Gå til innhold

Når er det rimelig å spørre hva han tenker om oss uten å skremme han vekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke dårlig tid med å rushe inn i noe forhold og vil ikke gi inntrykk av det men liker å vite hvor vi står og hva han tenker. Har møtt en mann fire ganger og hatt sex en gang. Etter sexen har jeg blitt mer usikker på han fordi han gir meg ingen komplimenter eller søte meldinger og har aldri sagt noe om at han liker meg eller noen av egenskapene mine. Jeg er veldig verbal og har sagt at jeg tror jeg kan få følelser for han etterhvert og det svarte han ikke direkte på, han bare strøk meg i håret og sa "mhm". Hvor lenge bør man ha datet for å ta praten om hva han syns og føler om meg og hva han ser for seg med oss? Syns fire dates er for tidlig men så hadde vi sex da så det teller på en måte som fem dates til for meg. 

Hva er det rimelig å spørre han om? Hva han ser i meg og hva han liker med meg og høre om han sier noe annet enn overfladiske ting? Eller hva han ser for seg med oss og følelser? Som sagt syns jeg fire dates er litt tidlig for å ta følelsespraten men jeg kunne virkelig trengt en bekreftelse på at han hvertfall liker meg så jeg kan føle meg tryggere på at han vil fortsette å treffes en stund til og ikke bare ghoster meg etter vi har sex en gang til om dere skjønner!

Anonymkode: 394ca...b49

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør ham rett ut. Ikke fisk. Si du er interessert i ham og har lyst å bli bedre kjent med ham. Spør han hva han tenker og si at dersom det bare er sex for ham så tenker du at dere avslutter. Ingen vits i å investere i noe den andre tenker noe helt annet om. Da blir du bare forelsket og såret.

Anonymkode: d22d0...10e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spør ham rett ut. Ikke fisk. Si du er interessert i ham og har lyst å bli bedre kjent med ham. Spør han hva han tenker og si at dersom det bare er sex for ham så tenker du at dere avslutter. Ingen vits i å investere i noe den andre tenker noe helt annet om. Da blir du bare forelsket og såret.

Kan jeg si at jeg har blitt veldig såret før og fortjener ærlighet eller blir det sutrete? Jeg sørget mange år pga eksen og gikk gjennom en depresjon. Vil ikke utdype det til han men liksom få frem at jeg ikke fortjener å bli spilt med noe mere for jeg vil bare ha det bra nå. Er det dum ide? Teit å vise sårbarhet så tidlig? Erfaringsmessig pleier menn å like meg best når jeg oppfører meg selvstendig og uavhengig av dem men jeg er ute etter noe seriøs nå på sikt og vil ikke date uten seriøs hensikt  

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kan jeg si at jeg har blitt veldig såret før og fortjener ærlighet eller blir det sutrete? Jeg sørget mange år pga eksen og gikk gjennom en depresjon. Vil ikke utdype det til han men liksom få frem at jeg ikke fortjener å bli spilt med noe mere for jeg vil bare ha det bra nå. Er det dum ide? Teit å vise sårbarhet så tidlig? Erfaringsmessig pleier menn å like meg best når jeg oppfører meg selvstendig og uavhengig av dem men jeg er ute etter noe seriøs nå på sikt og vil ikke date uten seriøs hensikt  

Ja, det synes jeg er en dum idé. Gjør som ABen du siterer sier! 

Anonymkode: 29c25...5cb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Si at du er blitt lekt med før, eller at folk har løyet om det før, og at du ønsker et ærlig svar :) Da blir det mindre sårbart for deg. Lykke til! Fortsetter det å være vinglete langt inn i datene selv om han har sagt det er genuint, så si hva du trenger og får du ikke det, så avslutt. Den usikre perioden kommer ingen seg unna, men vil ikke den andre trygge på din måte, kommer du alltid til å føle deg usikker og det er ikke verdt det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det synes jeg er en dum idé. Gjør som ABen du siterer sier! 

Anonymkode: 29c25...5cb

Ok takk for innspill! For å være ærlig så vet jeg ikke 100% om jeg er interessert i han men jeg ønsker å fortsette å møtes for å finne ut om det kan vokse noe følelser og fellesskap og da trenger jeg å føle meg mindre usikker på han. Så jeg vil ikke gi han inntrykk av at jeg nesten spør om vi skal bli kjærester heller for jeg er langt fra der men en bekreftelse på at han ikke er åpen for å date andre og liker meg godt nok til å utforske videre det hadde vært fint. 

Kan jeg si at jeg syns det hadde vært fint å prate litt oftere på telefonen og meldinger også eller er fremstår det som klengete og kravstort? Vi meldes en til to ganger i uken bare og har møttes hver 7-10 dag i tre fire uker totalt fire dates. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

en bekreftelse på at han ikke er åpen for å date andre og liker meg godt nok til å utforske videre det hadde vært fint. 

Ts igjen, mener en bekreftelse på at han liker meg på den rette måten og ikke bare for sex. Han har sagt før at han ønsker seg et forhold men aldri sagt noe om at jeg er en kandidat til det eller bare noen han leker med i mellomtiden! 

Skrevet

Jeg er i nesten samme situasjon selv. Lite verbal type som gir lite bekreftelse og viser lite følelser. Men vi har datet en god del lengre da. Jeg har egentlig tatt et lite oppgjør med meg selv og hva jeg trenger i en partner for å trives. ...Og jeg har konkludert med at jeg bare vil mistrives og føle meg utrygg med en fyr som ikke er i stand til å si noe om hva han føler for meg eller setter pris på ved meg. Derfor kommer jeg ikke til å mase eller snoke eller pushe på noenting. Jeg vil bli kjent med hans ekte jeg. Selv om det gjør meg utrygg å ikke vite hva han tenker om meg  så kjennes det allikevel trygt ut at jaja, da blir jeg iallefall kjent med hans naturlige selv, og kan finne ut om vi er en god match eller ikke sånn sett.

Har gitt han noen små hint her og der og sagt fine ting til han. Han vet jeg liker han. Og han burde vite at jeg er litt usikker på han. Har fortsatt ikke fått den tryggheten og responsen jeg ønsker, så tenker nok det er greiest å avslutte relasjonen...

Jeg har med årene fått nok selvrespekt til at jeg ikke lengre gidder å fremstå needy eller bekreftelsesyk, og jeg tåler å ha sex med menn som kanskje ikke føler jeg er "the one". Jeg vil jo gjerne ha sex jeg også får å teste ut om sexen er bra eller ikke. :p

det jeg lurer på i ditt tilfelle er: gidder du å fortsette å date en fyr som ikke klarer å formidle sine kjærlige følelser for deg? Og kanskje burde du ikke ha sex med han mer hvis du er redd for å bli ghosta? 

Anonymkode: fd616...ccf

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok takk for innspill! For å være ærlig så vet jeg ikke 100% om jeg er interessert i han men jeg ønsker å fortsette å møtes for å finne ut om det kan vokse noe følelser og fellesskap og da trenger jeg å føle meg mindre usikker på han. Så jeg vil ikke gi han inntrykk av at jeg nesten spør om vi skal bli kjærester heller for jeg er langt fra der men en bekreftelse på at han ikke er åpen for å date andre og liker meg godt nok til å utforske videre det hadde vært fint. 

Kan jeg si at jeg syns det hadde vært fint å prate litt oftere på telefonen og meldinger også eller er fremstår det som klengete og kravstort? Vi meldes en til to ganger i uken bare og har møttes hver 7-10 dag i tre fire uker totalt fire dates. 

Jeg tenker at du er en person som er lett å utnytte. Unnskyld at jeg sier det, og mener ikke nødvendigvis at han her gjør det. Grunnen til at jeg sier det, er at jeg ser at du er veldig usikker på hva du kan si og gjøre. Og den usikkerheten gjør at det er lett å tråkke over dine grenser. Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, og har mange års erfaring med dette😅 Men har endelig lært. 

Du må få være deg selv. Og du må kunne si akkurat hva du føler og tenker på en fin måte, uten at det skal være noe galt i det. Hvis noen blir sure for det, så er det faktisk de som har et problem. Du kan fint spørre hvordan det går med datingen underveis. Man har ingen garantier, men åpen kommunikasjon er det beste. Og er han grei, så forstår han også dette. Han bør også hjelpe og trygge deg dersom det er en mann som liker deg og vil deg vel. 

Ikke vær redd for å gi beskjed og vis hvem du er. Jeg lover, hvis du ikke gjør det, er det du som på sikt vil lide for det. Ønsker deg masse lykke til. 

Anonymkode: fd55e...1f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tenker at du er en person som er lett å utnytte. Unnskyld at jeg sier det, og mener ikke nødvendigvis at han her gjør det. Grunnen til at jeg sier det, er at jeg ser at du er veldig usikker på hva du kan si og gjøre. Og den usikkerheten gjør at det er lett å tråkke over dine grenser. Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, og har mange års erfaring med dette😅 Men har endelig lært. 

