AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Del Skrevet 11. oktober 2022 Jeg liker jul men hater disse dyre gave forventninger at en ønsker seg en parfyme til 500kr og den andre en klokke til verdi av 1500kr og at barnet ønsker seg gaver som er verdi av 400kr oppøver i fra ønskelisten.. Jeg har god jobb og penger, men jeg liker og føle meg fritt til og gi noe jeg ønsker å gi.. ikke at det må være ifra ønskelista.. har en søster og er tante til 2 søte gutter. Jeg elsker da normal butikken! Fordi jeg lager en liten kurv til mor og søster med masse ting som leppomade, ansiktsmasker, kremer, neglelakk, hårstrikker og diverse små ting og selvfølgelig noen andre ting blir da 500 til søster og kanskje 600 til mor og 500 til far og 3-400 vær tantebarn men noe som jeg vet de vil sette pris på å bruke Men hater forventinger at man må blakke seg ut eller bruke 1000kr vær tantebarn for at gaven/gavene er bra nokk.. samme til de voksne.. bare fordi jeg tjener bra betyr ikke det at det blir feks chanel parfyme på 2000kr til søster pluss andre ting, jeg tror selv ikke jeg får så dyre gaver av de andre men fine nokk at jeg digger dem og bruker dem som sakt er det tanken som teller og ikke prisen uansett om man bruker 70-100-200kr på gaven/gavene Andre en meg som tenker slikt? Anonymkode: b7009...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Del Skrevet 11. oktober 2022 Jeg liker å gi noe som jeg vet mottaker trenger og vil ha - så ber alltid om ønskeliste. Vi avtaler ca priser på forhånd. Anonymkode: 5773d...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 11. oktober 2022 #3 Del Skrevet 11. oktober 2022 Jeg missliker isåfall å tå ting som ikke er på ønskelista. Men er enig i at dette gavemaset er helt tullete. Heldigvis er det ikke sånn i min familie men jeg ser det er det i samfunnet…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #4 Del Skrevet 11. oktober 2022 Vi har heldigvis ikke ønskelister, men jeg gir likevel bort gaver mottager liker Anonymkode: 425b7...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Del Skrevet 11. oktober 2022 Jeg har ikke hatt det problemet at folk rundt seg ønsker seg unødvendig dyre ting. Jeg opplever heller ikke at ønskelister er "handlelister", men forslag for å gjøre det lettere for folk. Som regel er det enten mer generelle ønsker ("noe spiselig", "ullsokker" "dusjolje og hudkrem som lukter godt" "en god bok"), eller en lengre liste der man kan velge fra ulike prisklasser. Jeg kjøper ofte noe jeg tror den personen vil sette pris på heller enn å nødvendigvis følge en ønskeliste etter boka, men det kommer an på personen:) Noen vet jeg setter mer pris på noe originalt enn andre. Prismessig ligger de fleste gaver til nær familie på mellom 200-500kr og venner på 100-300kr. Kjøper ikke gave til "alle". Anonymkode: fd643...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #6 Del Skrevet 11. oktober 2022 Så du lager kurver med masse ting som en kanskje har nok av fra før? Anonymkode: 379ce...add 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Del Skrevet 11. oktober 2022 Avstand skrev (8 minutter siden): Jeg missliker isåfall å tå ting som ikke er på ønskelista. Men er enig i at dette gavemaset er helt tullete. Heldigvis er det ikke sånn i min familie men jeg ser det er det i samfunnet…. Men tenker hvis man absolutt må ha ting på ønskelista må man prøve å lage en ønskeliste som ikke bare inneholder dyre ting Anonymkode: 4101e...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Del Skrevet 11. oktober 2022 Jeg hadde ikke likt å få en kurv full av ting jeg ikke bruker som neglelakk og masker. Her kunne den heller vært full av kaffe, sjokolade og god ost. Anonymkode: e13ab...a27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke hatt det problemet at folk rundt seg ønsker seg unødvendig dyre ting. Jeg opplever heller ikke at ønskelister er "handlelister", men forslag for å gjøre det lettere for folk. Som regel er det enten mer generelle ønsker ("noe spiselig", "ullsokker" "dusjolje og hudkrem som lukter godt" "en god bok"), eller en lengre liste der man kan velge fra ulike prisklasser. Jeg kjøper ofte noe jeg tror den personen vil sette pris på heller enn å nødvendigvis følge en ønskeliste etter boka, men det kommer an på personen:) Noen vet jeg setter mer pris på noe originalt enn andre. Prismessig ligger de fleste gaver til nær familie på mellom 200-500kr og venner på 100-300kr. Kjøper ikke gave til "alle". Anonymkode: fd643...e00 Ser den ullsokker, dusjoljer og hudkremer alltid en winner for meg Er noe jeg også kjøper til tante barna og ikke bare leker.. da de havner bare bakerst i hylla fordi får så mye leker av alle andre uansett, men hettegensere osv siden er jo kaldt eller blyanter og sånn sett de kan bruke til skolen Anonymkode: b7009...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toyah Skrevet 11. oktober 2022 #10 Del Skrevet 11. oktober 2022 Du får jo legge lista der du ønsker selv. Vi har ikke 3-400 kr å gi til hver tantebarn. Da hadde jeg blitt ruinert. Vi praktiserer ikke ønskelister. Men jeg kjøper noe jeg vet mottager setter pris på. Til voksne kjøper vi kun en oppmerksomhet, en flaske vin, en konfekteske eller liknende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #11 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg hadde ikke likt å få en kurv full av ting jeg ikke bruker som neglelakk og masker. Her kunne den heller vært full av kaffe, sjokolade og god ost. Anonymkode: e13ab...a27 Er jo me det jeg vet de liker å bruker da Anonymkode: b7009...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 11. oktober 2022 #12 Del Skrevet 11. oktober 2022 Man setter jo selv grenser. Jeg har ti tantebarn og vi har fire egne barn. Vi gir i tillegg til søsken, noe som for meg og mannen totalt er åtte stk. På min side av familien, hvor seks av tantebarna er har vi begynt med å spleise, dvs at jeg og lillesøster kjøper sammen til storesøsters barn for totalt ca 400,- pr barn. Da får de heller en større ting, enn to mindre. Ellers ligger prisen på ca 200,- pr person, noe mer til egne barn. Kjøper mye på salg, når det er ting jeg vet de vil like, slik som til niese som samler på mummikopper, eget barn som ønsker seg Lego osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå