Gå til innhold

Når slutter dere å gi julegaver til tanteunger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når slutter dere å gi julegaver til tanteunger? Prøver å slutte å gi etter at de er konfirmerte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har såpass små nieser og nevøer enda, eldstemann er 10. Men jeg tror nok at vi også kommer til å slutte med dette når de blir konfirmert. Eller når de blir 18. Har ikke egentlig tatt stilling til det enda, men tror nok sjansen for at vi slutter når de er blitt konfirmert er størst. Det blir jo bare flere og flere nieser og nevøer etterhvert!

Skrevet

I min familie bare kuttet vi ut etter at alle hadde snakket sammen. For vi nærmer oss snart 30 barnebarn av farmor.

Skrevet

I vår familie har vi sluttet med tantepresanger når vi har blitt konfirmert. I praksis ble det sånn at jeg fikk til min bror var konfirmert (tre år elder). Syns det var helt greit, da var jeg lei av klær fra min tante som jeg aldri likte...

Skrevet (endret)

Vi fikk ut det året vi fylte 18. Onkel og tante var helt imot at vi skulle slutte, men vi var dritt lei av å få tennissokker og annet rask til jul. Kan ikke gi gaver evig til storfamilien heller. Og nå har de jo svigersønner og døtre og barnebarn og tenke på, så er nok glad de slipper å gi til sine nieser og nevøer nå.

Endret av Melk
Skrevet

I min familie tok det også slutt da vi ble konfirmert, fra de aller fleste, men noen (bl.a nærmeste nabo til mine foreldre) får jeg fortsatt julegave av, 12 år senere.

Skrevet

Har ikke så innmari mange, så vi kommer til å gi til vi ikke gidder mer.

Skrevet

I vår familie slutter vi når barna fyller 18. Kunne godt ha sluttet rundt konfirmasjonsalder, men ettersom min søster (som har de eldste barna) aldri kom med forslaget, ble det til at vi holdt det gående til ungene hennes ble 18.

Skrevet

Aldri. Klart mine tantebarn får gaver av meg. (Eldstemann er 20 år.)

Men den dagen de selv får barn - så blir det kanskje barna deres som får noe.

Skrevet

Vi har så liten familie at det hadde vært utenkelig å ikke gi niesene eller nevøene sine noe, spesielt på farsiden.

Men mine mors søstre er så gamle nå så de bestemte seg for å ikke gi noe til oss barna i år. Det er i grunn helt greit. Men det betyr i allefall at eldstemann i familien fikk gaver av dem helt til hun var 30 år :)

Skrevet

I vår familie diskuteres dette hvert år, og de kommer liksom ikke fram til noe. Jeg er 25 nå, og fikk i alle fall gaver forrige jul...

Skrevet
Når slutter dere å gi julegaver til tanteunger? Prøver å slutte å gi etter at de er konfirmerte.

Slutter man med det?

Skrevet
Slutter man med det?

Ta min familie som et eksempel:

Mine 6 fettere og kusiner er nå voksne og har egne barn. Vi ser dem kanskje en-to ganger i året.

Selv har jeg giftet meg, og kommer etterhvert til å få kanskej to barn. Det samme gjelder søsteren min.

Mine foreldre synes da det er naturlig å ikke lenger gi gaver til sin nevøer på 38 og 35 år, og heller gi til sine svigersønner og barnebarn.

Skrevet

I vår familie trur eg ikkje vi kjem til å slutte med det.

Litt fordi vi e en liten familie, har kun 4 søskenbarn.. så da blir

ikkje det so veldig store utlegg for mamma og pappa:)

Men hadde vi vært en stoooor familie hadde vi nok ikkje kjøpt til alle..

Skrevet
Når slutter dere å gi julegaver til tanteunger?

når jeg dør.............

Skrevet

Jeg fortsetter å gi så lenge jeg har råd til det! Er glad i tanteungene mine og syns de fortjener en gave til jul!

Skrevet

Hos oss har det vært vanlig å slutte å gi til tantebarn når de blir konfimert

Skrevet

Jeg har kun 2 onkler og den ene sluttet å gi når vi ble konfirmert den andre sluttet når jeg var godt over 20.

Når det gjelder å slutte å gi til mien egne tantebarn, så skal jeg ikke slutte å gi nevøen min gave neste år bare fordi han er konfirmant. Tror at hvis jeg slutter noen gang så henger det sammen med at de er voksne og jeg er gammel :)

Skrevet

Jeg fortsetter vel så lenge jeg kan tenker jeg. Jeg har ikke så mange nieser og nevøer at det blir noe stort problem å kjøpe gaver til alle.

Skrevet

Jeg har såpass god kontakt med mine søstres barn og søstrene mine at jeg tror ikke jeg kommer til å slutte å gi til tantebarna mine i det hele tatt.

Mine tanter sluttet å gi til meg da jeg ble konfirmert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...