Du må få være deg selv. Og du må kunne si akkurat hva du føler og tenker på en fin måte, uten at det skal være noe galt i det. Hvis noen blir sure for det, så er det faktisk de som har et problem. Du kan fint spørre hvordan det går med datingen underveis. Man har ingen garantier, men åpen kommunikasjon er det beste. Og er han grei, så forstår han også dette. Han bør også hjelpe og trygge deg dersom det er en mann som liker deg og vil deg vel. 

Ikke vær redd for å gi beskjed og vis hvem du er. Jeg lover, hvis du ikke gjør det, er det du som på sikt vil lide for det. Ønsker deg masse lykke til. 

Ja det er dette som må til tørre å si i fra og ikke vær så redd for hva han syns. Du må tenke på deg selv og hva du trenger og det har du skrevet oppi her. Det er det du også må formidle til han. 
Spør hva han tenker om dere. Si også at heller ikke du er sikker på om han er din type men ønsker å utforske det videre og trenger å føle seg trygg på den andre. Så eksklusiv dating er en god start syns jeg . Lykke til.

Anonymkode: 89b7f...e9a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Herregud for et mas

Anonymkode: 40096...733

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette 👆

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du har rett i at jeg nok er en sånn person. Takk for gode ord og bevisstgjøring!

Jeg gjetter at han kommer til å trekke seg unna når jeg tar den praten men det er nok bare bra for da er han jo ikke ordentlig interessert i meg uansett om han blir skremt av det og jeg skal prøve å tenke mer på egne grenser og behov enn å fore egoet hans og la meg 'string along' på hans greie 

Skrevet

En mann spurte meg på date 5, etter at vi hadde hatt sex på date 4: "Du, er vi enige om at vi begge ønsker å se hvordan dette går? for i tilfelle tenkte jeg å slette meg fra datingappen." Det syns jeg var veldig hyggelig. Han var tydelig på hva han ville, uten å forvente for mye. Det hadde vært for tidlig om han hadde snakket om å være kjærester. Fint sted å starte tenker jeg.🙂 "Vi ser hvordan dette går, men dater ikke andre."

Anonymkode: 04e9b...4cb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En mann spurte meg på date 5, etter at vi hadde hatt sex på date 4: "Du, er vi enige om at vi begge ønsker å se hvordan dette går? for i tilfelle tenkte jeg å slette meg fra datingappen." Det syns jeg var  kan veldig hyggelig. Han var tydelig på hva han ville, uten å forvente for mye. Det hadde vært for tidlig om han hadde snakket om å være kjærester. Fint sted å starte tenker jeg.🙂 "Vi ser hvordan dette går, men dater ikke andre."

Men hvordan jeg stole på at han også sletter appen? En player vil sikkert si seg enig uten å følge opp handlingen. Kan jeg på noen måte be om å få se om han skriver med andre?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvordan jeg stole på at han også sletter appen? En player vil sikkert si seg enig uten å følge opp handlingen. Kan jeg på noen måte be om å få se om han skriver med andre?

Nei, du kan ikke be om å få se om han skriver med andre. 
Du må velge å stole på noen, hvis ikke kan du like godt være alene. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det burde du ikke gjøre, tenker jeg. Du må nesten jobbe med å vise folk tillitt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis du har så store problemer med å stole på andre så bør du jobbe med det før du vurderer å gå inn i et forhold. Har du mye erfaring med at du pleier havne borti den type menn så er det noe som gjør at du velger dem, ubevisst. Da sannsynligvis bunnet i hvordan du er vant å få kjærlighet som barn. det er i tilfelle et mønster du må bli bevisst for å klare å bryte. Kontakt terapeut/psykolog og få hjelp. Evt kan du google Kjærlighetsmønster.

• Liker 2
Skrevet
FrøkenFri skrev (20 minutter siden):

Nei, du kan ikke be om å få se om han skriver med andre. 
Du må velge å stole på noen, hvis ikke kan du like godt være alene. 

Da heller jeg nesten men bare nesten for det siste! Har blitt bedratt før av sambo som skrev med flere damer hver dag med meg i andre enden av sofaen. Flere trodde de var kjæresten hans! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det burde du ikke gjøre, tenker jeg. Du må nesten jobbe med å vise folk tillitt.

Har jobbet med det og stoler generelt på stabile menn som får meg trygg og ikke usikker men syns også at menn som oppfører seg spesielt må vise meg grunn til å stole på de. Er ikke det bare rimelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...