Gå til innhold

Kan det være tegn fra avdød?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har den avdøde noe uoppgjort? Da kan han vel gå rundt. Først når han klarer å løse problemet i hodet sitt, evt får hjelp, kan han klare å gå videre

Anonymkode: 6ba6e...190

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS: Du startet denne tråden på et diskusjonsforum. Er det eneste akseptable svaret på spørsmålet ditt "ja"?

Anonymkode: cc2e6...6bc

Hvis du leser hva jeg skriver, så hadde jeg et spesifikt spørsmål som jeg gjerne ønsker svar på.

Det gir så lite mening å skrive at "nei, jeg tror ikke på spøkelser, og det er IKKE det som er grunnen osv, osv". Det er ingen som kan vite det med sikkerhet heller, så det gir så lite i en diskusjon og bare tar opp unødvendig plass i en tråd. Har sett det så mange ganger før, og det ødelegger gang på gang tråder hvor folk har mulighet til å dele sine opplevelser og tro.

Spørsmålet mitt er som sagt ikke om det finnes spøkelser eller ikke.

Anonymkode: 5eb1a...516

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den avdøde noe uoppgjort? Da kan han vel gå rundt. Først når han klarer å løse problemet i hodet sitt, evt får hjelp, kan han klare å gå videre

Kan det være at han trenger hjelp til å slutte og røyke?

Anonymkode: cb55e...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker om det skulle være en grunn til at vedkommende kom på besøk til deg? Kan du tenke deg å finne ut om vedkommende har ønsker om å dra "tilbake til lyset"? Mener selv at det er synd med ånder som fortsatt er blant levende uansett om det er familiemedlem.

Anonymkode: 03d7e...f9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at han trenger hjelp til å slutte og røyke?

Anonymkode: cb55e...f9c

Mange komikere her i kveld

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være et tegn. Mange har opplevd mye rart som ikke kan forklares, selv av de som tror de har svaret på alt. Det er mye mellom himmel og jord. Jeg tror på energier og at vi blir født på nytt, reinkarnasjon. Mange tror også at sjelen blir igjen før den går videre, så man vet aldri. Det er ikke normalt å lukte røyk hvis det ikke er noen som røyker hos dere nei. Det er interessant tema da❤️

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dødsfallet kom ganske brått, så det er ikke utenkelig.

Vi sto hverandre også svært nært, og vedkommende har alltid vært der og støttet meg når det var noe. Det rare var også at alt dette skjedde etter at jeg hadde en diskusjon med kjæresten og som gjorde meg opprørt.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til. Tenker også på hvorfor det var akkurat karaokemaskinen som startet av seg selv tre ganger. På den sitter det også en mikrofon. TS.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

En ting til. Tenker også på hvorfor det var akkurat karaokemaskinen som startet av seg selv tre ganger. På den sitter det også en mikrofon. TS.

Hadde personen god sangstemme?

Anonymkode: 24988...0e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å tro på sånt men har mistet troen og forklarer det med tilfeldigheter. Røyklukt kan sive langt bare noen går forbi og man kan også lukte minner selvom lukten ikke egentlig er der. 

Anonymkode: f8f30...fcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mange komikere her i kveld

Prøv å se det humoristiske i det, ikke noe gale i litt godmodig humor.

Med tanke på røyklukten, så har jeg opplevd noe lignende. Bodde et sted der jeg stadig kjente lukt av sigaretter/røyk, uten at noen i huset forårsaket det. Aner ikke hva dette kom av, stusset ofte over det. Bodde i enebolig, så det var ikke lukt som stammer fra folk som bor i oppgang eller lignende.

Har aldri kjent det senere på andre steder jeg har bodd.

Du kjenner på et savn etter den som er borte, og da har du dette håpet. Ingen av oss her inne aner jo hva som skjer etter at noen dør, så du vil ikke kunne få noe svar på dette. At det finnes saker og ting som intet menneske er i stand til å forklare, det er uten tvil, men ofte finner man naturlige forklaringer på diverse fenomener. Ellers er det ikke annet å gjøre enn å slå seg til ro med tingenes tilstand.

