Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette innenfor eller er bør jeg vente til babyen er større? Har ikke født enda så har ikke peiling 😅

Anonymkode: 81e2f...595

Skrevet

Nei altså det kommer an på babyen, men vær forberedt på å ta mange og hyppige pauser. Godt for babyen å få ligge flatt og strekke seg ut jevnlig.

Anonymkode: 3ed19...4ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er dette innenfor eller er bør jeg vente til babyen er større? Har ikke født enda så har ikke peiling 😅

Anonymkode: 81e2f...595

Helt innafor :) bare ta pauser for bleieskift, mating og litt lufting. Vi kjører mye med barn, gjort siden fødsel. 6 timers turer og nå senere etter hun fylte 1 år har vi kjørt 10-15 timers turer :) 

Anonymkode: d0c15...bf5

Skrevet

Personlig ville jeg ikke lagt ut på en 9-timers tur med baby. Vi kjørte 9 timer i sommer med en på 4 og 1.5 år og det krevde MANGE stopp. Skal dog sies at 4-åringen var verst 😆

• Liker 2
Skrevet

Kommer vel helt an på barnet tenker jeg. 
Min har alltid vært en drøm å ha med i bil, og fra hun var rundt 3 uker reiste vi masse på langturer rundt om til slekt og venner, og mer eller mindre bodde på hytta 3 timer hjemmefra. 
Stoppet innimellom for å amme, kose litt og la henne strekke litt på kroppen, og kjørte videre så lenge hun ikke protesterte på det. 
Så jeg ser ikke problemet med å legge ut på langtur, så lenge du beregner litt ekstra tid på turen :) 

Skrevet

Min hater å sitte for seg selv, så det blir protester og skriking hele turen, hadde aldri kjørt så lenge.

Anonymkode: fcf52...80a

• Liker 1
Skrevet

Ville tenkt over hva jeg skulle og viktigheten her. Dersom det er til å unngå uten så alt for store konsekvenser, så ville Jeg unngått det

Anonymkode: 7c3af...d98

• Liker 1
Skrevet

Vi prøvde oss på norgestur på den alderen og det gikk så til helvete som det kunne egentlig. 

Anonymkode: 703ef...5c0

Skrevet

Det hadde ikle gått med min baby. 15 min var smertegrensen hennes på den aldern. Ville vurdert fly hvis mulig. 

Anonymkode: e26f8...e43

Skrevet

Hadde ikke vært noe problem med min frem til 1 årsalder, kunne sove i timesvis. Men ble såklart en del stopp likevel for å strekke på kroppen. 

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort/orket det med min baby (7 mnd nå). Erfaring med bilturer hittil er at det tar dobbelt så lang tid som vanlig pga pauser. Babyen min er også medium glad i bilkjøring. Kan sove godt eller være våken og blid men kan også hylskrike hysterisk. 

Anonymkode: cd875...c61

Skrevet

Ta heller fly.

Skrevet

Tog har jeg hørt er godt alternativ med baby. Kan ta med vogna osv. 

Skrevet

Det har funket kjempefint med våre barn. Kjørte 100 mil med en overnatting og innså at ungene sov mer i bilen enn der vi overnattet når vi voksne som delte på kjøringen skulle sove. Første langtur med begge to var yngste 4 mnd og eldste 2,5 år. Ha engangstisselaken i bilstolen, ha lette klær på, masse skift.  Mine kunne gjerne sove minst 3 timer i strekk. Vi valgte å kjøre på dagen så vi voksne ikke ble så slitne. Vi kjørte de 100 milene i retur fra da av i ett og det tok som mest 13,5 time inkludert alle stopp.  

Anonymkode: d247b...93d

• Liker 1
Skrevet

Vi kjørte åtte timer med en baby på seks mnd i sommer. Gikk veldig bra 😊 stoppet for mat og skift, men det er jo ikke såå ofte. Han var i elendig humør siste 30 min eller så, da var det virkelig nok.

det hadde nok vært mye vanskeligere med storebror på den tiden. Han var mye mer rastløs og hadde slitt med å sitte stille så lenge.

Jeg tenker at det bare er å prøve når den tid kommer. Går det dårlig, så er det ingen som dør av det heller 🤷‍♀️

Annonse
Skrevet

Kommer helt an på barnet. Med førstemann tror jeg vi kunne kjørt til Sør-Afrika uten at han hadde hevet et øyenbryn så lenge han fikk gode stopp underveis. Med minstemann kom vi knapt til sentrum før han var sju måneder. Hjalp å bytte sete og sette ham foran (ikke fremovervendt!) så han kunne se mer. Tror han syntes det var skummelt i mørkt bak, for han klikker fremdeles i tunneler.. kjempepraktisk 😆

Anonymkode: 6a85c...cd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Tog har jeg hørt er godt alternativ med baby. Kan ta med vogna osv. 

Babyen min sover 3 timer i strekk i bilstol, men hyyyler bare i vogna og har enda ikke sovet der et minutt engang. Babyer er forskjellige 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 15b94...768

• Liker 2
Skrevet

Vi har kjørt så lange turer fleire ganger, og det er nesten enklare jo yngre dei er. Ved ca 6 mnd alderen gjekk det kjempefint. Starta kjøyring så raskt vi kunne, mini sovna i bilstolen og sov vel i 3 timer. Stoppa ei god pause da, ut av bilen, oppi vogna og ned på golv for å leike og strekke seg! Stoppa vel ca en time, fekk skifta bleie, mat og stimuli, så starta på neste etappe, dog vart kvar etappe kortare og kortare. Mini sov mykje av veien, og vi stoppa når han vart lei og sørga for god pause. Kjøpte også inn to-tre nye leiker som er bilvennelige, som han fekk mot slutten av turen. 

Alle barn er ikkje like i bilen, så vent og sjå korleis dokka liker bilstol :) Men det er fint mulig!

Anonymkode: 4d67c...c36

Skrevet

Hvorfor ikke reise meg flybillett istedenfor?  

Anonymkode: a3e60...d4e

Skrevet

Det går helt sikkert bra så lenge babyen er vant med bil. Husk bare at en 9 timers biltur lett blir 2-3 timer lengre med matpauser, dopauser, spypauser osv. Så da havner du gjerne langt utenfor barnets leggerutiner. Men alt kommer helt an på barnet. Vi kjørte non-stop med en baby Oslo-Bergen, en tur på 6-7 timer og babyen sov så og si hele veien. Startet ved leggetid rundt klokken 18 og var fremme rundt midtnatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...