AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Trenger litt inspirasjon. Hvilken utdanning har du som jobber på kontor? Og hva jobber du som/med? 😊 Anonymkode: f994a...a63
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Det er jo veeeldig mye man kan gjøre på kontor da! Jeg jobber på kontor og er utdannet siviløkonom. Mange ingeniører, jurister osv som også jobber på kontor. De som har studert administrasjon / kontorfaget, kan også jobbe på kontor. Det finnes til og med politifolk som også jobber på kontor. Anonymkode: 2e25a...422
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 Sivilingeniør. Jobber med HMS og industrivern i en fabrikk. Anonymkode: 2529a...3f7
Gjest EmKay Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg er utdannet prosess- og petroleumsingeniør, og økonom. Men jeg jobber med eiendomsutvikling og forvaltning i oljesektoren. 🤷♀️ Tidligere jobbet jeg i et forsikringsselskap, og 90% av kollegene mine der var utdannet enten innen markedsføring eller økonomi.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #5 Skrevet 12. oktober 2022 Er det mest bare de som har studert på høyskole og universitet som får jobb på kontor? Er det noen fagutdanning man kan ta? Anonymkode: 7f56a...d47
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 Fagbrev i it har flere hos oss. De har bedre lønn en meg (bachelor i et humanistisk fag ++/ jobber i et dir.). For å få «kontorjobb» så er det ikke nødvendigvis utdanningen det står på, men nettverk. Kontorjobb er dog ikke noe å trakte etter. Det kan være kjedelig, ensformig, dårlig miljø, mye foredrag/presentasjoner, utfordrende møter, mm. Mye kniving og spisse albuer. Anonymkode: 0e4aa...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #7 Skrevet 13. oktober 2022 Har mastergrad i biologi, og jobber på kontor. Mitt inntrykk er at de fleste med kontorjobb har en profesjon/fagutdannelse i et eller annet. Så og si alle fagfelt har stillinger innen kontor/administrasjon. De aller færreste har rene kontor/administrasjonsfag, det er ikke så lett å få en kontorjobb uten en annen kompetanse i bunn. Alle kontorjobber omhandler et eller annet fagfelt, og det er en stor fordel om de som jobber der har førstehåndskjennskap til det fagfeltet. Anonymkode: db927...6b4 2
kri.star Skrevet 13. oktober 2022 #8 Skrevet 13. oktober 2022 Har bachlor i organisasjon og ledelse, men jobbet med økonomi siden jeg gikk ut i arbeidslivet for 15 år siden. Arbeider i dag som controller innen olje/gass.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #9 Skrevet 15. oktober 2022 Hva mener du med kontorjobb? Jeg jobber i kontorlandskap og er journalist. Men utviklere, økonomer, arkitekter, selgere, jurister, hr-medarbeidere, direktører, revisorer, konsulenter, saksbehandlere, forskere og mange mange andre jobber jo på kontor. Anonymkode: b7f2a...fda 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #10 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg er arealplanlegger og jobber på kontor. Får også fleksitid og hjemmekontor. Anonymkode: b37cf...153
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #11 Skrevet 15. oktober 2022 Helsesekretær- jobber på kontor. Anonymkode: ce7f0...c1b
Embla Othea Skrevet 15. oktober 2022 #12 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 12.10.2022 den 12.37): Er det mest bare de som har studert på høyskole og universitet som får jobb på kontor? Er det noen fagutdanning man kan ta? Anonymkode: 7f56a...d47 Nei. Man får jobb på kontor hvis man tar kontor og administrasjon på vgs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå