Gå til innhold

Er det farlig å skatte for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så farlig? Man vil jo få igjen i slutten av året om en betaler for mye og restskatt hvis det er for lite vel?

Anonymkode: 04dcb...d72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får 2% renter så sparekonto, så jeg foretrekker betale akkurat passe skatt, og sette inn resten så jeg tjener på rentene.

Anonymkode: 7412b...cd1

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, da får du igjen. Men de pengene kunne jo blitt satt til fond eller noe istede. 

Anonymkode: 41e54...68f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det så farlig? Man vil jo få igjen i slutten av året om en betaler for mye og restskatt hvis det er for lite vel?

Man får ikke igjen skatten på slutten av året, men evnt etter skatteberegningen er foretatt året etter. Men farlig? Really?

Anonymkode: 0b35b...d6b

• Liker 3
Skrevet

Farlig? 
Nei, jeg skatter 25.000 ekstra i året kun for å få en god sum til ferien. 
skatter jeg akkurat vil pengene gå i dragsuget

Anonymkode: cb589...11d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man får ikke igjen skatten på slutten av året, men evnt etter skatteberegningen er foretatt året etter. Men farlig? Really?

Man får igjen jo hvis en skatter mer enn en skal!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man får igjen jo hvis en skatter mer enn en skal!

Ikke på slutten av året som var din påstand, og som ble korrigert i sitatet du siterer!

Skrevet

Det er ikke farlig, og mange ser på det som en form for sparing, men du kan tjene mer penger på å sette av tilsvarende sum i fond eller lignende. Du får jo ikke noe renter på det som skattes for mye av. 

Anonymkode: c9727...5ae

Skrevet

Mente slutten av året når skatteoppgjøret kommer :) 

Skrevet

Ikke farlig nei, men en dårlig spare måte. Om man har såpass dårlig økonomi kontroll at man føler det er lettere å tvinge seg til sparing, sett heller opp automatisk trekk på lønningsdagen til en mye bedre sparemåte med bedre avkasting 

Anonymkode: e5fbc...253

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvem har sagt at det er farlig?

Alle vet jo at man får tilbake om man har betalt for mye, eller baksmell om man har betalt for lite.

Anonymkode: 65c0d...607

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er ikke farlig, og mange ser på det som en form for sparing, men du kan tjene mer penger på å sette av tilsvarende sum i fond eller lignende. Du får jo ikke noe renter på det som skattes for mye av. 

Litt rart egentlig. Er du for sen med å betale inn skyldig skatt så løper rentene med en gang.

Anonymkode: 8ad2d...a3d

Skrevet

Ikke farlig, bare dumskap og dårlig økonomisk sans.

Anonymkode: dc15f...904

• Liker 4
Skrevet

Jeg hørte om noen som skattet seg ihjel. 

Anonymkode: 30272...163

• Hjerte 2
Gjest Adobyen
Skrevet

Her står det om renter på skatt til gode og restskatt.

Jeg liker også å ha noe til gode, selv om det ikke er lønnsomt. Jeg gjør det likevel 😂

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Farlig?

Anonymkode: 67efd...5a7

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jo, litt rente får man - 0,39 % for skatteoppgjøret for 2021.

https://www.skatteetaten.no/satser/rentesatser-pa-tilgodebelop-restskatt-og-resterende-skatt/

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mente slutten av året når skatteoppgjøret kommer :) 

Nei, man får ikke igjen "på slutten av året" når skatteoppgjøret kommer. Man får igjen ÅRET ETTER.

Det du tjente i 2021, og ev har til gode på skatten, fikk du ikke igjen skattepengene for før nå i år. For eksempel.

Skrevet

Språklig interessant hvor stor forskjell det gjør at TS glemte det lille ordet «så» i overskriften! 

Han/hun skriver det i teksten i hovedinnlegget, men mange kommenterer visst bare overskriften:

Fascinerende forskjell på «er det farlig» og «er det så farlig».

Anonymkode: 3ebed...831

• Liker 1
Skrevet

En kan risikere og sulte ihjel hvis inntekten blir for lav ☹️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...