Gå til innhold

Til jenter: Kan jeg sende henne en melding?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Mann som trenger innspill fra kvinner her:

Jeg vurderer å sende melding til ei jeg ikke kjenner så godt. Jeg tenker å gjøre det over facebook.

Situasjon: Vi har noen få felles bekjente og henne dukker ofte opp på «folk du kanskje kjenner» lista på facebook. Jeg tror også vi har matchet på Tinder tidligere uten at vi rakk å sende hverandre meldinger(Jeg slettet profilen)

Veldig mye tyder på at henne er singel men jeg er ikke helt sikker. 

Hvor creepy er det å sende henne en melding? Evt hva burde jeg skrive? 

Det er noe med henne som virker veldig interessant og mye forteller meg at vi er en god match

Hilsen Mann 39

Endret av Hallo83
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallo83 skrev (Akkurat nå):

Hei

Jeg vurderer å sende melding til ei jeg ikke kjenner så godt. Jeg tenker å gjøre det over facebook.

Situasjon: Vi har noen få felles bekjente og henne dukker ofte opp på «folk du kanskje kjenner» lista på facebook. Jeg tror også vi har matchet på Tinder tidligere uten at vi rakk å sende hverandre meldinger(Jeg slettet profilen)

Det er noe med henne som virker veldig interessant og mye forteller meg at vi er en god match

Hilsen Mann 39

Jeg har en datter som ukentlig får sånne meldinger fra menn. Hun syns det er creepy, og svarer ingen av dem. Men hun har jo type da.

Så hvis denne kvinnen er singel er det bare å prøve, det verste som kan skje er at du ikke får noe svar 😉

Skrevet

Hva er det verste som kan skje? Kanskje du blir litt flau om hun ikke svarer eller ikke er interessert 🤷‍♀️

(men sjekk når man skriver hun og når man skriver henne, sånt hadde fått meg til å ikke gidde å gå på date med noen)

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Å ikke kjenne henne så  godt og å ha sett henne som venneforslag på facebook er to forskjellige ting. Vet du noe som helst om henne, har dere truffet hverandre, vet hun at du eksisterer? For egen del er den type meldinger fra noen jeg aldri har truffet eller hatt noe med å gjøre bare uinteressant spam. Når de ikke kjenner meg, blir det bare teit å påstå at de er interessert eller tror vi er en god match, for det har de ikke noe grunnlag for å mene noe om.

solsolsol skrev (2 minutter siden):

(men sjekk når man skriver hun og når man skriver henne, sånt hadde fått meg til å ikke gidde å gå på date med noen)

Amen! Skal man gjøre et godt førsteinntrykk skriftlig, er første bud å skrive korrekt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det at du er klar over muligheten, for at det blir ubehagelig for henne, er jo et kjempe godt tegn på at du ikke er creepy 😄 

Kan hende hun blir kjempe glad, for å få melding av deg 😊 Lykke til, om du tar sjansen!

Men! Om dere ikke er venner på Facebook, er det ikke sikkert hun ser meldingen. Det er en rar innboks man ikke har tilgang til? Har selv gått glipp av meldinger der. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjør på! Legg henne til som venn først, så sender du en hyggelig melding med invitasjon til kaffe eller noe lignende. 

Jeg har gjort det 2 ganger, og endte med å date begge. Ble slutt da, men gøy mens det varte:-)

Anonymkode: 3cff2...e6a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med å høre med de felles bekjente om dere kan introduseres/"tilfeldig støte på hverandre" gjennom dem? Så fremt de er nære med noen av dere da!

Som jente, synes jeg generelt randomme meldinger fra gutter/menn er creepy, men det KAN gå med den rette inngangen og om du "treffer matchen".

Hvis du skal sende melding, ville jeg formulert noe så ærlig som mulig uten å være creepy: At hun dukket opp i "folk du kanskje kjenner" (og at dere kanskje matchet på Tinder en gang, rett før du slettet appen - men da må du være 99% sikker på at det stemmer), og at du tenke: hey, let's go give it a shot, noe sånt. Legg ballen i hennes hender, om hun ikke svarer lar du det ligge; om hun gjør det, inviter på en kaffedate eller noe!

MEN, som de andre her var inne på, få kontroll på "henne"/"hun" - skrivefeilen din er total turnoff, og om dette er første gang du hører det, kan denne feilen være stor grunn til at du er singel, haha!

Anonymkode: a028c...f5f

• Liker 5
Skrevet
Hallo83 skrev (36 minutter siden):

Hei

Situasjon: Vi har noen få felles bekjente og hun dukker ofte opp på «folk du kanskje kjenner» lista på facebook. Jeg tror også vi har matchet på Tinder tidligere uten at vi rakk å sende hverandre meldinger(Jeg slettet profilen)

Veldig mye tyder på at hun er singel men jeg er ikke helt sikker. 

Hilsen Mann 39

Fikset for deg^

• Nyttig 5
Skrevet

Til TS: Lurer litt på hva du er ute etter med denne dama? Dere har noen få felles bekjente. Betyr dette at dere har møttes på fest eller annet tidligere? Eller har du aldri snakket med henne? Hva er det som er interessant ved henne? Er dere ca samme alder? Ser at du er 39 år og da er det jo muligheter for at du som mann er ute etter noe seriøst og at denne dama har vekket en interesse hos deg som er verdt å gå videre med. Råder deg da til enten å snakke med felles bekjente og forsøke å få innpass til videre bekjentskap den veien eller legge henne til som venn på FB. Det kan bli kleint om hun ikke aksepterer venneforespørselen din og du møter henne senere. Sånn sett ville jeg prøvd å møte henne på andre måter først. Men hva har du å tape?

Dersom du kun synes hun er sexy og ønsker uforpliktende treff for å sjekke "kjemi" råder jeg deg til å la det være med felles bekjente. Det låter som noe helt annet i mine ører enn om du faktisk er oppriktig interessert i denne dama og tenker at hun kan være noe mer enn et kortvarig tidsfordriv. 

Anonymkode: 31e0b...740

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Først og fremst hvor gammel er hun? Er hun på din alder kanskje hun syns det er ok men er hun yngre så er det creepy. Jenter i 20 årene får sånne meldinger hele tiden og det er noe av det som gjør at vi får negativt syn på alle menn også fordi så mange oppfører seg som desperate creeps som bare ser oss som et objekt og vil bli kjent kun ut fra et bilde og oppsøker oss privat (tinder er anderledes enn å ta kontakt på Facebook). Hvis dere enda hadde vært aktive i samme type interessegruppe eller diskusjonsgruppe eller nisjegruppe osv på Facebook så hadde det vært mer innafor å ta kontakt gjennom felles interesse enn bare utseendet. 

Hvis du absolutt må ta kontakt så syns jeg du først skal skrive en melding å presentere deg skikkelig og fortelle hvorfor du vil ha kontakt, og deretter sende en venneforespørsel men skrive i meldingen at du forstår om hun syns det er rart og ikke vil ha kontakt. Da viser du respekt for hennes side og fremstår ikke fullt så påtrengende men det beste i denne situasjonen hadde egentlig vært å få deres felles venner til å finne ut om hun er singel og lufte for henne at de vet om en fyr som er intr i henne og evn spleise dere på en sosial sammenkomst

Anonymkode: 214c2...13e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva med å høre med de felles bekjente om dere kan introduseres/"tilfeldig støte på hverandre" gjennom dem? Så fremt de er nære med noen av dere da!

Som jente, synes jeg generelt randomme meldinger fra gutter/menn er creepy, men det KAN gå med den rette inngangen og om du "treffer matchen".

Hvis du skal sende melding, ville jeg formulert noe så ærlig som mulig uten å være creepy: At hun dukket opp i "folk du kanskje kjenner" (og at dere kanskje matchet på Tinder en gang, rett før du slettet appen - men da må du være 99% sikker på at det stemmer), og at du tenke: hey, let's go give it a shot, noe sånt. Legg ballen i hennes hender, om hun ikke svarer lar du det ligge; om hun gjør det, inviter på en kaffedate eller noe!

MEN, som de andre her var inne på, få kontroll på "henne"/"hun" - skrivefeilen din er total turnoff, og om dette er første gang du hører det, kan denne feilen være stor grunn til at du er singel, haha!

Du synes ikke seriøst at dette var konstruktivt? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hun har et poeng. Dessuten en mann på 39 som kaller kvinner for "jenter" er ekstremt turnoff og umodent. Evn så går han etter de på 25 son også er ekstremt turnoff og umodent 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Hallo83 skrev (1 time siden):

Hei

Hilsen Mann 39

Er det noe som skjer ganske ofte er det ukjente menn som sender mld via en eller annen SoMe app. Kan bli oppfattet som litt creepy eller desperat. Men hvis du henviser til noen dere begge kjenner er det vel enklere. Har du så mye å tape??

Anonymkode: 4c594...bda

Skrevet

Det er ingen vits å skrive til henne med mindre du er minst like attraktiv som hun er. 

Anonymkode: 513ee...0a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):!

Enig i at det gir et dårlig inntrykk å skrive henne istedenfor hun. Men det er faktisk dialekt noen steder, så det kan være vanskelig for TS å skrive rett.

TS: Et tips er å sjekke om du kan bytte ut henne med jeg eller du. Da skal det være hun. Kan du bytte med meg eller deg, skal det være henne.

Anonymkode: 579d2...51d

Skrevet
Rosakatt skrev (2 timer siden):

Det at du er klar over muligheten, for at det blir ubehagelig for henne, er jo et kjempe godt tegn på at du ikke er creepy 😄 

Det er jeg ikke enig i. Alle creepy menn som tar kontakt på den måten eller er creepy på andre måter VET at det er creepy, de bare innbiller seg av en eller annen magisk merkelig grunn om at akuratt DE er "unntaket"

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Først og fremst hvor gammel er hun? Er hun på din alder kanskje hun syns det er ok men er hun yngre så er det creepy. Jenter i 20 årene får sånne meldinger hele tiden og det er noe av det som gjør at vi får negativt syn på alle menn også fordi så mange oppfører seg som desperate creeps som bare ser oss som et objekt og vil bli kjent kun ut fra et bilde og oppsøker oss privat (tinder er anderledes enn å ta kontakt på Facebook). Hvis dere enda hadde vært aktive i samme type interessegruppe eller diskusjonsgruppe eller nisjegruppe osv på Facebook så hadde det vært mer innafor å ta kontakt gjennom felles interesse enn bare utseendet. 

Hvis du absolutt må ta kontakt så syns jeg du først skal skrive en melding å presentere deg skikkelig og fortelle hvorfor du vil ha kontakt, og deretter sende en venneforespørsel men skrive i meldingen at du forstår om hun syns det er rart og ikke vil ha kontakt. Da viser du respekt for hennes side og fremstår ikke fullt så påtrengende men det beste i denne situasjonen hadde egentlig vært å få deres felles venner til å finne ut om hun er singel og lufte for henne at de vet om en fyr som er intr i henne og evn spleise dere på en sosial sammenkomst

Bra og fornuftig innlegg. 👍

Anonymkode: f8f19...a03

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er jeg ikke enig i. Alle creepy menn som tar kontakt på den måten eller er creepy på andre måter VET at det er creepy, de bare innbiller seg av en eller annen magisk merkelig grunn om at akuratt DE er "unntaket"

Ååh, bra du sier ifra, hadde ikke tenkt på det som mulig.

De creepye mennene jeg har hatt etter meg, har ikke hatt selvinnsikt desverre.

Men så det er sagt, mye er creepy når det ikke er ønsket. Hei 😊 er jo ikke nødvendigvis creepy i seg selv, om ikke det er rettet mot jenter og gutter, fra voksne.

• Nyttig 1
Skrevet
Hallo83 skrev (14 timer siden):

Jeg tror også vi har matchet på Tinder tidligere uten at vi rakk å sende hverandre meldinger(Jeg slettet profilen)

Hvis dette er tilfelle så er det bare å prøve. Send en hyggelig og ærlig melding på messenger, noe ala det du skrev her (om hvorfor du tar kontakt), og spør om hun er interessert i å bli kjent. Du har ikke noe å tape på det syns jeg.

Og selv om jeg ikke vil være en "språkrytter" her, så må jeg henge meg på noen av de andre.  Du er kanskje ikke norsk opprinnelig regner jeg med, men hvis hun du liker er norsk så må du unngå å bruke hun og henne feil. For det skjærer i hele sjelen når du bruker de feil.

Anonymkode: dc29d...336

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tenkte du på mitt siste avsnitt? Var kanskje litt drøy, og siste setningen var ment med en liten dose humor ('haha'), men jeg ville få fram hvor viktig dette førsteinntrykket faktisk er for mange (kvinner)! En sånn skrivefeil, spesielt i en alder av 39, kan gjøre at en bra match dropper ut tidlig, og da er det vel bra at Hallo83 vet om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...