Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Ett legekontor søker etter en ny ansatt som bioingenør, men offentlig godkjent sykepleier kan også søke. Hva gjør man som bioingeniør på ett legekontor forutenom å ta og analysere blodprøver? Og hvordan kan en sykepleier gjøre jobben til en bioingeniør, er det ikke mye av bioingeniør faget som blir benyttet på legekontor? Jeg ønsker veldig gjerne å jobbe på legekontor, men usikker på hvordan jeg som sykepleier kan gjøre jobben til en bioingeniør og hva oppgavene går ut på ... Noen som vet? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lite av bioingenifaget som knyttes til legekontor, da det meste av bioingeniørfaget er knytt til laboratoriearbeid, kvalitetssikring og prøvetaking, bearbeiding, samt diagnostikk og resultatbehandling. Oppgavene på legekontor har jeg oppfattet kan utføres av både bioingeniører, sykepleiere og helsefagarbeidere. Vet selv at det er mest ønskelig med bioingeniører, da de er veldig gode til kvalitetssikring og validering av analyseinstrument, samt veldig gode på preanalytisk arbeid! 

Anonymkode: 0ce58...f5d

• Liker 3
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 11474...360

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med å besvare spørsmålene dine, men jeg syns absolutt du burde søke på stillingen!

(Det er vel veldig enkelt laboratoriarbeid de driver med på legekontorer, vanligvis? Av analyser er det vel stort sett CRP og urintesting, muligens blodglukose? Ellers blir vel mesteparten av prøver sendt videre til andre laboratorier? Hos min fastlege jobber det i hvert fall kun helsesekretærer, de har åpenbart ikke behov for ansatte med mer dybdekunnskap på det feltet.)

Anonymkode: 91107...43c

Skrevet

Hvis det er åpnet for at sykepleier kan søke, så søk! Hvis det ikke søker noen bioingeniører kan du stå på toppen av søkerlista.

Anonymkode: 5c2aa...921

• Liker 2
Skrevet

Du kan helt klart søke som spl på legekontor. Bio tar prøvene, men de sendes så videre til lege som uansett ser på resultatet. De fleste legekontor har medisinske sekretær eller helsefagarbeider. Det er ikke noe der en spl ikke kan gjøre.

Anonymkode: ae934...2ea

Skrevet

Det e veldig lite bioingeniør-oppgaver på et legekontor, så en sånn jobb skal du nok klare helt fint.

Har selv vært i praksis på legekontor (er bioingeniør) og det eneste jeg stusset over var at de kun sentrifugerte blodprøvene en gang om dagen.

Sånne glass skal ofte stå i Max 2 timer før de skal i sentrifuga, men det er egentlig den eneste tingen jeg fikk bruk for av «bioingeniør-kunnskapene» mine utenom selve blodprøvetakingen. 

Anonymkode: 4b615...54b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...