AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg og samboer blir ikke helt enige. Vi bor i en leilighet (leier) en time unna min familie. Jeg har veldig lyst å flytte hjem. Hans familie bor i et annet land, så vi har absolutt ingen her. 0. Vi har et barn på 4 og en på 4 mnd. Samboer sier at vi får se, at vi kan vente noen år. At vi må vente til vi kan kjøpe noe. Jeg mener at jeg kaster bort mye tid på å bare bo her... Bare oss, uten noe familie. Vi kan jo leie en stund til på hjemstedet mitt. Orker ikke at han skal bestemme over meg, at jeg må vente til han er klar.. kaster bare bort mye tid. Hvorfor skal han liksom bestemme det...? Men vi har jo barn da. Hva gjør man i en sånn situasjon? Anonymkode: 8d469...137 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Livet har en tendens til å gå over mens man venter på det... Men har dere pratet om det? Hvorfor vil han ikke flytte? Anonymkode: 449df...a77
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 Er du seriøs? Én time unna familie er jo rett rundt hjørnet? Anonymkode: 1e558...e5c 4 1
Heln Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 Da søker dere i barnehage på hjemstedet, søker jobb eventuelt (pendling en time er helt vanlig her, men folk er forskjellig), og så finner dere en leilighet å leie etter det. Er ikke værre. Men kanskje finn ut hvorfor han kvier seg til det da. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Skrevet 11. oktober 2022 Skjønner så godt at du vil flytte til hjemstedet! Håper dere finner ut av det! Vi flyttet hjem for et halvt år siden, og har det så bra, men vi var begge fra dette stedet. Det være lurt å ta kontakt med familievernkontoret. Der kan dere få hjelp til å snakke sammen og finne ut av ting. Anonymkode: f14d9...ddb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 Han bestemmer ikke over deg, dere er bare uenige. Om han ville flyttet til hjemlandet med barna, og du hadde sagt nei, hadde du fortsatt følt at han prøvde bestemme over deg? Dere må snakke mer sammen. HVA er grunnen til at han vil bli, er jo ganske relevant. Dere må veie grunnene deres opp mot hverandre og ha en voksen samtale om det Anonymkode: fec37...930 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Skrevet 11. oktober 2022 Begynn på FVK En time er jo ingenting, hadde gitt ham litt tid og så bare flyttet innen bhgstart for yngste. Men jobber han der siden han sier dette? Anonymkode: 835e5...8c5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er du seriøs? Én time unna familie er jo rett rundt hjørnet? Anonymkode: 1e558...e5c Ja jeg vet, men forsatt ikke nok til en liten svipptur innom på middag osv... Eller spontant treffes på lekeplassen før jobb. Sånne ting. Anonymkode: 8d469...137
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Begynn på FVK En time er jo ingenting, hadde gitt ham litt tid og så bare flyttet innen bhgstart for yngste. Men jobber han der siden han sier dette? Anonymkode: 835e5...8c5 Ja men han sier noen år eventuelt, at vi får ta det som det kommer.. Han ønsker å kjøpe om vi først skal flytte. Han kjører, så det spiller ingen rolle om han bor her eller der, sånn egentlig. Anonymkode: 8d469...137
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #10 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Han bestemmer ikke over deg, dere er bare uenige. Om han ville flyttet til hjemlandet med barna, og du hadde sagt nei, hadde du fortsatt følt at han prøvde bestemme over deg? Dere må snakke mer sammen. HVA er grunnen til at han vil bli, er jo ganske relevant. Dere må veie grunnene deres opp mot hverandre og ha en voksen samtale om det Anonymkode: fec37...930 Grunnen er at vi bor billig i en stor leilighet, som vi har vært veldig med og kan spare. Ja, vi sparer, men nå er prisene høye og vi har ikke nok egenkapital til å få et greit boliglån enda. Derfor vil han vente. Anonymkode: 8d469...137
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #11 Skrevet 11. oktober 2022 Heln skrev (39 minutter siden): Da søker dere i barnehage på hjemstedet, søker jobb eventuelt (pendling en time er helt vanlig her, men folk er forskjellig), og så finner dere en leilighet å leie etter det. Er ikke værre. Men kanskje finn ut hvorfor han kvier seg til det da. Hadde aldri sløst bort livet på å pendle så langt. Anonymkode: 96e9d...e14
Luckiness Skrevet 11. oktober 2022 #12 Skrevet 11. oktober 2022 Hvor langt unna er ditt hjemsted og hvordan er det med jobbsituasjonene deres? Må han feks bytte jobb og risikere noe av karrieren ved å flytte? Har dere råd til å flytte? Er leieprisene på likt nivå der du kunne tenkt deg å leie en stund på din hjemplass?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #13 Skrevet 11. oktober 2022 Luckiness skrev (14 minutter siden): Hvor langt unna er ditt hjemsted og hvordan er det med jobbsituasjonene deres? Må han feks bytte jobb og risikere noe av karrieren ved å flytte? Har dere råd til å flytte? Er leieprisene på likt nivå der du kunne tenkt deg å leie en stund på din hjemplass? 1,5 time med bil ca. Så det er ikke langt, men savner det at vi kan møtes før jobb, få hjelp til å hente i barnehage i blant, søndagsmiddager. Vi kjenner ingen her, og det er bare oss. Nei, han kjører transport så han kan ha jobben sin. Vi har råd, men det blir jo å leie da foreløpig. Det blir såklart ikke så flott leiligheten som vi har nå til billig pris, men å bo stort er ikke alt tenker jeg. Anonymkode: 8d469...137
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #14 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Grunnen er at vi bor billig i en stor leilighet, som vi har vært veldig med og kan spare. Ja, vi sparer, men nå er prisene høye og vi har ikke nok egenkapital til å få et greit boliglån enda. Derfor vil han vente. Anonymkode: 8d469...137 Så han vil egentlig bare at dere skal holde dere til planen. Å flytte koster jo ofte litt det også… Om jeg forsto det rett kan dere leie for samme pris der du ønsker å bo, bare at dere får mindre kvadrat å bo på? Vet jeg høres veldig negativ ut til deg, men det er jeg ikke altså 😅 Bare høres ikke ut som han tvinger deg til noe, var bare det jeg hang meg opp i. Om du vil ha det bedre psykisk av å bo nærmere familie, så veier det mye også og noe jeg syntes du skal kjempe for. Men jeg hadde også reagert om jeg sparte med noen og de plutselig ville gjøre noe annet… kanskje det kom litt brått på han og han må vende seg til tanken med å flytte. Få tydelig frem at du vil ha det mye bedre ved å flytte nærmere familie 😊 Kanskje det kan være noen fordeler for han også? At dere kan få mer pass av barn til date nights på kort varsel eller at logistikken i en barneforeldre hverdag vil bli enklere for han også? Anonymkode: fec37...930
Luckiness Skrevet 11. oktober 2022 #15 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): 1,5 time med bil ca. Så det er ikke langt, men savner det at vi kan møtes før jobb, få hjelp til å hente i barnehage i blant, søndagsmiddager. Vi kjenner ingen her, og det er bare oss. Nei, han kjører transport så han kan ha jobben sin. Vi har råd, men det blir jo å leie da foreløpig. Det blir såklart ikke så flott leiligheten som vi har nå til billig pris, men å bo stort er ikke alt tenker jeg. Anonymkode: 8d469...137 Hva er hans argumenter for å bli der dere er nå eller avvente å flytte til ditt hjemsted? Å kunne møte familie, la barnet møte familie og innimellom få hjelp til pass veier mye synes jeg. Jeg ville flyttet slik 4åringen kunne begynt i 1. klasse der. Kan det være mulig for dere å lage en plan? At dere flytter dit våren/sommeren om 2år slik barnet kan starte på skole der? På den tiden får dere vel spart mer også til eventuell EK. 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #16 Skrevet 11. oktober 2022 Ser ingen fordeler for han ved å flytte. Nærmere svigers, og i tillegg dårligere og dyrere leieleilighet? Nei takk. Anonymkode: b8cf9...43a 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #17 Skrevet 12. oktober 2022 Ikke alle ønsker å bo like rundt hjørnet til svigers. Synes forøvrig en time unna ikke er krise. Bor 1 time unna mine foreldre og kunne aldri falt meg inn å flytte nærmere. Samboers bor også i utlandet. Funker helt fint for meg. Kanskje det gjør det for samboeren din også? Ville aldri likt å bli tvunget til å flytte et sted jeg ikke ville bo, og i alle fall ikke hvis det eneste argumentet var at svigers bodde der.. Anonymkode: 73e63...40f
Fru Uperfekt Skrevet 12. oktober 2022 #18 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg og samboer blir ikke helt enige. Vi bor i en leilighet (leier) en time unna min familie. Jeg har veldig lyst å flytte hjem. Hans familie bor i et annet land, så vi har absolutt ingen her. 0. Vi har et barn på 4 og en på 4 mnd. Samboer sier at vi får se, at vi kan vente noen år. At vi må vente til vi kan kjøpe noe. Jeg mener at jeg kaster bort mye tid på å bare bo her... Bare oss, uten noe familie. Vi kan jo leie en stund til på hjemstedet mitt. Orker ikke at han skal bestemme over meg, at jeg må vente til han er klar.. kaster bare bort mye tid. Hvorfor skal han liksom bestemme det...? Men vi har jo barn da. Hva gjør man i en sånn situasjon? Anonymkode: 8d469...137 Det er flere måter å løse det på 1) Mekling 2) Sett opp en pro/con liste og presenter den for din partner
Tiarella Skrevet 12. oktober 2022 #19 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg og samboer blir ikke helt enige. Vi bor i en leilighet (leier) en time unna min familie. Jeg har veldig lyst å flytte hjem. Hans familie bor i et annet land, så vi har absolutt ingen her. 0. Vi har et barn på 4 og en på 4 mnd. Samboer sier at vi får se, at vi kan vente noen år. At vi må vente til vi kan kjøpe noe. Jeg mener at jeg kaster bort mye tid på å bare bo her... Bare oss, uten noe familie. Vi kan jo leie en stund til på hjemstedet mitt. Orker ikke at han skal bestemme over meg, at jeg må vente til han er klar.. kaster bare bort mye tid. Hvorfor skal han liksom bestemme det...? Men vi har jo barn da. Hva gjør man i en sånn situasjon? Anonymkode: 8d469...137 Best å flytte nå så barnet på 4 får litt tid i barnehagen med de som skal på samme skole. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #20 Skrevet 12. oktober 2022 Luckiness skrev (7 timer siden): Hva er hans argumenter for å bli der dere er nå eller avvente å flytte til ditt hjemsted? Å kunne møte familie, la barnet møte familie og innimellom få hjelp til pass veier mye synes jeg. Jeg ville flyttet slik 4åringen kunne begynt i 1. klasse der. Kan det være mulig for dere å lage en plan? At dere flytter dit våren/sommeren om 2år slik barnet kan starte på skole der? På den tiden får dere vel spart mer også til eventuell EK. Det står jo hva hans argumenter er Anonymkode: 956bc...b7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå