Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
jeg er kjæreste med en mann som jeg har truffet i ca fire år. Vi er godt over førti med brudd bak oss. Vi bor ikke sammen og møtes 3-4 ganger i uken. Vi har lidenskap og passion. Vi matcher veldig bra i senga. Men utenfor senga er det krevende. Han liker ikke å snakke om dype følelser eller triste ting vi har opplevd i livet. Jeg er svært følsom og liker å snakke om hvordan jeg har det, om forholdet osv. Jeg viser også mye følelser, men han blir så sliten av det. Han vil ha et lyst og lett forhold hvor vi finner på ting og snakker om morsomme og tema som er spennende. Jeg har behov for mye Kos og klemming utenfor senga. Han har hatt et hardt og krevde liv og jeg trodde derfor han trengte mye kjærlighet. Jeg har behov for å trøste han. Han er litt deppa og utbrent i jobben. Har dere tips på Hvordan jeg kan løse dette? Jeg har hatt så lite kjærlighet i tidligere forhold og derfor ønsker jeg en kjærlig partner.  Han ønsker ikke å grave seg ned i dype emosjonelle ting. Han skal gå til psykolog nå og håper det vil hjelpe. Men hvordan kan jeg opptre slik at han ikke blir lei og nedfor? 

Anonymkode: 4f409...a53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har helt ulike behov. Det vil ikke være naturlig å forvente at han skal bli som deg eller omvendt. Da koker det ned til om du er kan slå deg til ro med hvordan han er. 

Det er voldsomt krevende å bli møtt med de kravene du har når man ikke er skrudd sammen på samme måte (jeg er nok litt som ham og jeg kan ikke få sagt hvor invaderende det er). Akkurat som det er voldsomt krevende for deg at han ikke er så kjærlig som du har behov for. 

Anonymkode: ffc91...a96

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar:) Jeg elsker han veldig mye og derfor ønsker jeg å finne ut av det. Han er en veldig god og følsom elsker. Jeg tror depresjon og utbrenthet spiller inn. Jeg er veldig følsom fordi jeg fikk så lite kjærlighet tidligere. I tillegg er jeg svært empatisk og omsorgsfull. Jeg må bare finne en måte å kommunisere på slik at han ikke blir drittlei. Jeg spør han mange spørsmål om alt fra himmel og jord og det blir han sliten av. Hvordan skal jeg skifte fokus? Han er også svært lei seg for bruddet. Handler om at han ser ungene så lite. Hvordan løfte dagen hans? 

Anonymkode: 4f409...a53

Skrevet

Så bra at han skal i terapi. Husk at dere er forskjellige, og respektere at han ikke vil bruke deg som "psykolog", men heller ha deg som en plass han kan senke skuldrene og bare ha det godt uten å grave seg ned i fortiden.

Anonymkode: e24f8...da8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...