Gå til innhold

Hva spiser dere som er på slanker’n?

Embla Othea

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dumt spørsmål men er sitronvann ok for tennene?

Anonymkode: 1f5d7...45a

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker et sugerør av glass for å unngå å få sitron direkte på tennene. 

Men hvis du drikker uten sugerør må du vente med å børste tennene da emalje kan bli skadet. 

Lurt å kjøpe øko da sitrus er noe av det mest sprøyta 

Anonymkode: 3f700...657

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salater med proteinkilde, grove wraps eller speltlompe med fyll, middagsrester blir ofte lunsj, går også mye i havregryn i ulike varianter som havregrøt(havregrøt med rosiner, banan og melk holder meg mett leeenge), kjøleskapgrøt osv., grovt brød med magert pålegg. Og yoghurt. Elsker yoghurt så må passe litt på sukkerinnholdet. Chiapudding er godt en gang i blant.

Bruker mye bønner, linser og kikerter i matlagingen, i lag med magert kjøtt, og mye fisk/sjømat. Fyller på med grønnsaker. Salat på siden. Holder litt igjen på ris, pasta og potet. Fordelen/ulempen med utenlandsk mann er at han lager så sjukt mye god mat :fnise: Baker gjør han også😱

Kalorifattige snacks jeg noen ganger benytter meg av er gulrot og agurkstaver i tzaziki dipp, gele laget av funlight saft og gelatin + vaniljesaus uten tilsatt sukker, popcorn. Andre ganger veier jeg bare opp f.eks. 30g potetgull. Sjokolade er vel min største last😅

Anonymkode: f8fdc...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hva er det du holder på med? Du har innlegg om mat, slanking og hvor fet du blir av sykehus mat hver eneste dag.

Anonymkode: 7e7fa...ff6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Driver ikke med denslags. Holder meg heller i form. Mye bedre fokus ;) 

Da går det i rene og gode råvarer. Gjerne noe som kommer i skinn, skall, eller skjell. 🍗🍑🍆🐟

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser ikke alt dette på en dag, men dette er ofte det det går i generelt:

Frokost 200 kalorier: Proteinshake, knekkebrød med jalepenos som smør med magert kjøttpålegg, leverpostei, lett vanilje melk

Lunsj: Muslibar, frukt/bær, en mager wienerpølse, eller samme som frokost

Middag 500 kalorier: magre wienerpølse med 0 kalori ketsjup i lompe, kjøtt med grønnsaker og mager saus, en halv frossenpizza, burger i små burgerbrød med pomfri, en halv frossen pose med thai kylling (utblandet med masse grønsaker), grønnsaks pytt i panne med kylling

Kvelds: samme som frokost eller lunsj

Drikke: grønn iste

Vet det er mye ferdig prossert mat altså. Men jeg klarer ikke følge det om jeg går helt nazi og bare spiser rent. Måtte finne noe jeg kan leve med å spise resten av livet, så må være noe jeg holder ut med i lengden og som funker med min hverdag

Anonymkode: edc5c...c5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ikke i følge tannlegen min. Men han sa det spørs veldig på hvordan man fordeler vannmengden, men han anbefalte meg ikke å ha det som hydrerings drikke hver dag. 

Anonymkode: edc5c...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

TS, hva er det du holder på med? Du har innlegg om mat, slanking og hvor fet du blir av sykehus mat hver eneste dag.

Tenkte akkurat det samme. Hver dag har TS opprettet tråder om slanking,mat osv. Hva skjer?😂

Anonymkode: ebac1...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egg. biff, kylling, fisk, potet, ris, grønnsaker, ost, skinke, makrell, tunfisk, brød

Lager all mat selv, spiser ikke prossesert mat eller ferdig mat fra butikken

Anonymkode: 20e09...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun matvarer

- Cottage Cheese

- Riskaker

- Summet melk

- Epler/ ellers grønt

- Kylling, kalkun, fisk

- Knekkebrød

- Magre produkter som hvitost&leverpostei

- Speltlumper

- Popcorn

- Havregryn

- 5 kg på 1,5 ,mnd

Anonymkode: 35c6b...ce3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kun matvarer

- Cottage Cheese

- Riskaker

- Summet melk

- Epler/ ellers grønt

- Kylling, kalkun, fisk

- Knekkebrød

- Magre produkter som hvitost&leverpostei

- Speltlumper

- Popcorn

- Havregryn

- 5 kg på 1,5 ,mnd

Anonymkode: 35c6b...ce3

Hvor mange kalorier ligger du på ca? 

