Gå til innhold

Hvilken utdanning til kontorjobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt inspirasjon.

Hvilken utdanning har du som jobber på kontor? Og hva jobber du som/med?

😊

Anonymkode: f994a...a63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veeeldig mye man kan gjøre på kontor da!

Jeg jobber på kontor og er utdannet siviløkonom. Mange ingeniører, jurister osv som også jobber på kontor. 
De som har studert administrasjon / kontorfaget, kan også jobbe på kontor. Det finnes til og med politifolk som også jobber på kontor. 

Anonymkode: 2e25a...422

Skrevet

Sivilingeniør. Jobber med HMS og industrivern i en fabrikk.

Anonymkode: 2529a...3f7

Skrevet

Jeg er utdannet prosess- og petroleumsingeniør, og økonom. Men jeg jobber med eiendomsutvikling og forvaltning i oljesektoren. 🤷‍♀️

Tidligere jobbet jeg i et forsikringsselskap, og 90% av kollegene mine der var utdannet enten innen markedsføring eller økonomi.

Skrevet

Er det mest bare de som har studert på høyskole og universitet som får jobb på kontor? Er det noen fagutdanning man kan ta?

Anonymkode: 7f56a...d47

Skrevet

Fagbrev i it har flere hos oss. De har bedre lønn en meg (bachelor i et humanistisk fag ++/ jobber i et dir.).  

For å få «kontorjobb» så er det ikke nødvendigvis utdanningen det står på, men nettverk. Kontorjobb er dog ikke noe å trakte etter. Det kan være kjedelig, ensformig, dårlig miljø, mye foredrag/presentasjoner, utfordrende møter, mm. Mye kniving og spisse albuer. 

Anonymkode: 0e4aa...cc0

• Liker 1
Skrevet

Har mastergrad i biologi, og jobber på kontor. 

Mitt inntrykk er at de fleste med kontorjobb har en profesjon/fagutdannelse i et eller annet. Så og si alle fagfelt har stillinger innen kontor/administrasjon.

De aller færreste har rene kontor/administrasjonsfag, det er ikke så lett å få en kontorjobb uten en annen kompetanse i bunn. Alle kontorjobber omhandler et eller annet fagfelt, og det er en stor fordel om de som jobber der har førstehåndskjennskap til det fagfeltet. 

Anonymkode: db927...6b4

• Liker 2
Skrevet

Har bachlor i organisasjon og ledelse, men jobbet med økonomi siden jeg gikk ut i arbeidslivet for 15 år siden. Arbeider i dag som controller innen olje/gass. 

Skrevet

Hva mener du med kontorjobb? Jeg jobber i kontorlandskap og er journalist. Men utviklere, økonomer, arkitekter, selgere, jurister, hr-medarbeidere, direktører, revisorer, konsulenter, saksbehandlere, forskere og mange mange andre jobber jo på kontor. 

Anonymkode: b7f2a...fda

• Liker 1
Skrevet

Jeg er arealplanlegger og jobber på kontor. Får også fleksitid og hjemmekontor. 

Anonymkode: b37cf...153

Skrevet

Helsesekretær- jobber på kontor.

Anonymkode: ce7f0...c1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.10.2022 den 12.37):

Er det mest bare de som har studert på høyskole og universitet som får jobb på kontor? Er det noen fagutdanning man kan ta?

Anonymkode: 7f56a...d47

Nei. Man får jobb på kontor hvis man tar kontor og administrasjon på vgs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...