Endorfin Skrevet 30. september 2022 #2 Skrevet 30. september 2022 En av grunnene til det er at når jeg trener så spiser jeg ikke brød, bare havregryn/frø nøtter til frokost, så div protein kilder, grønt og gjerne en liten søtpotet resten av dagen.. Så er havregryn veldig næringsrikt, varer lenge og er godt, så er mere en vane, går fint an og slanke seg på brød også
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #3 Skrevet 30. september 2022 Fordi det holder meg lenger mett på mindre. Anonymkode: 9b5ef...154 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #4 Skrevet 30. september 2022 Knekkebrød: jeg blir lei av å tygge det, så jeg spiser mindre(veldig glad i brød, så spiser fort for mye) Havregrøt: Holder meg mett lenger. Anonymkode: 07100...2b9 3
DMS Skrevet 30. september 2022 #5 Skrevet 30. september 2022 Vert meir mett av det. Vert ein eigentleg mett av brød? ete to rugsprø knekkebrød med alpepølse og er mett lenge (med litt gulrot og eple attpå rett nok☺️). 2
Valkyrja Skrevet 1. oktober 2022 #6 Skrevet 1. oktober 2022 Spiser lite brød generelt,men foretrekker knekkebrød om jeg skal ned i vekt. Rugsprø, som regel 2 stk til frokost. Går kjapt, smaker bra med godt pålegg, og holder meg mett lenge nok. De få gangene jeg spiser et brød jeg liker, blir det fort ei skive ekstra. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #7 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg blir veldig fort sulten igjen hvis jeg spiser brødskive til frokost, så knekkebrød ( gjerne de som er lavkarbo) med pålegg som har fett og proteiner. Holder meg leenge mett! Havregrøt er karbo bombe for meg, blir kjempe mett men fort sulten igjen. Anonymkode: 15bd5...c00 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #8 Skrevet 1. oktober 2022 Litt off topic, men jeg gjør omvendt. Knekkebrød blir jeg mindre mett av, og havregrøt smaker forferdelig så to brødskiver (med egg eller tomat) holder i flere timer for meg så det er helt perfekt slankemat. Anonymkode: ea28b...89d 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #9 Skrevet 1. oktober 2022 Liker rugsprø, selv om jeg spiser mer enn to, hehe. Havregrøt blir jeg fort sulten etterpå av, pluss at det tuller noe voldsomt med blodsukkeret. Anonymkode: 9929d...4c9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #10 Skrevet 1. oktober 2022 Jeg kan godt spise brød, men jeg syns ofte at en varm havregrøt er mye bedre. Dessuten metter det mer😊 Anonymkode: ccb31...1db
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #11 Skrevet 1. oktober 2022 Fordi det er godt på en vanedannende og kjedelig måte. Er en slags frihet i at ikke alle måltid skal være en slags opplevelse eller nytelse. Anonymkode: 4c776...72c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #12 Skrevet 1. oktober 2022 Valkyrja skrev (21 timer siden): Spiser lite brød generelt,men foretrekker knekkebrød om jeg skal ned i vekt. Rugsprø, som regel 2 stk til frokost. Går kjapt, smaker bra med godt pålegg, og holder meg mett lenge nok. De få gangene jeg spiser et brød jeg liker, blir det fort ei skive ekstra. Jeg er omvendt 😆spiser fort 5-6 knekkebrød hvis jeg skal bli mett og blir fort sulten igjen. Samme med havregrøt. Mettet i maks 2 timer. Brød holder meg mett i timesvis. Anonymkode: ac562...9f7 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #13 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg er omvendt 😆spiser fort 5-6 knekkebrød hvis jeg skal bli mett og blir fort sulten igjen. Samme med havregrøt. Mettet i maks 2 timer. Brød holder meg mett i timesvis. Anonymkode: ac562...9f7 Samme her. Anonymkode: 458fc...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #14 Skrevet 1. oktober 2022 Knekkebrød tar lang tid å tygge, brødskiver sluker jeg mye raskere. Rekker å bli mett mye før når jeg spiser knekkebrød. Havregrøt forbinder jeg kun med frokost, og har vendt meg av å spise frokost. Anonymkode: aba21...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #15 Skrevet 3. oktober 2022 Flere grunner. Først og fremst fordi jeg ikke er så glad i brød. Og så prøver jeg å kutte ned på ultraprosessert mat, og spise mer råvarebasert og hjemmelaget, for å unngå tilsetningsstoffer som for eksempel brukes for å få maten til å holde seg lenger. Siden knekkebrød krever mer tygging, sender det flere signaler om metthet til hjernen. Og så promper jeg mer av brød. Anonymkode: be38d...141 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #16 Skrevet 3. oktober 2022 Embla Othea skrev (På 30.9.2022 den 18.25): Se tittel. Det er mindre prossesert enn brød, og du kan spise mere av det grunnet lavere kcal-innhold kontra brødskiv Anonymkode: ee979...9a3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #17 Skrevet 3. oktober 2022 Havregrøt metter mer synes jeg, og det er lettere å ikke forsyne seg mer når man har laget én porsjon. Ellers er jeg veldig glad i brød, og har en tendens til å overspise det. Det blir fort den ene skiva etter den andre som jeg absolutt ikke har behov for. Spiser brød både på "slanker'n" og til vanlig, men for meg hører det helgekosen til. Anonymkode: 78924...cb3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #18 Skrevet 3. oktober 2022 Anbefaler dere å prøve speltbrød, jeg kjøpte på REMA. 2 skiver av det, og jeg er stappmett lenge. Og så er det bra for fordøyelsen 👍 Anonymkode: f51cc...a22
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #19 Skrevet 3. oktober 2022 Blir så trøtt etter å ha spist brød, jeg liker det, men ikke bra for kroppen. Knekkebrød er bedre å spise, da overspiser jeg ikke heller. Anonymkode: 2bc21...033
Embla Othea Skrevet 11. oktober 2022 Forfatter #20 Skrevet 11. oktober 2022 Gi meg forslag til slankevennlige frokoster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå