mest utenom app, og da prøver jeg også bare å nevne det en eller annen gang i begynnelsen.

Jeg har aldri opplevd at det har vært dealbreaker for en mann. Men nå har jeg ikke endt opp med å date noen spesielt lenge, så jeg vet jo ikke hva de faktisk ønsket fra forholdet.

• Liker 1
Skrevet

Smart 😊 Men jeg må nok tenke meg til et annet eksempel 😅 for jeg er veldig glad i barn og gleder meg som en unge selv til mine venninner får baby 😂 Så kan prøve være fantasifull å finne på en annen måte å nevne barn, uten å fremstille det for negativt… men fortsatt sjekke deres mening 

ts

"Jeg vet dette er alt for tidlig ogsåvidere, men jeg vil bare få frem med en gang at jeg aldri vil ha barn, i tilfelle dette er noe som betyr mye for deg :)

Så enkelt kan det jo gjøres.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville virkelig begynt å lure på vedkommende, om fyren etter bare noen få møter startet å prate om barn.

Sånt mener jeg må komme naturlig underveis, og det er mange som kan skifte mening om sånt når man treffer en person som virkelig vekker følelser i en. Det ville ikke være første gangen at en innbitt "barnemotstander" kommer på andre tanker.

Uansett, ville jeg aldri ha bust ut med et sånt tema overfor et praktisk talt fremmed menneske, og der det kanskje blir bare med noen ukers bekjentskap.

Anonymkode: 230c4...e90

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, derfor er jeg veldig åpen om mine ønsker og hva jeg er ute etter. :) Jeg liker ikke å kaste bort tid på en potensiell partner som uansett hadde blitt totalt kræsj, særlig dersom det kan unngås med noe så enkelt som å kommunisere :) 

Lizm.

Jaja, men da kan du jo frÅga  snubben/tjejen  samtidig som du spør om hva dÆtein vil ha å drikke på da. "Øl eller vin", og har du lyst på barn? Jeg heter Arne Belinda, og har ondt om tid, forresten" :fnise:

Skal ikke uttale meg om hvordan folk burde dÆite, men det er jo ikke bortkastet å ha noen dÆits med noen selv om det skulle være langsiktig kræsj, imo. OM man er "DER" - så burde man ikke engang date, imo . Man burde bare møtes på en svakt belyst  t-bane undergang, og utveksle ti stk. "deal-mæikers&bræikers", og så kan man evt. gå på date om det finnes samkjørte "åsickter och åtgærder", og slikt  😅

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville likt å vite det med en gang, så tidlig som mulig. Fordi jeg ønsker meg barn. 

Anonymkode: 987c2...ebb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Snakk om å svartmale livet med barn🙈 Er faktisk ikke så forbanna slitsomt med barn for alle… heller ingen automatikk i at romansen forsvinner. Reise kan man vel også, kanskje ikke på heisa - turer i hytt og pine men …  Personlig har jeg aldri fått så mye søvn som etter jeg fikk barn, slapper av på en helt annen måte enn før, hverdagen er bedre, mye mer glede og kjærlighet både mellom meg og barnet, og barnefar 🥰 Reist har vi også gjort. Både med bil, tog og fly 😁 Siste turen vi hadde var biltur på 10 timer. I sommer var vi på bilferie , og i vår var vi på flyreise… vi går turer i skogen, dyrker hver vår hobby… var faktisk ute på byen for noen helger siden også, dansa til langt på natt gjorde jeg 💃 for min del har livet fått en ny mening etter barn, og jeg kunne aldri ofret det mot noe annet… å klar blir man omtrent aldri. Det er alltid en eller annen grunn til at det passer dårlig , at man bør vente litt.. ofrer livet gjør man vel heller ikke. Man har bare andre prioriteringer 🤷‍♀️
greit at du ikke ønsker barn selv. Men du trenger da ikke skremme mannfolka med at livet med barn er helt jævli, for det er det altså veldig sjeldent at foreldre føler  på 😅 

Anonymkode: 4ec99...bea

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...