Anonymkode: 80bee...7c8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter moren min døde så gikk jeg ut i stuen min og kjente parfymen hennes så sterkt at jeg faktisk sa "Mamma?" høyt. 

Kan hende du fikk et tegn på en måte hvor den avdøde var sikker på at du ville gjenkjenne han/henne?

Anonymkode: 1d883...fbb

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det dummeste jeg kunne gjøre var å skrive om et sånt tema her på KG. Tydeligvis fjortiser som svarer, og som enda ikke har lært seg å lese.

Dessverre er det en del idioter inne på dette forumet. Enten man tror på "spøkelser" eller ei, det er veldig unødvendig å skrive ufine drittsvar til deg ts. 

Anonymkode: b8cbc...530

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan slite med å “gå over” på andre siden om de dør på en traumatisk. Det er ikke alle som vet at vi hr en sjel som lever videre, og da kan de bli forvirret og ikke skjønne at de er døde og at det er meningen at de skal videre. 

Men siden det skjer så lang tid etterpå, er personen nok bare innom for å si hei. Tiden fungerer ikke slik som den gjør her for oss når vi reiser videre, så det er faktisk ofte at det tar litt tid før de stikker innom. ❤️

Når det gjelder skeptikerne her inne, så ville jeg bare ignorert det. Vi kan tross alt ikke klandre dem, jeg trodde heller ikke på slikt før jeg opplevde ting selv. Det er vanskelig for folk å lære om man ikke får bevis. Trist at så mange går rundt og ikke vet at vi alle har en sjel egentlig, men mange vil snu når de trolig én dag får enda klarere tegn enn det du har fått nå. 😊

Anonymkode: e8f5a...f09

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen kan slite med å “gå over” på andre siden om de dør på en traumatisk. Det er ikke alle som vet at vi hr en sjel som lever videre, og da kan de bli forvirret og ikke skjønne at de er døde og at det er meningen at de skal videre. 

Men siden det skjer så lang tid etterpå, er personen nok bare innom for å si hei. Tiden fungerer ikke slik som den gjør her for oss når vi reiser videre, så det er faktisk ofte at det tar litt tid før de stikker innom. ❤️

Når det gjelder skeptikerne her inne, så ville jeg bare ignorert det. Vi kan tross alt ikke klandre dem, jeg trodde heller ikke på slikt før jeg opplevde ting selv. Det er vanskelig for folk å lære om man ikke får bevis. Trist at så mange går rundt og ikke vet at vi alle har en sjel egentlig, men mange vil snu når de trolig én dag får enda klarere tegn enn det du har fått nå. 😊

Anonymkode: e8f5a...f09

Har du dødd selv? Og hvordan dør man på en traumatisk? Jeg har rødt hår, da har jeg vel ingen sjel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du dødd selv? Og hvordan dør man på en traumatisk? Jeg har rødt hår, da har jeg vel ingen sjel?

Du har ingen sjel, nei. I likhet med alle oss andre.

Anonymkode: f6aad...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Du har ingen sjel, nei. I likhet med alle oss andre.

Anonymkode: f6aad...5c3

Farsken da. I døden er vel eneste gangen jeg kunne turt å prøvd meg på litt karaoke. Er svært sjenert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg pleide å tro på sånt men har mistet troen og forklarer det med tilfeldigheter. Røyklukt kan sive langt bare noen går forbi og man kan også lukte minner selvom lukten ikke egentlig er der. 

Anonymkode: f8f30...fcb

Om det hadde vært en lukt som egentlig ikke var der, så burde jeg kjenne den overalt og ikke i kun et rom. Kjenner ikke lukten andre steder. Forbinder heller ikke den personen som døde med sigarettrøyk da vedkommende sluttet å røyke flere år før dødsfallet. Derfor jeg lurte på om evt avdød kan gi tegn på den måten. Røyket ganske mye før i tiden, men er ikke røyklukt som stikker seg ut som minner fra den tiden heller.

Vi bor såppas landlig til at her er det ingen som går forbi. Kjenner lukten nå i skrivende stund også i dette rommet. Kunne jo selvfølgelig vært en creepy person som snek utenfor hudveggen her, så gikk ut og sjekket for sikkerhetsskyld, men her er det ingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...