Anonymkode: 5f69b...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/11/2022 at 7:41 PM, Embla Othea said:

Del gjerne hva dere spiser for å gå ned i vekt.

Kjøtt.

Anonymkode: d28d6...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidligere når jeg var på slankern så tenkte jeg veldig mye over maten jeg spiste og brukte mye tankevirksomhet på å spise riktig og sunt og fikk dårlig samvittighet når jeg røyk på smeller med å spise for mye.

Det var typisk kalorifattig mat. 3 deling av middagstallerken med halvparten grønnsaker, rene proteinkilder uten mye fett og litt karbohydrater. Mellommåltider med skyr, proteinpuddinger med bær osv. Riskaker og knekkebrød med magert pålegg, lettprodukter, proteinrike produkter osv. 

Nå så ser jeg at mye av dette var ultraprossert mat med dårlig verdi og det er heller ikke så rart man går på smell og ikke klarer å holde seg til det i år etter år. Det har hele tiden vært perioder hvor jeg må passe på selv om jeg faktisk er normalvektig. Samt at man aldri blir tilfredstilt. Jeg er en stor pastalover. 

Nå driver jeg med periodisk faste og kan spise mye mer til de to måltidene jeg spiser om dagen. Dermed kan jeg spise store posjoner og får ikke dårlig samvittighet. Det er ut med ultraprosserte matvarer selv om jeg selvfølgelig spiser det av og til. 

jeg trenger ikke å ha masse tullete produkter som propuddinger og shaker og alskens ræl. Kalroinnhold er dermed ikke så viktig for meg, men heller om maten jeg spiser er gode produkter uten altfor mye tilsetninger. Mat jeg kan bli mett av uten e-stoffer som binder vann slik at produktet får høy vekt, men egentlig er svært næringsfattig og lite mettende. 

Så greia nå er at jeg lager det meste fra bunn og spiser gjerne to posjoner til middag og går ned i vekt. Jeg er veldig glad i grønnsaker så det spiser jeg rikelig av og så er det ut med alt av lightprodukter. Kutter litt ned på karbohydrater til lunsj. Spiser gjerne en stor salat med masse grønnsaker og god posjon med kylling.  Til middag så tenker jeg ikke på karbohydrater da spiser jeg vanlig mat, men lagd fra bunn. 

Anonymkode: 414e7...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2022 den 22.28):

Hvorfor svarer du ikke bare på det jeg spør om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 11.10.2022 den 22.52):

Tenkte akkurat det samme. Hver dag har TS opprettet tråder om slanking,mat osv. Hva skjer?😂

Anonymkode: ebac1...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Embla Othea said:

Fordi jeg tror det er et underliggende problem her som er viktigere å ta tak i enn å svare på det du spør om. I tillegg lurer jeg på om det faktisk kan gjøre det verre om vi svarer, at vi rett og slett mater ditt usunne fokus på dette.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg tror det er et underliggende problem her som er viktigere å ta tak i enn å svare på det du spør om. I tillegg lurer jeg på om det faktisk kan gjøre det verre om vi svarer, at vi rett og slett mater ditt usunne fokus på dette.

Underliggende problem å ønske å slanke seg? Man trenger ikke å «psykologisere» alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Embla Othea said:

Underliggende problem å ønske å slanke seg? Man trenger ikke å «psykologisere» alt.

Underliggende problem når du starter så mange tråder om det samme og virker underlig opphengt i hvor fetende sykehusmat er selv når du har fått en haug med gode svar og forslag på det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...