Gå til innhold

Hva er en hatefull ytring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da får ikke-aktivistene ta tydelig avstand fra aktivistene om dette er noe de ikke står for. Ellers blir de assosiert, sånn fungerer det.

Anonymkode: f896f...f17

Greia er at minoritetene som ikke står for det samme som aktivistene ,bryr seg ikke om aktivistene. De bryr seg så lite at de gidder ikke å uttale seg. Mange mennesker av minoriteter blir like utsatt for dette med å være politisk korrekt hele tiden som majoriteten. De bør ikke assosieres av den grunn, men nå i det siste er det faktisk flere som har begynt å si ifra. Det blir for dumt og for sort/hvitt å tro at f.eks alle mørkhudede er enige med hverandre i hva som er rasisme og ikke. Så du ikke at det var flere i dronning Elizabeth sin begravelse som hadde masse gode ord på hjertet,mens andre gikk ut i media og ba henne brenne i helvete? Man legger selvfølgelig merke til sånn som det , men folk later som de ikke legger merke til det på trass.

Anonymkode: 1b902...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slutt å tro at ALT er en krenkelse, slutt å vær så hårsår, slutt å ta deg selv så høytidelig

Anonymkode: b6ff2...7f9

Slutt å tro at du skjønner hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Greia er at minoritetene som ikke står for det samme som aktivistene ,bryr seg ikke om aktivistene. De bryr seg så lite at de gidder ikke å uttale seg. Mange mennesker av minoriteter blir like utsatt for dette med å være politisk korrekt hele tiden som majoriteten. De bør ikke assosieres av den grunn, men nå i det siste er det faktisk flere som har begynt å si ifra. Det blir for dumt og for sort/hvitt å tro at f.eks alle mørkhudede er enige med hverandre i hva som er rasisme og ikke. Så du ikke at det var flere i dronning Elizabeth sin begravelse som hadde masse gode ord på hjertet,mens andre gikk ut i media og ba henne brenne i helvete? Man legger selvfølgelig merke til sånn som det , men folk later som de ikke legger merke til det på trass.

Ok, da er tydeligvis ikke den uretten de blir utsatt for ille nok til at de føler for å gjøre noe med det da.

Om noen går ut i offentlig og forsøker å si noe på mine vegne som jeg ikke står for så sier jo jeg selvfølgelig i mot det. Hvis ikke så gir jeg de facto en stilltiende aksept. 

Jeg som mann må "akseptere" at kvinner kan være redd meg pga. opplevelser med andre menn, f.eks. måtte vente så hun kommer seg 500m foran meg om jeg møter en kvinne ute i høstmørket. Om sjefen min driter seg ut offentlig med noe megarasistiske uttalelser, så blir jeg en av de som jobber i "den jævla rasistbedriften". Så fordommer og urettferdige assosiasjoner er da noe samfunnet langt på vei allerede aksepterer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok, da er tydeligvis ikke den uretten de blir utsatt for ille nok til at de føler for å gjøre noe med det da.

Om noen går ut i offentlig og forsøker å si noe på mine vegne som jeg ikke står for så sier jo jeg selvfølgelig i mot det. Hvis ikke så gir jeg de facto en stilltiende aksept. 

Jeg som mann må "akseptere" at kvinner kan være redd meg pga. opplevelser med andre menn, f.eks. måtte vente så hun kommer seg 500m foran meg om jeg møter en kvinne ute i høstmørket. Om sjefen min driter seg ut offentlig med noe megarasistiske uttalelser, så blir jeg en av de som jobber i "den jævla rasistbedriften". Så fordommer og urettferdige assosiasjoner er da noe samfunnet langt på vei allerede aksepterer.

Du har visst ikke lagt merke til minoriteter som har begynt å si ifra da. Det er nesten verre for dem, siden aktivistene da vil påstå at de går i mot sine egne. Noe som ikke stemmer siden det er sånn at ingen mennesker representerer noen annen enn seg selv, ingen representerer en hel gruppe mennesker, noe det burde være unødvendig å informere om. Tror du at fattig folk i India som dør på gata av sult og sykdom bastant mener at en dverg i rings of power (eller hva serien heter) skal spilles av en mørk kvinne? Tror du virkelig de bryr seg i det hele tatt? For ikke å snakke om skeive,der det har vært diskriminering og uenigheter mellom dem bestandig. Det eneste alle er enige om er at generalisering er idiotisk, siden det alltid vil være mange som ikke kjenner seg igjen i generaliseringen. Det gjelder tydeligvis deg som mann også, som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Vaffelhunden said:

Vil at alle skal lese denne saken:

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/a7nmzE/22-aaring-doemt-for-hatefulle-ytringer-mot-transperson

Den er et godt eksempel på at det skal veldig lite til å få fengselsstraff.

De kommer bare til å gjøre det lettere og lettere å fengsle folk.

Man trenger å kunne sette foten ned for folk som ikke kan å oppføre seg. En helt korrekt dom.

I et samfunn hvor man tillates å demhumanisere andre senkes også terskelen for vold vold mot de det gjelder. Noe statistikker som transpersoner befinner seg på også viser.

Anonymkode: 68b40...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er jo ikke så enkelt. Det skal mye til for å begå et lovbrudd. Føler man på frykt for å ytre seg og få bot, er man enten et av disse rasshølene som kommer med hat, eller man er for hårsår eller har ikke lest seg opp på hva man faktisk får dom for i Norge, som for eksempel hvis man kaller noen en motbydelig kakerlakk eller på andre måter kommer med åpenbar hets.

Anonymkode: 4472f...932

Å kalle noen for en "motbydelig kakerlakk" tenker jeg at får være innafor. 

Anonymkode: d6311...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du har visst ikke lagt merke til minoriteter som har begynt å si ifra da. Det er nesten verre for dem, siden aktivistene da vil påstå at de går i mot sine egne. Noe som ikke stemmer siden det er sånn at ingen mennesker representerer noen annen enn seg selv, ingen representerer en hel gruppe mennesker, noe det burde være unødvendig å informere om. Tror du at fattig folk i India som dør på gata av sult og sykdom bastant mener at en dverg i rings of power (eller hva serien heter) skal spilles av en mørk kvinne? Tror du virkelig de bryr seg i det hele tatt? For ikke å snakke om skeive,der det har vært diskriminering og uenigheter mellom dem bestandig. Det eneste alle er enige om er at generalisering er idiotisk, siden det alltid vil være mange som ikke kjenner seg igjen i generaliseringen. Det gjelder tydeligvis deg som mann også, som du beskriver.

Hvilke minoriteter er det du snakker om?, eller mener du mindretall?.

Anonymkode: 6da78...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2022 den 14.07):

Sier man at politikken til MDG er idiotisk og lite gjennomtenkt så er jaggu det også en hatefull ytring..

Nå får du jaggu gi deg    :fnise:

Anonymkode: 8385d...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ikke når loen blir dømt for å bruke ordet neger uten noe ufint foran, det er ikke pent, men syns ikke det er hatefulle, jfr Hulsker-saken

Anonymkode: f6406...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...