AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Har fått et utslett eller bitt på låret, har også litt mindre av samme type på armen og brystet. De står bittelitt opp fra huden men ikke mye. Jeg drømte for noen dager siden at det kom masse fuglelopper inn på soverommet mitt og bet meg på bena og lårene og etterpå fikk jeg altså disse bittene eller utslettet! Noen som vet hva det kan være? Og hvordan kan jeg få de fort bort? Ser ut som kviser og urenheter nesten 😕 Klør ikke. Kan det være bitt eller reaksjon på parfymert dusjsåpe? Byttet nylig dusjsåpe også. Håper ikke det er permanente cherry anginomer! (Prøvde å google red spots skin) I så tilfelle fungerer laser for å få det vekk? Anonymkode: ffb10...d32 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 Kan være. Bor du i loftsleilighet eller nære tak? Fuglereir i nærheten? Er nok med måkeskitt som ikke blir fjerna for å få ulumskheter… Anonymkode: 0aa1b...0fe
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan være. Bor du i loftsleilighet eller nære tak? Fuglereir i nærheten? Er nok med måkeskitt som ikke blir fjerna for å få ulumskheter… Anonymkode: 0aa1b...0fe Nei jeg bor i en blokkleilighet og aldri hatt problem med fuglelopper før og har ikke sett noen heller. Gått gjennom senga med lommelykt 😅 Anonymkode: ffb10...d32
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 Fuglelopper vises ikke. En misledende betegnelse da de er halvparten av størrelsen på dette punktumet. En mer riktig betegnelse er fuglelus. Men de klør når de stikker og kan krype på deg og kan klø noe helt intenst. Anonymkode: 0aa1b...0fe 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #7 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fuglelopper vises ikke. En misledende betegnelse da de er halvparten av størrelsen på dette punktumet. En mer riktig betegnelse er fuglelus. Men de klør når de stikker og kan krype på deg og kan klø noe helt intenst. Anonymkode: 0aa1b...0fe Okei. Prikkene jeg har fått klør ikke, men i dag har de utvidet seg og flatet litt ut. Anonymkode: ffb10...d32
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #8 Skrevet 12. oktober 2022 De bittene/stikkene jeg har fått av fuglelopper, er en del større enn de prikkene du har. Det kan jo være at vi reagerer forskjellig, men jeg tviler på at det er det. Det er vel heller ikke nå på høsten de biter verst? Anonymkode: e1436...633
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #9 Skrevet 12. oktober 2022 Mulig det er skabb på et tidlig stadium, mener at det ser sånn ut i starten. Hvis det utvikler seg og begynner å klø, så er det greit å få kjøpt kur, for skabb er visst supersmittsomt. Anonymkode: 19f33...70c
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #10 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): De bittene/stikkene jeg har fått av fuglelopper, er en del større enn de prikkene du har. Det kan jo være at vi reagerer forskjellig, men jeg tviler på at det er det. Det er vel heller ikke nå på høsten de biter verst? Anonymkode: e1436...633 De biter når de leter etter ny vert etter at fuglene har forlatt redet så det kommer an på når fuglene har forlatt redet. Her forlot noen fugler et rede for tre uker siden. Anonymkode: 0aa1b...0fe
Eryn Skrevet 12. oktober 2022 #11 Skrevet 12. oktober 2022 (endret) Det kan også se ut som bitt fra veggdyr.. Men de har jeg hørt klør mye. Du kan for sikkerhets skyld sjekke i senga under madrassen/langs sengekanten etc. etter sort avføring eller om du kan se noen veggdyr. Vanlig at de smitter fra en leilighet til en annen i blokk. Endret 12. oktober 2022 av Eryn
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #12 Skrevet 12. oktober 2022 Loppebitt klør noe inn i h... Så så er nok ikke det. Anonymkode: 48ec8...a4d 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #13 Skrevet 13. oktober 2022 Har ikke fått flere merker, burde ha fått fler bitt hver natt om det var veggdyr? Anonymkode: ffb10...d32
abelone1981 Skrevet 11. januar 2023 #14 Skrevet 11. januar 2023 Hei. Fant du noen gang ut hva prikkene var? Har liknende i hus nå,og finner ikke ut av hva det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå